راهنمای انتخاب بلیط قطار مناسب برای سفر
رپورتاژ آگهی؛ ۸

راهنمای انتخاب بلیط قطار مناسب برای سفر

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۴۴ | ۹ دقیقه

اگر تصمیم دارید تا از راه زمینی و به وسیله قطار یا اتوبوس سفر کنید باید به نکات زیادی توجه نمایید. البته پیش از همه فراموش نکنید که برای لذت بردن از زیبایی های مسیر بهتر است بلیط قطار را به بلیط اتوبوس ترجیح بدهید. چرا که مسیر راه آهن اغلب لذت بخش تر از جاده است.

نوپانا: همچنین برای اینکه سفر ایمن تری را تجربه نمایید باید به هنگام خرید بلیط دقت لازم را به کار بگیرید و برخی از عوامل را بررسی نمایید. البته این کار چندان سخت و زمانبر نیست و شاید تنها به کمی توجه نیاز دارد. با این حال برای ساده تر کردن آن بهتر است با قاصدک 24 در ادامه این مطلب با عنوان " راهنمای انتخاب بلیط قطار مناسب برای سفر " همراه باشید تا مهمترین این نکات را با هم بررسی کنیم.

به نوع و کیفیت قطار خود توجه کنید

جالب است بدانید که قطارها نیز همچون هواپیماها که کلاس های پروازی گوناگونی دارند، از نظر کیفیت و نوع خدمات تقسیم بندی می‌شوند. بنابراین آنچه که تعیین کننده قیمت بلیط قطار است عباراتی نظیر لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و... است که در واقع نشان دهنده نوع قطار و میزان امکانات موجود در آن می‌باشد. بنابراین بهتر است شما با توجه به بودجه سفر به هنگام رزرو بلیط قطار، نوع و کیفیت آن را نیز بررسی نمایید تا بتوانید مناسب ترین بلیط را برای سفر خود خریداری کنید.

چیدمان صندلی ها؛ قطار اتوبوسی بهتر است یا کوپه ای؟

اگر با خانواده سفر می‌کنید و به دنبال یک فضای خصوصی هستید بهتر است به نوع چیدمان صندلی ها در قطار نیز توجه نمایید. این ویژگی با عباراتی چون سالنی، اتوبوسی و کوپه ای بر روی بلیط های قطار مشخص می‌شود. اصطلاحات اتوبوسی یا سالنی به این معنا است که در هر واگن قطار، صندلی ها همینطور به دنبال هم چیده شده اند. این نوع چیدمان دقیقاً شبیه به چیدمان صندلی های هواپیما است که شما پس از خرید بلیط هواپیما آن را مشاهده می‌کنید.

در مقابل در هر واگن از قطارهای کوپه ای، چند کوپه قرار گرفته است که ممکن است 4 یا 6 تخته باشد. قطارهای کوپه ای هر چند که بهترین نوع وسایل نقلیه برای مسافرتی هایی هستند که بخشی از زمان حرکت آنها در شب سپری می‌شود با این حال برای خرید آنها باید به تعداد تخت موجود در هر کوپه نیز توجه نمایید. این امر به شما کمک می‌کند تا با توجه به تعداد همراهان خود، فضای مناسبی را در قطار رزرو کنیدو یا اگر قصد دارید کوپه را به صورت دربست کرایه نمایید، هزینه کمتری را بابت ظرفیت باقی مانده موجود در ان کوپه بپردازید.



پذیرایی و امکانات رفاهی

پس از رزرو بلیط قطار و اتوبوس اغلب مسافران مسیر طولانی ای را تا مقصد پیش رو دارند. از این رو بهتر است وسیله نقلیه ای را برای سفر خود انتخاب نمایند که ساده ترین امکانات رفاهی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد. این امکانات در قطار شامل سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی و پذیرایی است. از این رو مناسب ترین بلیط قطار برای سفرهای طولانی، بلیطی است که به هنگام رزرو آن قابلیت سفارش غذا از منوی مشخص شده را نیز داشته باشد. بدین ترتیب شما می‌توانید پس از انتخاب بلیط قطار مورد نظر خود در آخرین مرحله خرید، نوع پذیرایی خود را نیز انتخاب نمایید و هزینه آن را روی هزینه بلیط پرداخت نمایید.

سرعت قطار و مدت زمان طی مبدا تا مقصد

قطارهای مختلف با سرعت های متفاوتی حرکت می‌کنند به همین خاطر است که وقتی می‌خواهید بلیط قطار مشهد را از مبدا تهران خریداری کنید با عباراتی مثل 14 ساعت مسیر، 10 ساعت مسیر و... مواجه می‌شوید. این عبارات نشان دهنده آن است که این قطارها به طور متوسط فاصله میان مبدا تا مقصد را در چند ساعت می‌پیمایند. در حالی که قطار سریع السیر تهران مشهد، 8 ساعته به مقصد می‌رسد و زمان در مسیر بودن مسافران را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. از این رو اگر شما سعی دارید تا زودتر به مقصد سفر خود برسید و از سوی دیگر امکان خرید بلیط هواپیما را نیز ندارید، می‌توانید از قطارهای سریع السیر استفاده نمایید و سریع تر به مقصد خود برسید.

در پایان یادآور می‌شویم که جزئیات بیشتر در خصوص قطارهای سریع السیر را می‌توانید در این مقاله از قاصدک 24 با عنوان " آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا " بخوانید. همچنین فراموش نکنید که نکات بسیاری در خصوص خرید انواع بلیط سفر وجود دارد که می‌‍تواند بسته به اولویت های شما در سفر از اهمیت کمتر یا بیشتری برخوردار باشد. برای بررسی تمام این نکات بهتر است سری به سایت قاصدک 24 بزنید و به هنگام خرید بلیط سفر، بیمه مسافرتی، تور و یا حتی رزرو هتل خوب به جزئیات هر خرید توجه کنید. بدین ترتیب می‌توانید با یک الی دو بار امتحان کردن، لم خرید انواع خدمات گردشگری را به دست آورید و بهترین نوع از خریدهای آنلاین را تجربه کنید.

برگرفته از:

رزرو بلیط قطار قاصدک 24

برچسب‌ها: بلیط قطارقاصدک24
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.