سیگنال و اسکایپ اولین گزینه‌ها برای مهاجرت
قهر کاربران با واتساپ؛ ۸

سیگنال و اسکایپ اولین گزینه‌ها برای مهاجرت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۱۷ | ۴ دقیقه

هنوز چند روزی از تصمیم جدید واتساپ مبنی بر اجبار کاربران برای اشتراک و همگام‌سازی اطلاعات شخصی خود با اپلیکیشن فیسبوک نمی‌گذرد که بسیاری از کاربران فرار را بر قرار ترجیح داده و به اپلیکیشن‌های جایگزینی همچون اسکایپ و سیگنال روی آورده‌اند.

نوپانا به نقل از آی‌تی ایران، صدور این بیانیه از سوی واتساپ، موجی از انتقادها را از سوی کاربران علیه این شبکه اجتماعی پرطرفدار که بالغ بر ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، به دنبال داشت. واتساپ چند روز قبل در پیامی‌از کاربران خود خواست تا به منظور تداوم استفاده از سرویس‌های این شبکه اجتماعی، می‌بایست اطلاعات شخصی را به فیسبوک منتقل کنند.

واتساپ در این پیام به کاربران گفت: ضربه زدن روی گزینه Accept، بدین معنی است که قوانین جدید را پذیرفته‌اید. قوانینی که از ۸ فوریه سال جاری پیاده خواهد شد. برای ادامه استفاده از واتساپ، می‌بایست قوانین جدید را بپذیرید. در صورت تمایل به حذف اکانت خود می‌توانید از قسمت Help center نسبت به این کار اقدام کنید.

بنابر اعلام فیسبوک، کاربرانی که این تغییرات و قوانین جدید را قبول نکنند، از ۸ فوریه به بعد دیگر قادر به استفاده از واتساپ نخواهند بود. اتخاذ این رویه، گلایه‌های زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت به طوری که صدای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را نیز درآورد.

ایلان ماسک با انتشار پیامی‌در توییتر از کاربران خواست تا به جای واتساپ، از اپلیکیشن سیگنال استفاده کنند. این پیام توسط جک دورسی، مدیرعامل توییر نیز ریتوییت شد. گفته می‌شود که با انتشار این توییت، بیش از ۱۰۰ هزار دانلود جدید برای اپلیکیشن سیگنال در اپ استور و گوگل پلی ثبت شد.

هرچند هجوم ناگهانی کاربران به سیگنال باعث بروز اختلال موقتی در این اپلیکیشن شد. در پیامی‌که سیگنال منتشر شده، آمده است: به دنبال افزایش درخواست‌ها برای ورود به سیگنال، ارسال کد تایید برای برخی از کاربران جدید با مشکل مواجه شد. ما سریعا وارد عمل شدیم تا این مشکل را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم.

مایکروسافت نیز در واکنش به این تصمیم واتساپ، از کاربران خواست تا اپلیکیشن اسکایپ را برای برقراری تماس‌های تصویری و ارتباط‌های خود دانلود کنند. این شرکت نوشت: اسکایپ به حریم شخصی شما احترام می‌گذارد. ما خود را نسبت به حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی شما متعهد می‌دانیم و آن را به شرکت‌های شخص ثالث نمی‌فروشیم.

برچسب‌ها: سیگنالواتساپاسکایپحریم خصوصی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.