ترویج کارآفرینی در جامعه ایثارگری
مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران: ۸

ترویج کارآفرینی در جامعه ایثارگری

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۰ | ۶ دقیقه

حجت‌الله امانی: ایثارگران همان‌گونه که در عرصه مقاومت و دفاع مقدس همواره پیش‌قدم بوده‌اند در عرصه کارآفرینی و توسعه نیز حضوری فعال دارند

نوپانا به نقل از ایسنا: مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر تمرکز بنیاد بر توسعه و ترویج کارآفرینی با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب گفت: ایثارگران همان‌گونه که در عرصه مقاومت و دفاع مقدس همواره پیش‌قدم بوده‌اند در عرصه کارآفرینی و توسعه نیز حضوری فعال دارند.

حجت‌الله امانی با اشاره به نامگذاری سال گذشته توسط رهبر انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد در سال گذشته تمام توان خود را با توجه به ظرفیت‌های استخدامی موجود در دستگاه‌ها برای جذب و استخدام ایثارگران در سازمان‌ها به کار برده است.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز علاوه بر منابع مالی و اعتباری بنیاد از اعتبارات بانک عامل طرف قرارداد و صندوق توسعه ملی استفاده شده و زمینه اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف را در سطح مشاغل خانگی و خرد و کوچک فراهم کرده‌ایم.

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد با اشاره به نامگذاری سال 1396 توسط رهبر انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز علاوه بر ادامه برنامه‌های قبلی و استفاده از فرصت‌های شغلی سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی، امیدواریم با توجه به حمایت معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل صندوق اشتغال و کارآفرینی، زمینه اعطای تسهیلات به تعداد بیشتری از متقاضیان اجرای طرح‌های خود اشتغالی و کار آفرینی فراهم شود.

وی با تأکید بر تمرکز بنیاد بر توسعه و ترویج کارآفرینی با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب گفت: ایثارگران همان‌گونه که در عرصه مقاومت و دفاع مقدس همواره پیش‌قدم بوده‌اند در عرصه کارآفرینی و توسعه نیز حضوری فعال دارند و در این راستا بنیاد توانمندسازی ایثارگران جویای کار را در قالب آموزش‌های مهارتی، اجرای طرح استاد-شاگردی، کارورزی شغلی در بخش صنعت و کشاورزی و جذب جامعه ایثارگری در مراکز خصوصی را در دستور کار قرار داده است.

امانی افزود: با پیگیری و اجرای برنامه «برخط» ویژه ثبت‌نام افراد جویای کار از طریق سامانه سجایا، ایثارگرانی که بر اساس اطلاعات موجود شاغل به کار، شاغل به تحصیل و یا مستمری و حقوق‌بگیر نیستند پس از تائید بنیاد استان تحت پوشش، در فهرست ایثارگران جویای کار قرار گرفته و می‌توانند از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند و لازم است بنیاد استان‌ها بر اساس ابلاغیه‌های صادره نسبت به انجام مشاوره شغلی از این عزیزان اقدام کنند تا بر اساس علاقه، استعداد، توانمندی و شایستگی هریک از این عزیزان خدمات مرتبط و متناسب ارائه شود.

وی با اشاره به ضرورت نام‌نویسی ایثارگران جویای کار در سامانه خدمات الکترونیک ایثار خاطرنشان کرد: استخدام در مراکز دولتی پس از ارائه مجوز استخدام توسط سازمان اداری و استخدامی به دستگاه جذب‌کننده ابلاغ می‌شود و به جهت رعایت عدالت استخدامی و توانمندی متقاضیان، آزمون بین ایثارگران واجد شرایط و جویای کار برگزار می‌شود، بر همین اساس از کلیه افراد جویای کار جامعه معزز ایثارگری تقاضا می‌شود با مراجعه به سایت ایثار ثبت‌نام کرده و وضعیت شغلی خود را بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، مراتب را به بنیاد شهرستان و یا منطقه تحت پوشش انعکاس دهند.

برچسب‌ها: ایرانکسب‌و‌کاراشتغالسرمایه‌انسانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.