سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت محسوب می‌شود
در مرحله نهایی دومین رویداد صبانو مطرح شد: ۸

سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت محسوب می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۷:۲۷ | ۱۰ دقیقه

مرحله نهایی دومین رویداد صبانو۲ همزمان با روز جهانی سالمند و شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال در حوزه «سلامت دیجیتال» برگزار شد.

نوپانابه گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری صبا، در این دوره بیشترین تعداد تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و ترکیب جنسی ۷۸ درصد از شرکت کنندگان مرد و ۲۲ درصد زن با میانگین تحصیلاتی کارشناسی بود.

براساس محورها و فراخوان این دوره از رویداد که با رویکرد «سلامت دیجیتال»  به اجر درآمد، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی و.. را در بر گرفته بود.

تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند)در مرحله نهایی رویداد صبانو۲ طرح و ایده خود را به داوران ارائه دادند.

حسن تاجیک، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا (سهامدار مرکز نوآوری صبا) در حاشیه رویداد صبانو۲ اظهار داشت: مرکز نوآوری صبا به عنوان یک مرکز با رسالت اجتماعی پرورش ایده‌های نوین در حوزه زیست سالمندان و بازنشستگان می‌تواند زمینه ساز توسعه خدمات رفاهی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری شود. امروزه ارائه خدمات به سالمندان و بازنشستگان به واسطه نوع نیازها و شزایظ ویژه زندگیشان نیازمند تسهیلگری و شخصی سازی بیشتر است و این مهم در گرو پیشرفت زیر ساخت‌های نوآوری و فناوری است، چراکه این قشر امکان مراجعه به مراکز متعدد برای استفاده از خدمات را نداشته و نیازمند مراقبت های گسترده هستند.

وی افزود: مرکز نوآوری صبا در یک سال اخیر با شناسایی و جذب ایده‌های نوین در حوزه زیست اجتماعی و رفاهی سالمندان و بازنشستگان و تسهیلگری در توسعه ایده‌های مناسب در این حوزه، یاری رسان صندوق بازنشستگی کشور برای رسیدن به رسالت اجتماعی خود بوده که این روند قطعا با تجربه و زمان بیشتر، کیفیت بیشتری خواهد داشت. باتوجه به روند پیشرفت فناوری و توسعه نوآوری در کشور شاهد اتفاقات خوبی در خدمت رسانی به بازنشستگان کشوری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا  در خصوص تسهیل خدمات به بازنشستگان و سالمندان گفت: مطالبات و نیازهای ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری بسیار متنوع است و پوشش حداکثری این نیازها در گرو بهبود زیر ساخت های حوزه فناوری و راهکارهای منطقی و متناسب با نیاز است که بخش های متعددی را در بر می‌گیرد که باید با حمایت مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا و مرکز نوآوری صبا در دو قالب پروژه‌های حمایتی از استارت آپ‌‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مرتفع شود.

تاجیک با اشاره به پیشرفت حوزه سلامت دیجیتال در کشور گفت: با توسعه سلامت دیجیتال و امکان دسترسی سریع‌تر و با گستره بیشتری از مخاطبان و همچنین امکان مونتورینگ فرآیندها به ویژه در سنین سالمندی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، برقراری ارتباط بین حوزه‌های استارت آپ‌های این حوزه و مرکز نوآوری، ارزش افزوده ای برای فعالیت های اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور و هم افزایی برای حل مسائل ذینفعان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کیفیت تیم‌ها و برگزاری دومین رویداد صبانو به مراتب از رویداد اول سطح بالاتری دارد، خاطرنشان کرد: جذابیت بیشتر برای تجاری سازی ایده های رویداد صبانو دوم، سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری تیم خواهد کرد و در این مسیر استفاده از امکانات مراکز علمی و پزشکی نیز امکان پذیرخواهد بود.

سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت محسوب می‌شود

عادل دهدشتی،  مدیر عامل مرکز نوآوری صبا در حاشیه رویداد صبانو۲ اظهار داشت: در دومین رویداد صبانو۲ حدود ۳۰ طرح و ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که طی دو مرحله ارزیابی، ۹ تیم به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند که در مرحله نهایی دومین رویداد صبانو شاهد ارائه این ۹ تیم بودیم که با جمع بندی نتایج ارزیابی‌ها، نحوه تعامل و حمایت از این ۹ تیم اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا در آینده و حتی در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم و ابزار روزآمد در حوزه سلامت محسوب خواهد شد. استفاده از این ابزار دسترسی افراد را سریع تر و دسترسی بیشتری نسبت به ابزارهای و خدمات حوزه درمان، مراقبت و سلامت، ایجاد خواهد کرد و مطمئنا کار کردن و شخصی سازی برای افراد، گروه‌ها و اقشار مختلف در این حوزه باعث منطقی تر شدن و پر رونق شدن این بازار حتی از نظر نظر اقتصادی وخدمات اجتماعی برای جامعه می‌گردد.

وی افزود: خوشبختانه بررسی‌های ما نشان میدهد که لایه اول جامعه هدف ما که مستمری بگیران صندوق بازنشستگان کشوری است، با توجه به سابقه فعالیت سازمانی آنها و همچنین دسترسی‌های قبلی، شرایط دسترسی مناسبی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل دیجیتال را داراست. اگرچه این شرایط، جای توسعه و بهبود دارد.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: نکته قابل توجه این است که با توجه به شعار مرکز نوآوری صبا «برای ایران ۱۴۲۵» ما تمام تلاش خود را در رابطه با مسائل و چالش‌های روز خواهیم کرد تا راه حل‌هایی را از طریق روش‌های نوآورانه، ارائه دهیم و در آینده‌ای نزدیک رویداد صبا نو (۳) را خواهیم داشت.

گفتنی است این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها: صبانوسلامت دیجیتال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.