برگزیدگان چهارمین دوره رویداد تکانش معرفی شدند
با اتمام فرایند برگزاری توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت: ۸

برگزیدگان چهارمین دوره رویداد تکانش معرفی شدند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۸:۳۹ | ۷ دقیقه

چهارمین دوره رویداد تکانش، با هدف جذب افراد دغدغه‌مند حل مسائل تعلیم و تربیت، به صورت مجازی توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت برگزار شد. این رویداد با پایان یافتن فرایند داوری و معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد و در نهایت برگزیدگان می‌توانند در فرایند شتاب‌دهی خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار ‌گیرند.

نوپانابه گزارش روابط عمومی خانه نوآوری تعلیم و تربیت، خانم لیلی نبی‌زاده با بیان این خبر، درباره این دوره گفت: رویداد تکانش فضایی را فراهم می‌آورد تا جوانان، تیم‌ها و افراد علاقه‌مند به حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت را شناسایی، جذب و توانمند ساخته و با تیم‌سازی و شبکه‌سازی، هر یک از این افراد و تیم‌ها مسائل خود را یافته و به حل آن اقدام کنند.

وی در زمینه روند برگزاری این دوره افزود:

چهارمین دوره از رویداد تکانش، به صورت کاملاً مجازی، از تاریخ ۲۴ آبان تا ۲۹ آذر برگزار شد. این رویداد مراحل زیر را طی کرد و نهایتا تیم‌های برگزیده مشخص شدند:

+ ثبت‌نام افراد و تیم‌های علاقه‌مند

+ ارائه وبینارهای آموزشی

+ تمرکز هر فرد و تیم، روی یک مسئله تعلیم و تربیتی مشخص

+ انجام تمرین‌ها، تکمیل کاربرگ‌ها و بوم‌ها

+ مشاوره و رهیاری شرکت‌کنندگان رویداد

+ داوری و معرفی افراد و تیم‌های برگزیده

+ برخورداری برگزیده‌ها از خدمات اختصاصی خانه نوآوری تعلیم و تربیت

دبیر برگزاری این رویداد اشاره کرد:

۹۲ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور در چهارمین دوره رویداد تکانش شرکت کردند. از این ۹۲ نفر، ۴۸ نفر به صورت انفرادی و ۴۴ نفر به صورت تیمی در قالب ۱۵ تیم به فعالیت و یادگیری آموزش‌های لازم در قالب وبینار پرداختند. در طول رویداد، تعدادی از افرادی که به صورت فردی ثبت‌نام کرده بودند، با یکدیگر تیم شدند.

پس از تمرکز افراد و تیم‌ها بر روی مسئله تعلیم و تربیتی مشخص، دریافت آموزش‌های لازم، بهره‌گیری از کمک‌های مشورتی رهیاران و تلاش برای ایده‌پردازی برای بهبود آن از طریق تکمیل بوم‌ها و کاربرگ‌ها، شرکت‌کنندگان در نهایت ارائه‌ای از نتایج کار خود آماده کرده و در سه مرحله، پیش‌داوری، داوری مردمی و داوری نهایی ارزیابی شدند.

مرحله پیش‌داوری از یکشنبه ۹ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر انجام شد. در این مرحله، تکمیل صحیح کاربرگ‌های مسئله‌شناسی و بوم‌ایده پردازی و ایجاد فایل ارائه‌ای با ویژگی‌های خواسته شده مبنای اصلی ارزشیابی قرار گرفت و بر اساس آن ۹ فرد و تیم منتخب معرفی شدند.

در مرحله داوری مردمی، منتخبین مرحله قبل کلیپی برای معرفی مسئله و ایده پیشنهادی‌شان آماده کرده و کلیپ‌ها در صفحه شبکه اجتماعی خانه نوآوری تعلیم و تربیت به اشتراک گذاشته شد و ملاک داوری پسندیدن مسئله و راه‌حل تیم‌های منتخب، توسط مخاطبین بود.

مرحله نهایی داوری در روز چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ برگزار شد. در این مرحله منتخبین ارائه‌ای پانزده دقیقه‌ای به صورت مجازی و برخط از کار خود ارائه دادند و برای هر ارائه چهار داور بر اساس ملاک‌هایی مشخص آن‌ها را ارزیابی کردند.

اسامی برگزیدگان نهایی چهارمین دوره از رویداد تکانش، بر مبنای امتیازهای کسب شده از سه مرحله داوری به ترتیب به شرح زیر است:

- صاد

- مهد خانگی

- طلوع اندیشه

- با مربی

- آموزش همسالان

- شایان

- کاشف

- پلتفرم آموزش مربی

- توانا

اتفاق ویژه‌ دیگری که در این دوره از رویداد رخ داد این بود که برای سایر تیم‌ها و افرادی که به نظر‌ می‌رسید امکان پیشرفت کارشان وجود دارد ولی جزو منتخبین نبودند، فرصت ویژه‌ی رهیاری و پذیرش البته بعد از رویداد نهایی داوری تکانش، در نظر گرفته شد، که اسامی آن‌ها را به ترتیب حروف الفبا، در زیر مشاهده می‌کنید:

- اپلیکیشن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری

- ارتباط والدین و معلمها جهت فردی‌سازی آموزش‌ها

- پارک کلاس

- پر پرواز

- پژوهشکده و مرکز مشاوره فلسفی

- پیوست فرهنگی

- تیم آباد (ارتقای بعد اجتماعی دانش‌آموزان)

- توسعه مهارت‌های کارآفرینی عماد

- جمعیت امام حسن (ع)

- رغبت ریاضی

- فرهنگ کار برای مددجویان

گفتنی است افراد و تیم‌های برگزیده در فرایند پذیرش در خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و در دوره یک‌ساله شتاب‌دهی خانه، برای به نقطه اثر رساندن راه حل خود، فعالیت می‌کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویداد تکانش، می‌توانند به سایت خانه نوآوری تعلیم و تربیت به نشانی eduhouse.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها: رویداد تکانشخانه نوآوری تعلیم و تربیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.