برای تشکیل کارگروهی مشترک میان مجلس و معاونت علمی و فناوری توافق شد
کارگروه مشترک علم و فناوری، ۸

برای تشکیل کارگروهی مشترک میان مجلس و معاونت علمی و فناوری توافق شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۲:۲۷ | ۶ دقیقه

جلسه مشترکی میان نمایندگان تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد. در این جلسه برای تشکیل «کارگروه مشترک علم و فناوری» توافق شد.

نوپانا به نقل مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: اقبال شاکری، علی خضریان و سیدنظام الدین موسوی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاضر شدند و بر حمایت و پشتیبانی مجلس از تلاش های علمی تاکید شد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز گزارشی از اقدامات انجام شده درحوزه معاونت علمی را ارائه داد.

اشتغال، نوآوری و ثروت افزایی نتیجه توسعه فناوری‌های نرم و خلاق است

در این جلسه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حل مشکلات کشور به صورت علمی را با رویکرد توجه به اکوسیستم کشور مورد اشاره قرارداد و گفت: در حال حاضر در معاونت علمی دو برنامه رابه صورت کلان و به طورهمزمان جلومی بریم که شامل توسعه شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و فناوری‌های نرم است.

ستاری افزود: در فناوری های نرم حوزه‌هایی مانند سینما، چاپ، بازی و گیم، آموزش، میراث فرهنگی مد و لباس وصنایع دستی هدف گذاری شده اند که زود اشتغالی، نوآوری و ثروت افزایی نتایج آن خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن انتقاد از نظام آموزشی کشور در عدم تربیت فارغ التحصیلان اشتغال آفرین ازاعلام آمادگی و حمایت نمایندگان‌ تهران از تلاش های صورت گرفته درمعاونت علمی تشکر کرد و آن را موجب دلگرمی تلاشگران در این عرصه برشمرد که می تواند دستیابی به اهداف توسعه ای کشور بر اساس حرکت بر مسیر علم و دانش را سرعت بخشد.

از معاونت علمی تقدیر شد

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: در این جلسه از اقدامات قابل توجه معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وشرکت‌های خلاق تقدیر شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: همچنین براستفاده از ظرفیت‌های قوانین موجود و اصلاح قوانین و نیز تصویب قوانین جدیدی که در سرعت بخشی به امرتوسعه علمی کشور بینجامد، تاکید شد.

خضریان با اشاره به اینکه در بسیاری ازحوزه‌ها زیرساخت‌های مناسبی در امر توسعه علمی کشور ایجاد شده است به این نکته نیز اشاره کرد که بایستی این باوراشتباه که درکشورنقشه راه علمی برای حل مشکلات وجودندارد اصلاح شود و معاونت علمی، فناوری و شرکت‌های خلاق لازم است طرح‌هایی راکه با استفاده از نقشه راه علمی به اجراگذاشته شده وبه نتیجه رسیده است را برای افکارعمومی تبیین کند.

تکلیف مرجعیت علمی کشور تعیین می‌شود

همچنین از پیشنهادهای دیگری که از سوی نمایندگان حاضر در این جلسه به سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه و مورد پذیرش واقع شد، تعیین تکلیف مرجعیت علمی کشور بود. موضوعی که می تواند به اتخاذ سیاست‌های کلان و راهبردی در امر توسعه علمی کشورکمک کند تا از یک سو به هم پوشانی تلاش‌های علمی منجر و از سوی دیگر ضمن صرفه جویی درهزینه  و زمان موجبات سرعت بخشی در دستیابی به اهداف را باعث شود.

همچنین علی خضریان با بیان این نکته که مطالب و پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان به معاون علمی و فناوری  رئیس جمهوری با پذیرش ایشان روبروشد، افزود: براساس اظهارات معاون علمی و فناوری  رئیس جمهوری اقدامات قابل توجهی درحوزه علمی کشور در رفع موانع و ایجاد راهکارهای علمی صورت پذیرفته است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نتایج اقدامات و تلاش‌های انجام شده را می توان در تعداد شرکت‌های ‌دانش بنیان که در حال حاضر به حدود۵۵۰۰ و نیز توسعه شرکت‌های خلاق و فناوری های نرم که تعداد آن به حدود ۱۴۰۰ شرکت رسیده است اشاره کرد که جای تقدیر دارد.

برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاریکارگروه مشترک علم و فناوریاقبال شاکریعلی خضریانسیدنظام الدین موسوی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.