آیا سرویس بیمه آپ کاربردی است؟
نقد و بررسی؛ ۹

آیا سرویس بیمه آپ کاربردی است؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۲:۱۶ | ۱۰ دقیقه

در این مطلب نگاهی دقیقی به کاربردپذیری سرویس بیمه اپلیکیشن آپ داشته‌ و آن را مورد نقد قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید

نوپانا: سیر حرکتی جهان به سویی است که روزانه بیشتر با تکنولوژی و فناوری درگیر می‌شود؛ بیزینس‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک نیز به‌عنوان پرچم‌داران اصلی این مسیر تمایل خود را به استفاده از مدل‌ها و پلتفرم‌های نوآورانه و استارتاپی اثبات کرده‌اند و صنایع مختلفی چون تجارت الکترونیک، حمل‌ونقل و گردشگری، و حتی بانکداری به سمت موضوعات جدید روی آورده‌اند.

مبحث جدیدی که به‌تازگی توجه کسب‌وکارها را به خود جلب کرده ورود صنعت بیمه و تاسیس استارتاپ‌های اینشورتکی برای عرضه از طریق کانال‌های جدید و بسترهای فروش آنلاین است.
یکی از این کانال‌های جدید، اپلیکیشن‌های پرداخت و مالی هستند که توانسته‌اند کاربران زیادی را به خود جذب کنند.

اپلیکیشن آپ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ها و پر نصب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی، از جمله بسترهای خوبی برای شرکت‌های بیمه‌ای است تا با ارائه خدمات فروش بیمه‌نامه‌های متنوع به رونق هرچه بیشتر این صنعت در کشور کمک کنند.

در ادامه نگاهی به سرویس خرید بیمه از طریق برنامه آپ داریم و از تجربه کار با آن خواهیم گفت:

دسترسی آسان


دسترسی به ماژول بیمه در اپلیکیشن آپ جای خوبی است و مخاطب به محض ورود به برنامه با آن روبه‌رو می‌شود. از طرفی در زمان بازکردن گزینه بیمه وجود بنر تبلیغ در بالای صفحه باعث حواس پرتی مشتری می‌شود؛ زیرا فرایند خرید محصولات بیمه‌ای پیچیده است و این بنر باعث سوق دادن مشتری به یک سمت دیگر می‌شود. پس بهتر است جایگاه بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن تغییر کند.



تنوع محصولات

سوپراپلیکیشن آپ از تنوع خوبی برای فروش محصولات بیمه برخوردار است؛ بیمه شخص ثالث اتومبیل، موتور سیکلت، درمان تکمیلی، بیمه کرونا، زلزله و آتش‌سوزی منازل، آتش‌سوزی اصناف، حوادث انفرادی، عمر کوتاه مدت، مسئولیت پزشکان، آسانسور، مسافرت خارجی و داخلی لیست کاملی از محصولات بیمه‌ای هستند که در آپ مشاهده خواهید کرد. همچنین آپ بیمه جدید تعطیلی کسب‌وکار را نیز به‌تازگی به لیست خود اضافه کرده که نشان‌دهنده به‌روز بودن این اپلیکیشن است.

در بیمه شخص ثالث، درمان تکمیلی و آتش‌سوزی تفاوت چندانی در بین پلتفرم‌های فروش بیمه‌ای دیده نمی‌شود؛ از طرفی گزینه‌های بیمه عمر کوتاه مدت و حوادث انفرادی در دیگر پلتفرم‌ها دیده نمی‌شود و آپ تنها ارائه‌دهنده این خدمات است. همچنین جداسازی بیمه مسافرت داخلی از خارجی و آتش‌سوزی منازل از اصناف یک نقطه قوت و مزیت برای این برنامه به‌حساب می‌آید. دیگر پلتفرم‌ها بیمه آتش‌سوزی اصناف، مسئولیت پزشکان و آسانسور را ندارند.

اگر بخواهیم هر کدام از محصولات بیمه‌ای اپلیکیشن آپ را بررسی کنیم، به‌غیر از بیمه شخص ثالث اتومبیل، موتور سیکلت و مسافرت سایر بیمه‌نامه‌هایی که دیده می‌شود، از پیش صادر شده هستند. در
اینجا چند طرح از پیش تعیین شده وجود دارد و دست مشتری باز نیست تا براساس نیاز خود بیمه خرید کند. مزیت این مورد در عدم درگیری و سردرگمی مشتری با فرایند استعلام محصولات است.

پنل مدیریتی

زمانی که کاربر برای خرید بیمه وارد صفحه آن می‌شود، ابتدا به فرایند استعلام و خرید بیمه منتقل می‌شود. در پایین صفحه گزینه‌های پشتیبانی، لیگ مشتریان، بیمه‌های من و پروفایل من وجود دارد. در کنار هم بودن این موارد یکی از خوبی‌های برنامه است.



در قسمت پشتیبانی مشتری می‌تواند پاسخ سوالات خود را پرسیده یا با پشتیبانی تماس بگیرد. در رابطه با لیگ مشتریان می‌توان گفت هر چقدر مسايل غیر بیمه‌ای در فرایندهای بیمه‌ای کمرنگ‌تر شود بهتر است.

بخش بیمه‌های من در اپلیکیشن آپ تفاوت چندانی با دیگر پلتفرم‌ها ندارد و بیمه‌های خریداری شده و سفارشات ناتمام مشتری را نشان می‌دهد. نکته جالب این است که ما در هنگام تست، فرایند خرید یک بیمه‌نامه را پیش بردیم اما آن سفارش را در مرحله خرید رها کردیم؛ این کار باعث شد تا به فاصله ۱۰ دقیقه بعد از استعلام گرفتن از طرف تیم پشتیبانی با ما تماس گرفته شد تا در خصوص مشکلات ایجاد شده ما را راهنمایی کنند. این یک نقطه قوت بسیار خوب برای آپ است.

گزینه پروفایل من به نسبت پلتفرم‌های مشابه کامل‌تر است؛ البته در نگاه اول مشتری گیج می‌شود و بهتر است تا ساده‌سازی شود. از طرفی جداسازی گزینه‌های بیمه‌های من، خودروهای من و لیست افراد یکی از کارهای مثبت در برنامه آپ است. این جداسازی باعث می‌شود تا از آپلود مجدد مدارک خودرو و افراد جلوگیری شده و فرایندها به سرعت پیش روند.

تنوع شرکت‌های همکار

تنوع شرکت‌های بیمه‌ای همکار با اپلیکیشن آپ کامل بوده و شرکتی وجود ندارد که ارائه‌دهنده بیمه خاصی بوده ولی در این اپلیکیشن وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است برخی خدمات بیمه‌ای توسط شرکت‌های محدودی ارائه می‌شود و کم‌بودن تنوع شرکت‌های بیمه‌ای در آن ناشی از عدم همکاری شرکت‌ها با آپ است. پلتفرم‌هایی که خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند زیرساخت و ظرفیت لازم برای همکاری با تمام شرکت‌های بیمه‌ای را دارند و در صورت تمایل آن شرکت‌ها می‌توانند این خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند.

جمع‌بندی

آپ یکی از ۱۲ شرکت PSP دارای مجوز شاپرک است که مورد اعتماد بیش از ۴۰ میلیون کاربر خود قرار دارد. مرکز پشتیبانی مشتریان سوپراپلیکیشن آپ در پارک علم و فناوری پردیس قرار دارد و آپ سعی کرده با ارائه خدمات متنوع پرداختی، مالی و بانکی خدمت‌رسانی مناسبی به مشتریان خود داشته باشد.

در پایان می‌توان گفت سرویس بیمه در کنار دیگر خدمات آپ که به‌صورت رزومره از آن استفاده می‌کنیم، می‌تواند باعث بی‌نیازی مشتریان جهت مراجعه به دفاتر بیمه‌ای، دیگر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت فروش آنلاین بیمه شود و به‌طور کلی فرایند خرید محصولات بیمه‌ای را آسان‌تر و سریع‌تر کند.

برای دانلود اپلیکیشن آپ و استفاده از این سرویس به این لینک مراجعه کنید

برچسب‌ها: بیمهآپآسان پرداختپلتفرم خرید بیمهبیمه کرونا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.