در مسیر درست کارآفرین شدن با رویداد دیموندلب
با حمایت رسانه‌ای نوپانا؛ ۸

در مسیر درست کارآفرین شدن با رویداد دیموندلب

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۵۳ | ۵ دقیقه

پنل گفت‌وگوی «مسیر درست کارآفرین شدن» به همت دپارتمان دیموندلب در تاریخ ۶ آذرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به صورت آنلاین از طریق پلتفرم ایسمینار برگزار می‌شود.

نوپانا: همواره یکی از مهم‌ترین سوالات علاقه‌مندان به کارآفرینی این است که از کدام موسسه یا نهاد آموزش‌های استاندارد و منظم کارآفرینی را دریافت کنم؟ متولی آموزش کارآفرینی کشور کیست؟ برای دریافت آموزش‌های درست و استاندارد به نهادهای دولتی مراجعه کنیم؟! مراکز رشد؟ شتابدهنده‌ها یا غیره؟

دلیل این همه تفاوت در استانداردها و مسیرهای پیشنهادی آموزش کارآفرینی چیست؟ هر کدام از مجموعه‌های ذکر شده فوق در چه مرحله‌ای و چطور به رشد اکوسیستم کارآفرینی کشور کمک می‌کنند و رسالت هریک از آن‌ها دقیقا چیست؟

آموزش کارآفرینی به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها تبدیل شده است و از طرفی بسیاری از مراکز آموزشی از جمله نهادهای آموزش عالی در ایران دوره‌های آموزشی بسیاری در جهت توسعه کارآفرینی برای دانشجویان برگزار کرده‌اند اما به نظر می‌رسد متاسفانه نتایج این دوره‌ها با انتظارات ذینفعان همخوانی لازم را نداشته است.

از سوی دیگر مؤسسات آموزشی جهت بهبود وضعیت آموزش‌های ارائه شده نیازمند شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی آموزش کارآفرینی هستند و از آنجایی که هیچ مرجع معتبر، استاندارد و با سابقه‌ای در زمینه آموزش کارآفرینی، به ویژه آموزش راه‌اندازی استارتاپ در کشور وجود ندارد، شاید بتوان با برگزاری رویداد‌های مختلف گامی در راستای بهبود فرآیندهای آموزش کارآفرینی کشور برداشت.

پنل گفت‌وگوی آنلاین مسیر درست کارآفرین شدن به مناسبت هفته کارآفرینی و توسط دپارتمان آموزشی دیموندلب با حضور پیمان فخاریان، مدیرعامل یکتانت به‌عنوان نماینده کارآفرینان، مریم ملونی، مدیر نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان نماینده سیاست‌گذاران، حامد مقتدری، رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا به‌عنوان نماینده مراکز رشد، امین ربانیان، مدیرعامل دیموندلب به‌عنوان نماینده شتابدهنده‌ها و محمد کرمانی، مدیر فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان به‌عنوان نماینده فضاهای کار اشتراکی و با مدیریت آرش سروری، برنامه‌ساز فناورانه برگزار خواهد شد.

در این رویداد به بررسی چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پرداخته خواهد شد و سعی می‌شود تا مسیر درست آموزش کارآفرینی و را‌ه‌اندازی کسب‌وکار به مخاطبان نشان داده شود.

از سوی دیگر قطعا در مدل‌های آموزشی هر یک از نهادهای فوق، نقاط قوتی وجود دارد که اشتراک‌گذاری این نقطه نظرات می‌تواند کمک بزرگی به بهبود فرآیند آموزش در نهادهای دیگر نماید.
علاقه‌‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق این لینک اقدام کنند. همچنین کدتخفیف nopana ویژه همرانان این نوپانا در نظر گرفته شده است.

آشنایی با دیموندلب

دیموندلب دپارتمان آموزش‌ شتاب‌دهنده‌ی دیموند، پس از ۵ سال حضور مستمر در فضای کارآفرینی کشور و با توجه به نیازهای شناسایی شده از سوی شرکت‌کنندگان دوره‌ها و استارتاپ‌ها، مهم‌ترین نیازهای فعلی اکوسیستم کارآفرینی کشور را مشخص کرد و موضوع آموزش‌های خود قرار داد.

از سوی دیگر، تعامل شتاب‌دهنده دیموند با بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایه‌گذار نشان داد که بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر تمایل به حل چالش‌های خود از طریق همکاری اثر بخش با استارتاپ‌ها یا سرمایه‌گذاری روی آن‌ها دارند.

شتاب‌دهنده دیموند، با شناسایی دقیق این چالش‌ها و پس از بررسی‌های فراوان با تدوین مدل آموزشی کاملاً هدفمند و با الگوبرداری از نمونه‌های موفق خارجی، برای اولین بار در کشور اقدام به ارائه راه حل در قالب پلتفرم آموزشی DMOND Lab نموده است.

برچسب‌ها: دیموندلبDMOND Labرویداد در مسیر درست کارآفرین شدن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.