پرشیا فاند بر روی دو استارتاپ سرمایه‌گذاری کرد
امیر حسین شبیری: ۹.۳

پرشیا فاند بر روی دو استارتاپ سرمایه‌گذاری کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۰۲ | ۶ دقیقه

سید امیر حسین شبیری مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیا فاند، خبر از سرمایه ‌گذاری بر روی دو استارتاپ اپتیت (appetit) و شگرفیست داد.

نوپانا به نقل از شنبه پرس، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیا فاند از ابتدای سال ۹۹ و با هدف سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کسب‌و‌کارهای نوپا و کمک به رشد آن‌ها همچنین با تمرکز بر حوزه ‌های سرگرمی، فینتک، گردشگری، سبک زندگی، تجارت الکترونیک شروع به کار کرده است.

سید امیرحسین شبیری مدیرعامل وی‌سی پرشیا فاند در رابطه با این مجموعه گفت: استارتاپ‌هایی که دارای حداقل محصول قابل پذیر هستند و تست های ورود به بازار را انجام داده باشند می‌تواند از طریق وب‌سایت ما برای سرمایه‌گذاری نام‌نویسی کنند.

از دیگر شرایط استارتاپ‌ها برای ثبت‌نام در فرایند سرمایه‌گذاری، داشتن ترکشن مالی، جذب حداقل کاربر و قابلیت رشد کسب‌و‌کار است.

شبیری در ادامه گفت: هسته مرکزی پرشیا فاند تجارب خوبی در زمینه راه اندازی مجموعه استارتاپ فکتوری باکس، راه اندازی مرکز توسعه خودکفایی دانشگاه صنعتی شریف، توسعه و هم‌بنیانگذاری در ۷ استارتاپ را داشته و در کنار سرمایه‌گذاری خدمات مشاوره و منتورینگ و توسعه بازار هم به تیم‌ها ارائه می‌کنند.

مدیرعامل پرشیا فاند درباره اهداف این مجموعه تا پایان سال گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا، هدف ما پیدا کردن و سرمایه‌گذاری برروی بهترین‌ها و کمک به به این کسب‌وکارهای نوپا جهت گذراندن این روزهای سخت و رشد آن‌هاست.

در ادامه میلاد مهاجر هم‌بنیان‌گذار استارتاپ شگرفیست درباره مسیر این سرمایه‌گذاری گفت: ما از طریق مجموعه باکس شریف با پرشیا فاند آشنا شدیم. در ابتدا جلسات آشنایی و گفت‌و‌گوهایی در رابطه با ظرفیت های اجرایی و توانایی های تیم تشکیل شد. ماحصل جلسات به تولید پروتوتایپ انجامید و در ادامه بحث‌های فنی و کسب‌و‌کاری انجام شد که در نهایت به مرحله سرمایه‌گذاری رسیدیم.

همچنین شهریار ابراهیم‌نژاد، هم‌بنیان‌گذار اپتیت درباره این جذب سرمایه گفت: « ما پس از لانچ نسخه اول، به دنبال جذب سرمایه رفتیم و با بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری ارتباط برقرار کرده و یا مذاکراتی را انجام دادیم. اما در این روند چالش‌های مختلفی داشتیم البته سرمایه‌گذارانی هم بودند که به ما دید خوبی نسبت به بازار دادند. وقتی با شرکت پرشیا وارد مذاکره شدیم، نسخه دوم اپلیکیشن ما وارد بازار شده بود و از نظر ساختار تیمی و انگیزه اعضا به بهترین ترکیب خود رسیده بودیم و ترکشن خوبی هم از نظر کاربر داشتیم همچنین بکر بودن بازار هدف، نبود مارکت لیدر و رقیب جدی باعث شد که با پرشیا برای تبدیل شدن به لیدر این بازار به توافق مطلوبی برسیم»

استارتاپ شگرفیست با استفاده از تخصص، سابقه اعضا، تمرکز بر روی ارائه بازی‌های تحت وب و راهکارهای گیمیفیکیشن برای سایر کسب‌و‌کارها تمرکز دارد. با توجه به رشد کسب‌وکارهای مختلف در ۵ سال گذشته فضای بسیاری برای گیمیفای کردن سرویس‌ها ایجاد شده است. از طرفی رشد استفاده از پیام‌رسان‌ها در جامعه فرصت خوبی برای ارائه سرگرمی بر روی پیام‌رسان‌ها و جذب مخاطب بیشتر را به وجود آورده است و همچنین قرار است قرار است مشکل فعال‌سازی و نگهداری و تا حدی جذب کاربر را برای سایر کسب‌و‌کارها حل کند و برای افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سرگرمی بیشتری ایجاد کند.

استارتاپ دوم یعنی اپتیت در حوزه سبک زندگی فعالیت می‌کند و در تلاش است اکثر نیاز‌هایی که کاربران برای یک زندگی سالم به آن نیاز دارند را برطرف کند. این اپلیکیشن از ۳ بخش آکادمی‌های ورزشی، برنامه‌ریز غذایی و کمپین‌های فردی و اجتماعی تشکیل شده که با استفاده از آن‌ها کاربر، در راستای اهداف خود برای داشتن زندگی بهتر قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها: امیر حسین شبیریشرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیااپتیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.