ایده‌های خلاق هوشمندسازی حمل‌ونقل را پرورش می‌دهیم
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۸

ایده‌های خلاق هوشمندسازی حمل‌ونقل را پرورش می‌دهیم

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۰۳ | ۲ دقیقه

یکی از اقدامات ستاد توسعه فناوری‎های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناسایی، رشد و پرورش ایده‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و شتاب‌دهی به این فرآیند فناورانه است.

نوپانا: هوشمندسازی که به افزایش ظرفیت حمل‌ونقل، افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در انرژی و هزینه و از همه مهم‌تر کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای می‌انجامد. این کار هم جز در سایه همکاری و هم‌افزایی همه بازیگران این زیست‌بوم میسر نمی‌شود. اتفاقی که رونق صنعت حمل‌ونقل را در کشور رقم خواهد زد.

از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه می‌توان به شناسایی زیست‌بوم حمل‌ونقل هوشمند در کشور اشاره کرد. کاری که با « شناسایی نیازمندی‌های صنعت برای رفع آن‌ها با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی »، « رفع موانع موجود بر سر راه تامین زیرساخت‌ها و کلان پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل هوشمند» و « برگزاری رویدادهای ترویجی برای شناسایی و رشد و پرورش ایده‌ها در این حوزه و انجام فرایند شتابدهی از استارتاپ‌های این حوزه» محقق می‌شود.

حمل‌ونقل هوشمند، به نوعی به‌کارگیری فناوری‌ها برای افزایش بهره‌وری وآی‌تی الکترونیک، مخابرات و کارایی سیستم حمل‌ونقل است. حمل‌ونقل هوشمند باعث رشد شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جوامع می‌شود. دایره وسیع کاربرد هوشمندسازی، تمامی حالت‌های حمل‌ونقلی از جمله جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را شامل می‌شود.

برچسب‌ها: حمل‌ونقل هوشمند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.