بیانیه تکمیلی شرکت سرآوا در مورد خبری مبنی بر دستگیری معاون سابق این شرکت
در پی جنجال رسانه‌ای علیه یکی از سرمایه‌گذاران استارتاپی کشور ۸

بیانیه تکمیلی شرکت سرآوا در مورد خبری مبنی بر دستگیری معاون سابق این شرکت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۲۰:۴۶ | ۷ دقیقه

روابط عمومی سرآوا در بیانیه جدید خود درباره وقایع روز گذشته توضیحات کاملتری ارائه داد.

نوپانا به نقل از روابط‌عمومی سرآوا:  در روز ۲۵ دی‌ ماه ۱۳۹۹ چند رسانه داخلی خبری مبنی بر بازداشت یکی از معاونان سابق سرآوا هنگام خروج از کشور را منتشر کردند که در رسانه‌های خارجی نیز بازنشر شده است. به اطلاع می‌رساند پرونده قضایی آقای عماد شرقی در ابتدای سال ۹۷ شکل گرفته و بر اساس پیگیری‌‌ نهادهای قضایی هیچ‌گونه ارتباطی بین این پرونده با شرکت و مدیران سرآوا وجود ندارد. بر این اساس ارتباط دادن خبر دستگیری ایشان به سرآوا هدفی جز مغشوش کردن افکار عمومی و ایجاد جو ناامیدی در اکوسیستم کارآفرینی کشور ندارد.

سرآوا به عنوان اولین و موفق‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال همواره با شفافیت کامل در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده است و هیچ یک از موسسان،‌ مدیران و اعضای هیات مدیره سرآوا از جمله سید سعید رحمانی خضری پرونده یا حکم قضایی از مراجع قضایی کشور ندارند. آقای رحمانی از بدو تاسیس سرآوا در ۲۵ آبان ۱۳۹۰ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ به طور مداوم در مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت خدمت کرده‌اند و خروج ایشان از کشور به صورت قانونی و پس از واگذاری مسوولیت‌ها به مدیرعامل و هیات مدیره جدید شرکت در انتهای این دوره و بنابر تصمیم شخصی ایشان بوده است.

همکاری آقای عماد شرقی با سرآوا از اوایل خردادماه ۱۳۹۶ به عنوان مشاور در حوزه «امور توسعه کسب‌وکار» شروع و در انتهای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. بنابر اطلاعات فوق آقای عماد شرقی از خرداد ماه ۱۳۹۷ به بعد با شرکت همکاری نداشته و طرح این عنوان که ایشان از افراد کلیدی سرآوا بعد از پایان دوره مدیریت آقای رحمانی (در ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸) بودند، کذب محض است.

لازم به روشن‌سازی است که آقای عماد شرقی نقشی در معرفی و شکل‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری IIIC نداشته و در طول همکاری کوتاه خود هیچ مسئولیتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای شرکت سرآوا یا IIIC نداشته‌ است. شرکت IIIC توسط چندین سرمایه‌گذار مجرب و معتبر اروپایی در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۴ با هدف سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و تجربه مدیریتی به استارتاپ‌های کشورمان تاسیس شد. اولین قرارداد سرمایه‌گذاری IIIC با شرکت سرآوا در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۴ و چند سال پیش از شروع همکاری آقای شرقی با رعایت قوانین سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ  ۱۶۸ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۸۹۷ یورو نهایی و منعقد گردید. شرکت IIIC پس از انتقال مبلغ سرمایه‌گذاری به صورت شفاف و قانونی از طریق سیستم سخت‌گیرانه بانکی کشورهای اروپایی و ایران، اولین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) خود را از طرف «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران» در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ دریافت کرد.

شرکت IIIC، سرمایه‌گذاری دوم خود را به مبلغ ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۴۱ یورو در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ و در کنار سرمایه‌گذاری داخلی به مبلغ ۵۲۰ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۰۸ ریال با عقد قرارداد رسمی انجام داد و  پس از انتقال کامل و قانونی مبالغ به داخل کشور، مجوزهای سرمایه‌گذاری بعدی را دریافت کرد. بار دیگر تاکید می‌گردد که آقای عماد شرقی در هیچ یک از این جذب سرمایه‌های خارجی و یا داخلی نقشی نداشته است. همچنین آقای شرقی در طی فعالیت خود در سرآوا مسئولیتی در شرکت‌های دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، علی‌بابا و دیگر شرکت‌های پورتفو سرآوا نداشته و هیچ‌گونه دسترسی به داده‌های مشتریان این شرکت‌ها نیز نداشته است.

سرآوا به‌عنوان پیشرو سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی، در طول سال‌های فعالیت خود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار (معادل تقریبی ۴ هزار میلیارد تومان بر اساس میانگین نرخ ارز در سال ۱۳۹۸) روی کارآفرینان ایرانی و استارتاپ‌های تکنولوژی‌ محور  سرمایه‌گذاری کرده که نتایج آن منجر به توسعه و رشد بی‌نظیر تعدادی از موفق‌ترین استارتاپ‌های این مرز و بوم و ایجاد ده‌ها هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ‌و توانمندی و خودباوری در جوانان ایرانی شده است.

سرآوا مسیر خود را در امید بخشیدن به جوانان کارآفرین و  تقویت استقلال اقتصادی، با تاکید بر حفظ امنیت ملی و رعایت قوانین کشور با افتخار ادامه می‌دهد و از نقد منصفانه و حرفه‌ای یک دهه عملکرد خود استقبال می‌کند، ولی قاطعانه در مقابل دروغ‌پراکنی از حقوق قانونی خود دفاع می‌کند.

 

روابط عمومی شرکت سرآوا

۲۶ دی ۱۳۹۹

 

برچسب‌ها: سرآواسعید رحمانیعماد شرقیسید سعید رحمانی خضری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.