خدمات ویژه برای فروش محصولات به شرکت‌های خلاق رسید
با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۸

خدمات ویژه برای فروش محصولات به شرکت‌های خلاق رسید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۴ | ۵ دقیقه

تعداد خدمات عرضه شده به شرکت‌های خلاق برای افزایش فروش محصولات ۳۰ درصد افزایش یافت.

نوپانا: با توجه به افزایش روزافزون تعداد شرکت‌های خلاق، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق تلاش دارد تا با افزایش تعداد خدمات عرضه شده به این شرکت‌ها رونق بیشتری در این زیست‌بوم ایجاد کند.

شرکت‌های خلاق در زمینه های مختلف مانند تامین مالی و سرمایه‌گذاری و تسهیل فضای کسب و کار خدمات مختلفی را از این ستاد دریافت می‌کنند. بیمه تکمیلی، خدمات استقرار در فضای مسکونی شهری و تسهیلات مالی، بخشی از این بسته‌های خدمتی را شامل می‌شود.

با توجه به اهمیت توسعه بازار و فروش محصولات خلاق و فرهنگی، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، توجه بیشتر خود را معطوف به این حوزه کرده است. در صورتی که شرکت‌های خلاق بتوانند بازار مناسبی برای فروش و عرضه محصولات خود پیدا کنند، مقدمات رشد و پویایی شرکت فراهم می‌شود. بر این اساس، این ستاد به تازگی اقلام بسیار متنوعی را به «سبد خدمات توسعه بازار محصولات خلاق» افزوده است.

با رایزنی‌های انجام گرفته با نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی و عمومی، در آبان ماه 1399 تعداد خدمات عرضه شده برای توسعه فروش و بازار محصولات خلاق ۳۰ درصد افزایش یافته است.خدماتی مانند حمایت از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و تجاری منتخب داخلی، از قبل از این هم ارائه شده است، با این همه، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، تلاش کرده است تا با رفع برخی موانع و افزایش سطح حمایت‌ها، زمینه استفاده همه شرکت‌های خلاق کوچک و شهرستانی را نیز از این بسته خدمتی، فراهم کند.

حمایت از تدوین گزارش تحقیقات بازار داخلی، ارزیابی آمادگی صادرات، مشاوره صادرات و واردات (رایگان)، معرفی و ترویج شرکت‌های خلاق در رسانه‌های مانند صداوسیما و مشاوره توسعه فنی محصولات، از جمله دیگر خدمات عرضه شده به شرکت‌های خلاق است. همچنین تا کنون شرکت‌های خلاق از خدماتی مانند، جذب ایرانیان خارج از کشور و حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی ویژه شرکت‌های خلاق صادراتی، استفاده کافی به عمل نیاورده‌اند و بر این اساس، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در نظر دارد تا با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول، زمینه حضور بیشتر شرکت‌های خلاق را در نمایشگاه‌های خارج از کشور فراهم آورد.

اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تهیه گزارش تحقیقات بازار خارجی ویژه شرکت های خلاق صادراتی، ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای صادرات مانند سایت به زبان خارجی و بروشور، خدمات تولید و نشر محتوا و مشاوره رایگان ویژه شرکت های خلاق صادراتی، تنها بخشی از خدمات عرضه شده در زمینه «توسعه بازار محصولات شرکت‌های خلاق» هستند.

فعالان فناور و فرهنگی و مدیران شرکت‌های خلاق برای آگاهی از دیگر موارد این خدمت و ثبت‌نام و برخورداری از این سبد خدمتی، می‌توانند به سایت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به آدرسwww.ircreative.isti.ir   مراجعه کنند.

برچسب‌ها: شرکت دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.