وقتی دچار استرس می‌شویم چگونه خودمان را آرام کنیم؟
رپورتاژ آگهی؛ ۸

وقتی دچار استرس می‌شویم چگونه خودمان را آرام کنیم؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۳۷ | ۹ دقیقه

مدیریت استرس یکی از مهارت‌های لازم برای زندگی در عصر جدید است. در سال‌های دور، جنگ و بیماری‌های ناعلاج عوامل مرگ و میر محسوب می‌شدند. اما امروزه فشارهای کاری، مشکلات زندگی و نگرانی‌های آینده، استرس بسیاری را در همه اقشار جامعه ایجاد کرده است که گاهی به افسردگی و بیماری‌های روحی منجر می‌شود.

نوپانا: حال برای این موقعیت چه باید کرد؟ از آنجایی که مشکلات و نگرانی‌‌های زندگی همیشه همراه ما هستند، باید سطح استرس خود را مدیریت کنیم. مشاوره تخصصی روانشناسی یکی از خدمات پرکاربرد این روزها برای مدیریت استرس محسوب می‌شوند. دکتر ساینا مجموعه‌ای از بهترین مشاوران روانشناسی را کنار یکدیگر جمع کرده تا سلامت روحی روانی افراد را تضمین کند.

استرس چه علائمی دارد؟

سفت شدن عضلات، عرق کردن بدن به ویژه دست‌ها و زیر بغل، تند شدن ضربان قلب، ناآرامی معده و تپش قلب می‌توانند از علائم استرس باشند. راهکارهای بسیاری برای مدیریت استرس پیشنهاد شده‌اند اما همراهی یک مشاور روانشناسی در کنار این فعالیت‌ها کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

ورزش کردن را جدی بگیرید!

یکی از روش‌های کاهش و مدیریت استرس ورزش کردن است. ورزش‌های هوازی، حتی پیاده روی به این فرآیند کمک می‌کنند و تمرکز و هوشیاری شما را تقویت می‌بخشند. همچنین به دلیل ترشح هورمن دوپامین احساس شادی و نشاط خواهید کرد. ورزش کردن باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود و به رسیدن به وزن ایده‌آل و در نتیجه تقویت اعتماد به نفس شما کمک می‌‌کند.

تغذیه‌ مناسب را فراموش نکنید

گاهی استرس در برخی افراد منجر به بی‌اشتهایی و در برخی منجر به پرخوری می‌شود. کاهش و یا افزایش شدید وزن از عواقب مدیریت نکردن تغذیه در زمان استرس است که به کاهش اعتماد به نفس منجر می‌شود. در هر صورت باید با تغذیه مناسب از هر دو حالت جلوگیری کرد.

با خوردن غذاهای سالم و مواد غذایی که ویتامین‌های مورد نیاز بدن مثل C، D  و همچنین کلسیم، منیزیم، روی، آهن و کروم دارند، به مدیریت استرس خود کمک کنید. خوردن خوراکی‌های زیر در مدیریت استرس شما موثر خواهند بود.

چای سبز

شکلات

پرتقال

ماست

بابونه

سیب‌زمینی شیرین

 

استراحت را جدی بگیرید

گاهی استرس بر اثر فشارهای کاری به وجود می‌آید. اختصاص دادن زمانی بیشتر از حد مناسب به کار و فعالیت‌های خارج از خانه نیز می‌توانند به بالا رفتن استرس نقش داشته باشند. برای این کار چه باید کرد؟ زمانی را به استراحت اختصاص دهید. در طول فعالیت‌های کاری زمان‌های کوتاهی استراحت کنید و اگر امکان دارید به طبیعت سفر کنید و از دیدن مناظر بکر و طبیعی لذت ببرید. استراحت یکی از اصلی‌ترین راهکارها در مدیریت استرس است.

موسیقی‌های آرامش‌بخش  گوش دهید

معجزه موسیقی را فراموش نکنید. گوش دادن به موسیقی آرام و ملایم موجب می‌شود مغز به آرامش ترغیب شود و تپش قلب و هورمون‌های استرس‌زا را کاهش دهد. صدای طبیعت یا موسیقی‌های مورد علاقه‌تان نیز می‌توانند در کاهش و مدیریت استرس به شما کمک کنند.

بخندید، حتی مصنوعی!

تحقیقات نشان داده‌اند که لبخند زدن حتی اگر از روی تظاهر باشد، به بدن کمک می‌کند تا مدیریت استرس کند. محققان اعتقاد دارند  حرکت عضلات صورت روی حال و هوای کلی ذهن شما اثر می‌گذارد. لبخند زدن سخت نیست، چند ثانیه لبخند بزنید یا بخندید.

از روانشناسان و روانپزشکان کمک بگیرید

روانشناسان با دانش و آگاهی به روش‌های کاهش و مدیریت استرس به شما کمک خواهند کرد. آن‌ها روش‌های درمانی متفاوتی با توجه به حالات روحی شما پیش می‌گیرند. بسیاری از افراد از صحبت کردن با مشاوران شرمگین و معذب می‌شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که تمایلی به مراجعات حضوری روانشناسی ندارید، می‌توانید از خدمت مشاوره از راه دور استارت‌آپ دکتر ساینا استفاده کنید.

آیا مشاوره تلفنی با روانشناسان امکان پذیر است؟

بله، نه تنها این نوع مشاوره امکان پذیر است، بلکه در این شرایط که شیوع کرونا مراجعات حضوری را با خطر ابتلا به کرونا مواجه می‌کند، پیشنهاد بهتری است. می‌توانید در بهترین مکان و زمانی که مد نظرتان هست با متخصص خود صحبت کنید و مشکلات روحی و استرس خود را مدیریت کنید. بدون نیاز به گرفتن نوبت حضوری و معطل شدن در ترافیک از نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر و مصرف بنزین از یک فوق تخصص یا متخصص روانشناس کمک بگیرید. با حذف حمل و نقل و زمان تلف شده، در انرژی و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

چطور از خدمات مشاوره تلفنی روانشناسی دکتر ساینا استفاده کنیم؟

دکتر ساینا با پشتیبانی 24 ساعته و همکاری متخصصین توانمند به صورت شبانه‌روزی به حل مشکلات روحی شما کمک خواهد کرد. کافیست اپلیکیشن سامانه را روی گوشی تلفن همراه هوشمند خود نصب کرده و در سامانه عضو شوید. با جستجوی مشاوره روانشناسی لیست متخصصین برای شما قابل مشاهده خواهد بود. بیش از 450 پزشک در 44 تخصص با سامانه همکاری می‌کنند. چطور در میان لیست این متخصصین انتخاب کنید؟ رزومه سابقه، تجربه و نظرات کاربران به شما در انتخاب مشاور کمک خواهند کرد. با پرداخت مبلغ مشاوره می‌توانید با مشاور خود در ارتباط باشید و به مدیریت استرس خود کمک کنید. همچنین با مراجعه به وبسایتwww.drsaina.com   می‌توانید این مراحل را پیش ببرید.

چه خدمات دیگری در سامانه دکتر ساینا ارائه می‌شوند؟

همانطور که اشاره د بیش از 450 متخصص در مجموعه دکتر ساینا فعالیت دارند. اما مشاوره تلفنی روانشناسی تنها یکی از خدمات این مجموعه محسوب می‌شود. مشاوره تلفنی، امکان اخذ نوبت اینترنتی برای مراجعه حضوری، بانک سلامت شامل لیست درمانگاه‌های معتبر در سراسر کشور، انتشار مجله آنلاین سلامت و ارائه اطلاعات پزشکی از دیگر خدمات سامانه هستند. می‌توانید همین حالا سری به این وبسایت بزنید و با دنیای سلامتی همراه شوید.

برچسب‌ها: دکتر ساینامشاوره تلفنی روانشناسیمدیریت استرس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.