ایده‌های خلاق به یاری سالمندان می‌آید
در رویداد صبانو ۸

ایده‌های خلاق به یاری سالمندان می‌آید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

با برگزاری نخستین دوره شتابدهی برای حمایت از ایده‌های کمک به سالمندان، رویداد «صبا نو» به مرحله پایانی و اجرایی رسید.

نوپانا: محمود مرتضائی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری توسعه ایده‌های نوآورانه در حمایت از سالمندان را هدف اصلی این رویداد عنوان کرد و گفت: ایده این رویداد بر اساس محورهای مورد نیاز  صندوق بازنشستگی برای کمک به سالمندان و بازنشستگان قرار گرفت و تیم‌هایی که به مرحله نهایی این رویداد راه پیدا کردند دارای راهکارهای خلاقانه و نو در این محورها بودند.

همچنین سجاد سالک مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه بازدید از رویداد صبانو، بیان کرد: این رویداد، یک رویداد مسئله محور بود هدف اصلی از برگزاری آن کمک به جذب افراد و ایده‌های خلاق بیش‌تر برای حضور در عرصه کارآفرینی فناورانه است.

حضور بیش از 107 ایده برای یاری به سالمندان

در ادامه عادل دهدشتی مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با بیان این‌که رویداد صبانو که از 3 ماه پیش با مشارکت بیش از 107 تیم خلاق و فناور آغاز شده است، گفت: این رویداد با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق بازنشستگی کشوری با هدف توسعه طرح‌های نوآورانه اجرا شد.

وی با اشاره به این‌که در گام نخست این رویداد، ایده‌های ارائه شده مورد بررسی قرار گرفتند و تیم‌های مطابق با موضوع رویداد به مرحله رقابت راه پیدا کردند ادامه داد: برخی از تیم‌ها نیز به‌رغم داشتن ایده‌های نو و طرح‌های نوآورانه به دلیل آماده نبودن فرآیند و مدل تجاری در مرحله پیش شتابدهی قرار گرفتند.

به گفته دهدشتی، 15 تیم به مرحله نهایی برای بررسی قرار گرفتن در دوره شتابدهی و توسعه بازار راه یافتند. با پایان یافتن فرآیند داوری، اولین دوره شتابدهی مرکز نوآوری صبا آغاز خواهد شد.

حضور ایده‌های نوآورانه با کیفیت بالا

الهام فخاری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و از داوران این رویداد با اشاره به نوآوری ایده‌های ارائه شده به رویداد صبانو گفت: سطح کیفیت و رقابت در این رویداد بسیار بالا بود به طوری که برخی ایده های ارائه شده در رویداد صبانو از قابلیت حضور در بازارهای فراملی و بین المللی و رقابت جهانی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نقش صنایع خلاق و استارتاپ‌ها در رفع نیاز سالمندان گفت: این رویداد با هدف گرایش دادن استارتاپ ها و کسب و کارهای نو در جهت برش جمعیتی انجام شد که در دستیابی به این هدف نیز موفق بود.

برچسب‌ها: سالمندانصبانواستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.