رویداد جذب سرمایه در حوزه معدن برگذار شد
به همت کارن کراد ۸

رویداد جذب سرمایه در حوزه معدن برگذار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۲ | ۱۰ دقیقه

رویداد جذب سرمایه در حوزه معدن، صبح امروز با حضور ۶ استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. ۲۱۰ کاربر، شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای‌روم بصورت آنلاین در برنامه حاضر شدند و استارتاپ‌ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

نوپانا به نقل از روابط عمومی کارن کراد، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تصویب قانونی در حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی فناوری‌ها، عنوان کرد: در راستای این قانون، صندوق نوآوری و شکوفایی، خدماتی در جهت ارائه به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تامین مالی اکوسیستم نوآوری، تعریف کرده است که در قالب دسته‌هایی مانند تسهیلات، سرمایه‌گذاری، ضمانت‌نامه و توانمندسازی، طبقه بندی و معرفی می‌شود.

در چهارده دوره دوشنبه‌های استارتاپی، خدمات مناسبی در مراحل جذب سرمایه به حدود ۹۰ طرح شرکت کننده در این رویدادها، اختصاص یافته و تا به حال ۲۷۰ میلیارد تومان تقاضای جذب سرمایه شده است که از این بین ۸ استارتاپ تاکنون موفق به جذب سرمایه و نهایی کردن آن شده‌اند و تعدادی طرح نیز در حال تکمیل مذاکرات خود با سرمایه گذاران می‌باشند.

در ادامه رویداد، دکتر اله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم معرفی استارتاپ‌های حوزه معدن در کمیته معدن کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد و گفت: طرح‌های استارتاپی که در رویداد امروز معرفی شد، بسیار به‌روز و کارآمد هستند، لذا بنا داریم در کمیته معدنی کمیسیون صنایع، جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن معدن کاران و نمایندگان وزارت صمت برگزار و از این استارتاپ‌ها دعوت ‌کنیم تا محصولات و تکنولوژی‌های خود را به آنها معرفی کنند. تلاش می‌کنیم تا محصولات جدید در حوزه معدن و صنایع پایین دست معدنی استفاده شود.

وی ادامه داد: ما از نظر وجود معادن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم اما از نظر تولید و استخراج در این جایگاه قرار نداریم و برای اکتشاف، استخراج و بهره برداری و صنایع پایین دستی معدن همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم.

دهقانی در مورد اصلاح قوانین مرتبط با حوزه معدن در مجلس نیز گفت: در حال حاضر معادن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، شخصی‌سازی شده است که ما در حال بازنگری اصول آن هستیم. قصد داریم برای سرمایه‌گذاران این حوزه، امتیازهایی را در قانون در نظر بگیریم. معادن بزرگ در مناطق محروم کشور قرار دارند و تلاش داریم که سرمایه‌گذاران در صنایع پایین دستی معدن نیز به آن ورود کنند تا فرصتی برای رشد منطقه و ایجاد اشتغال و شکوفا شدن این مناطق فراهم شود. در حال اصلاح و قانونگذاری برای شفاف‌سازی عملکرد سازمان‌هایی هستیم که برای اکتشاف و استخراج بهره برداران ایجاد اشکال می‌کنند.

در ادامه این رویداد ۶ استارتاپ به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

«نانوسیلیکای رسوبی گرید تایر» اولین تیم متقاضی سرمایه بود که ماموریت خود را تولید گریدهای مختلف نانوسیلیکای رسوبی مطابق با نیاز صنایع کشور با هدف بهبود خواص مکانیکی، کاهش مصرف سوخت، بهبود کارایی و کیفیت، قیمت پایین‌تر و ... بیان کرد. سرمایه مورد تقاضای این تیم ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان شد که در بخش‌های مختلف نیروی انسانی، توسعه محصول و بازاریابی هزینه خواهد شد. بازار هدف این محصول نیز تمامی شرکت‌های تولیدکننده تایر و لاستیک در داخل و خارج از کشور بیان شد.

دومین تیم متقاضی سرمایه، «سامانه صبا» بود. سامانه آنلاین استخراج اطلاعات آماری صنایع و ارائه در قالب داشبوردهای اختصاصی هر صنعت، محصول این استارتاپ است. سرمایه مورد تقاضای این طرح، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیان شد. بازار هدف این استارتاپ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل در صنعت، سازمان‌ها و ارگان‌های بالادستی صنایع، کارفرمایان و صاحبان مجتمع‌های صنعتی است.

«IDSM» سومین تیم متقاضی سرمایه در حوزه معدن بود. محصول این استارتاپ تولید نرم‌افزار مدل‌سازی پتانسیل معدنی با استفاده از تلفیق داده‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی برای یافتن هوشمندانه معادن است. از ویژگی‌های این نرم‌افزار، دقت بالا، سرعت مطلوب، استفاده از هوش مصنوعی، کاهش ریسک و... است. سرمایه مورد تقاضای این تیم ۱ میلیارد تومان بیان شد که در بخش‌های نیروی انسانی، تبلیغات و توسعه اپلیکیشن هزینه خواهد شد. بازار هدف این نرم‌افزار، وزارت صنعت معدن و تجارت  (بخش اکتشافات)، شرکت‌های مادر تخصصی معدنی کشور (شرکت توسعه و نوسازی معادن ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران)، سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور، مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی و دیگر مناطق مربوطه است. 

چهارمین تیم متقاضی سرمایه در حوزه معدن، «لباس کار هوشمند» (ماین اینتل) بود. ماموریت این محصول افزایش بهره‌وری و بالا بردن سطح ایمنی کارگران است. از ویژگی‌های این محصول تحلیل داده‌ها و کاهش خسارات مالی و جانی، کیفیت و طول عمر بالا و ... است. سرمایه مورد تقاضای این تیم، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان شد که محل مصرف آن بخش‌های مختلف تجهیزات و مواد اولیه، نیروی انسانی، تبلیغات و آزمایشات و برون سپاری خدمات خواهد بود.  بازار هدف این محصول نیز تمام معادن عمومی و خصوصی و شرکت‌های خدماتی در حوزه معدن می‌باشد.

طراحی و ساخت آنالیزورهای صنعتی با فناوری اپتیکی و نانوسنسورها، محصول «نانو مبنای ایرانیان» است که پنجمین تیم متقاضی سرمایه در حوزه معدن بود. ویژگی این محصول، قیمت مناسب و تولید محصولی با مشخصات فنی مورد نیاز مشتری بیان شد. سرمایه مورد تقاضای این تیم،۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان شد که در بخش‌های توسعه و بازاریابی محصول هزینه خواهد شد. بازار هدف این محصول، صنایع معدنی،صنایع بالادستی نفت و گاز و شرکت‌های حفاری است. 

سیستم تعیین موقعیت کارگران معدن محصولی از شرکت «فناوران موج روز» ششمین تیم متقاضی سرمایه در حوزه معدن بود. ماموریت این استارتاپ، اعلام موقعیت مکانی کارگران معدن به صورت متناوب با فاصله زمانی مشخص است و در این روش از تجهیزاتی همچونTAG ، READER  و ... استفاده می‌شود. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۷ میلیارد تومان بیان شد که در بخش‌های مختلف تجهیزات، نیروی انسانی و دستمزد، هزینه خواهد شد. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به هزینه کمتر نسبت به نمونه خارجی، تعیین محل دقیق کارگران، معماری رادیویی این سیستم و اضافه کردن سنسورهایی بیشتر نسبت به نمونه‌های موجود، اشاره کرد. بازار هدف این استارتاپ، تمامی شرکت‌ها و هلدینگ‌های معدنی و معدن‌داران است.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای‌روم به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

برچسب‌ها: صندوق نوآوری و شکوفاییکارن کراددکتر مصطفی بغدادیدکتر اله‌وردی دهقانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.