بانکینو، سرویس تمام دیجیتال بانک خاورمیانه رونمایی شد
سکوی پرتابی برای بانکداری دیجیتال؛ ۸

بانکینو، سرویس تمام دیجیتال بانک خاورمیانه رونمایی شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۸:۲۶ | ۱۳ دقیقه

رویداد معرفی و رونمایی از سرویس تمام دیجیتال بانک خاورمیانه با عنوان «بانکینو» چهارشنبه، نهم تیرماه ۱۴۰۰ با حضور فعالین اکوسیستم صنعت بانکی و مدیران ارشد بانک خاورمیانه با همکاری تیم فیناپ در شعبه مرکزی این بانک برگزار شد.‬‬

نوپانادر ابتدای این رویداد پرویز عقیلی کرمانی، عضو هیات ‌‌مدیره و مدیرعامل بانک خاورمیانه، درخصوص شعبه‌های بانک خاورمیانه توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: «باتوجه به اینکه بانک‌های بزرگ در ایران بیش از هزار شعبه در کشور دارند رقابت امروزِ ما باید بالا بردن خدمات بانکی و گسترش بانکداری دیجیتال به مفهوم واقعی کلمه باشد.»

عقیلی افزود: «محدودیت شعبه نیز خود دارای ریسک‌هایی است و از سوی دیگر با تعداد محدود شعبه‌های بانکی میزان سپرده نیز دچار ریزش خواهد شد. همچنین، باتوجه به موضوع لزوم کاهش شعب در کشور و همگام با پیشرفت تکنولوژی وجود بانکداری دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود.»

مدیرعامل بانک خاورمیانه ادامه داد: «تعدادی از همکاران بانک خاورمیانه از قسمت آی تی و قسمت‌های دیگر در زمینه بانکداری دیجیتال به ما ملحق شدند و از سال ۹۳ در زمینه corebanking درحال فعالیت هستیم. همچنین، امیدواری من در این خصوص این است که دیجیتال بانکینگ هر چه بیشتر توسعه پیدا کند و برای اینکه بتوانیم ریسک‌های کم تعداد بودن شعب را کاهش دهیم درتلاشیم بتوانیم بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهیم.»

وی در پایان ضمن خوشامدگویی به مدعوین تاکید کرد: «تمام امیدواری ما داشتن سرعت در این زمینه است.»

بانکینو ارائه تجربه جدید به مشتری

در ادامه ماکان سپهری، مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه گفت: «در فروردین ۹۸ بانک خاورمیانه ایده بانکینو را با هدف افزایش بهره‌وری corebanking کلید زد و در مرداد ۹۸ استارت تیم اولیه بانکینو زده شد و چیزی که برای ما در ابتدای کار تعریف شده بود ارائه تجربه جدید به مشتری درخصوص تجربه بانکی بود و در همین خصوص نیز در دی ماه ۹۸ اولین نسخه بانکینو آماده و ۴ مرتبه مجددا پیاده‌سازی شد.»

وی افزود: «ما در این زمینه تجربه جدیدی را ایجاد کردیم که به نوبه خود حائز اهمیت است و کل فلسفه نئوبانک که در استفاده‌ از فضای موبایل، استفاده از تکنولوژی‌های برتر و بانکداری بدون شعبه خلاصه می‌شود را طراحی و پیاده‌سازی کردیم.»

مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه ادامه داد: «در ۱۰ خرداد ۹۹ اولین حساب دیجیتالی خود را به منظور اعتمادسازی سایر مشتریان به کارکنان خود ارائه دادیم و در مهر ۹۹ فضای افتتاح حساب دیجیتال را تکمیل و در بهمن ۹۹ لانچ عمومی را کلید زدیم.»

سپهری در پایان تاکید کرد: «رویداد امروز را با هدف ارائه خدمات به اصحاب رسانه و مشتریان بانکی با حضور تیم فین‌تکی فیناپ برگزار کردیم تا بدین طریق بتوانیم دستاوردهای بانک خاورمیانه در زمینه corebanking را به اطلاع اصحاب رسانه برسانیم.»

خدمات غیرحضوری و امنیت شاه کلید برتری بانکینو

در بخش بعدی سخنرانی رویداد بانکینو محسن زادمهر، مدیر ارشد بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه به بیان پیشرفت‌های این بانک در زمینه بانکداری دیجیتال پرداخت. وی گفت: «تاکنون نگاه به بانکداری نگاه شعبه‌ محور بوده ولی در سال‌های اخیر مفاهیم جدیدی از جمله بانکداری شرکتی، بانکداری دیجیتال، بانکداری باز وارد مفهوم بانکداری ایران شد و ما در بانک خاورمیانه انرژی و قدرت خود را بر روی محصول جدید این بانک به نام بانکینو گذاشتیم.»

زادمهر در ادامه به فرآیند افتتاح حساب و بحث امنیت بالای بانکینو اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های بارز بانکینو امینت بالای آن و خدمات غیرحضوری در تمامی خدمات از جمله تغییر رمز پویا و سایر خدمات و امکانات جدید به معنای واقعی کلمه به مشتریان است. همچنین، در بحث تسهیلات‌دهی اولین تسهیلات به پرسنل شرکت‌ها ارائه شد و در مورد دیگر سرویس‌ها تسهیلات میکرولندینگ و سرویس تسهیلات ارزان قیمت بانکینو با نام وامینو ارائه گردید و امیدواریم به زودی کارت اعتباری ما وارد سیستم بانکی شود.

رونمایی از سرویس تمام دیجیتال بانکینو

در بخش دوم که به معرفی و رونمایی از سرویس تمام دیجیتال بانکینو اختصاص داشت، ماکان سپهری، توضیحاتی درخصوص روند طراحی و توسعه بانکینو ارائه داد.

وی گفت: «در فروردین ۹۸ با ایده سودمند کردن بانکداری خرد به سمت بانکداری تمام دیجیتال حرکت کردیم. ما در بانک خاورمیانه و بانکینو هدفگذاری را بر توسعه نئوبانک نگذاشته‌ایم بلکه هدف ما این بود که تجربه کاربر را در صنعت بانکی تغییر دهیم. تجربه‌ای که تا پیش از این مشتری به شعب بانکی سنتی مراجعه و سعی می‌کرد خدمات خود را دریافت کند. فرآیندی که تاکنون در صنعت بانکی شاهد آن بودیم ثابت نگه داشتن بانکداری سنتی بود که اگرچه در گذشته خوب عمل می‌کرد ولی در راستای تحولات بانکی خدمات مورد نیاز را ارائه نمی‌داد.»

سپهری ادامه داد: «در بانکینو به دنبال یک نگاه جدید در عرصه بانکداری بودیم، نگاهی که به مشتری با نگاه ویژه نگریسته می‌شد و به عنوان تمرکز اصلی تجربه دیجیتال مطرح می‌گردید، بنابراین و با این رویکرد در بهمن ۹۸ طراحی اولیه بانکینو به اتمام رسید و بازطراحی آن به طور تقریبی ۴ بار به طول انجامید.»

مدیر بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه افزود: «انتهای بهمن ۹۸ و مواجه با کوید ۱۹ باعث شد فضای رقابتی در بانک‌ها ایجاد گردد و بانک‌ها به سمت نئوبانک‌ و بانکداری دیجیتال بروند. فضایی که ما در آن احساس کردیم که بودن رقبا باعث می‌شود که بهتر و بهتر شویم و در نهایت خرداد ۹۹ بود که اولین حساب دیجیتال خود را افتتاح کردیم.»

سپهری گفت: «در بانک خاورمیانه نه تنها سعی کردیم یک نئوبانک باشیم یا مصداق یک نئوبانک را ایجاد کنیم بلکه سعی کردیم چه از طریق تعامل با رسانه‌ها و چه از طریق تعامل با سایر دوستان بانکی تجربه خود را به اشتراک بگذاریم. تجربه‌ای که جای آن در سیستم بانکی به شدت احساس می‌شد. فصایی که در آن قرار بود آدم‌ها با هم رقابت نکنند بلکه رفاقت کنند و در نهایت وارد فضای دیجیتال بانک شوند. همچنین دیجیتال بانک قرار بود حس برتر بودن را به مشتریان خود القاء کند.»

مدیر بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲درصد کل کاربران بطور ماهیانه در حال لاگین در اپلیکیشن بانکینو هستند افزود: «این موضوع نشان دهنده درست بودن مسیر بوده و مایه افتخار ماست. همچنین درحال حاضر میانگین زمان افتتاح حساب در بانکینو زیر ۷ دقیقه است و امیدواریم بتوانیم این عدد را کاهش دهیم.»

وی در پایان تاکید کرد: «بانکینو آمده است تا برای مشتریان خود در نئوبانکینگ تجریه جدیدی را ایجاد کند و سعی کند همیشه بهترین بماند.»

تحولی از جنس بانکینو

در ادامه بخش دوم رویداد بانکینو، محسن زادمهر به صحبت‌های تکمیلی درخصوص این سرویس تمام دیجیتال بانکی پرداخت و گفت: وامینو اولین محصولی است که در بانکینو لانچ کرده‌ایم و در این فرآیند نوین در کمتر از ۷ دقیقه و با کمترین بهره مبلغ درخواستی به حساب شما واریز خواهد شد. همچنین، در بانکینو کار ما بیشتر از جنس تحول بوده و سعی کرده‌ایم از ابتدا همه چیز را به صورت تمام دیجیتال ارائه کنیم و ازآنجاییکه در بحث تحول به دنبال تغییر همه چیز بوده‌ایم تمرکز خود را بر روی تجربه مشتری قرار دادیم و اولویت خود را مشتری گذاشته‌ایم و همه چیز را بر همین اساس طراحی کرده‌ایم.

زادمهر افزود: «بانکینو یک بانک تمام دیجیتال است و برای ما مهم این بود که در بانکداری دیجیتال از سراسر رقبا جلوتر باشد. همچنین، ما در این فرآیند معتقد بودیم که تمام تمرکز خود را بر خواسته مشتری بگذریم و یک بانک جدید برای یک فرد جدید طراحی کنیم.»

گفتنی است بانکینو اولین نئوبانک تمام دیجیتال در ایران بوده که تجربه‌ای مدرن و متفاوت از بانکداری را ارائه می‌دهد. در بانکینو تمام فرآیند‌های بانکی بازطراحی شده است تا به کمک هوش مصنوعی در کمتر از ۷ دقیقه تسهیلات بانکی بدون نیاز به ضامن، چک و یا سفته در اختیار مشتریان بانکی قرار گیرد.

برچسب‌ها: بانکینوبانک دیجیتالبانک خاورمیانهنئوبانک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.