رویداد جذب سرمایه در حوزه کالاهای تند مصرف برگزار شد
تقاضای سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی ۶ استارت‌آپ؛ ۸

رویداد جذب سرمایه در حوزه کالاهای تند مصرف برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۴ | ۱۰ دقیقه

رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف، با حضور ۶ استارت‌آپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

نوپانا: دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف، ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن شرکت‌های استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران به اهداف خود گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای برگزاری این رویدادها، اهداف مهمی را دنبال کرده‌ایم از جمله اینکه بتوانیم بخش نوآوری و فناوری را با بخش شرکت‌های بزرگ صنعتی پیوند دهیم و حضور فناوری و نوآوری را در زنجیره تولید شرکت‌های بزرگ تسهیل کنیم. 

وی افزود: برای پیوند شرکت‌های استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران و صنایع بزرگ، دو رویکرد در نظر گرفته‌ایم که این مسیر هموار‌تر شود. رویکرد اول، کمک به تشکیل نهادها و مجموعه ابزارهایی است برای شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد فضای نوآوری شوند و رویکرد دوم ، برگزاری انواع رویدادها و چالش‌های نوآوری به همراه رصد فناوری کشور است تا فرصت‌ها و ایده‌های نوآورانه برای صنعت کشف شود. بر این اساس صندوق نوآوری آمادگی برگزاری رویدادهای مختلف، به درخواست صنایع را نیز دارد. با توجه به دانشی که صندوق در برگزاری رویدادهایی از این دست دارد، می‌تواند از صفر تا صد رویداد را در کنار صاحبان صنایع برگزار و به آن‌ها کمک کرده و مشارکت داشته باشد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه این رویداد به تقاضای سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی ۶ استارت‌آپ حاضر در این رویداد اشاره کرد و گفت: در قالب مشخص، صندوق نوآوری و شکوفایی آماده حمایت از سایر سرمایه‌گذاران خصوصی است. اگر سرمایه‌گذاران خصوصی اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها کنند، صندوق نیز در کنار آن‌ها در فرایند هم سرمایه‌گذاری آماده خواهد بود.

در ادامه دکتر برات قبادیان، معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با ذکر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های سیاست‌گذار‌ و حوزه‌های اجرایی با فعالان استارتاپی گفت: 

دستگاه‌های اجرایی، راهبر، ناظر و سیاست‌گذار باید به صورت یک شبکه زیرساخت با استارتاپ‌ها، همکاری نزدیک داشته باشند تا استارت‌آپ‌ها به عنوان موتور محرکه، این اکوسیستم را پیش ببرند. شکل‌گیری این همکاری‌ها موجب موفقیت و رشد این اکوسیستم می‌شود و انگیزه‌ای برای ادامه کار در نسل جوان است.

وی افزود: ما در وزارت صنعت و در بخش پژوهش و فناوری، این آمادگی را داریم که همکاری لازم را با همه عزیزانی که زیر ‌مجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند ایجاد کنیم. در واقع کمک وزارت صمت به این استارتاپ‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی، کمک به اهداف و ماموریت‌هایی است که وزارت صمت برای آن‌ها ایجاد شده است.

قبادیان همچنین گفت: شرکت‌های‌ دانش‌بنیان در معرفی محصولات و فروش داخلی و صادرات، با مشکلاتی مواجه‌‌اند که امیدواریم خلاقان و بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها در این زمینه نیز فعال شوند.

در ادامه ۶ استارت‌آپ فعال در حوزه کالاهای تند مصرف، به ارائه پرداختند.

استارت‌آپ «وندینگ ماشین» اولین تیم متقاضی سرمایه، در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف بود که محصول خود را تولید دستگاه‌های نوشیدنی گرم و یخچال‌های تنقلات معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۴ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی، نیروی انسانی، دستمزد و مواد اولیه است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول شامل ارتقای سلامت کارکنان و مخاطبین، تکریم ارباب رجوع و کاهش زحمت تامین نیاز نسبت به سیستم سنتی است.

استارت‌آپ «بینج بار» دومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که فعالیت خود را فروش محصولات کشاورزی (و کوتاه کردن زنجیره تامین از مزرعه تا مشتری) به خصوص برنج به صورت آنلاین، معرفی کرد. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ ۲ میلیارد تومان است و محل مصرف این سرمایه، نیروی انسانی، توسعه محصول، بازاریابی و دستمزد اعلام شد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول،کوتاه کردن زنجیره تامین از مزرعه تا خانه، آموزش آخرین تکنولوژی کشاورزی و آموزش نکات مختلف در مورد محصولات کشاورزی به مصرف‌کنندگان است. این استارت‌آپ در حال حاضر به عنوان یکی از ۶ استارتاپ برگزیده کشاورزی دنیا از طرف یونیدو آلمان (سازمان توسعه صنعتی ملل) به بزرگترین نمایشگاه صنایع کشاورزی دنیا (Agritechnica) در هانوفر آلمان دعوت شده است و دیگر دستاوردهای آن ایجاد پنل تخصصی برای برنج ایرانی در نمایشگاه آگری تکنیکا و شرکت در نمایشگاه تخصصی آگروفود تهران است.

سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد، استارت‌آپ «سامت» بود که یک سامانه‌ برقراری ارتباط میان تامین‌کنندگان و مشتریان کالاهای تند مصرف است. سامت قابلیت خدمات‌دهی به انواع فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و... را دارد. همچنین در این پلتفرم می‌توان پس از مقایسه کالاها باهم، کالای مورد نیاز را خریداری کرد. ویژگی منحصر به فرد این استارت‌آپ، تسهیل روند خرید مواد اولیه، صرفه‌جویی در زمان و امکان مقایسه انواع کالاها با یکدیگر است. میزان سرمایه مورد تقاضا، ۲.۲ میلیارد تومان برای بازاریابی، تولید و هزینه‌های اداری دفتری انجام است.

استارتاپ «سیزون مارکت» چهارمین تیم متقاضی سرمایه، در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف بود که به عنوان پلتفرم سوپر مارکت اینترنتی برای ارسال کالا به مشتری، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ، ۵.۳  میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی، نیروی انسانی و دستمزد است. ویژگی منحصر به فرد این محصول، ارسال در کمتر از ۴۵ دقیقه، تجربه خرید راحت برای مشتری در وب‌سایت و کاهش ارتباط بین سوپرمارکت و مشتری است.

پنجمین تیم متقاضی سرمایه، در حوزه کالا‌های تند مصرف، استارت‌آپ «ای تحفه» بود که محصول خود را وب سایت ارائه خدمات معرفی و فروش سوغات و صنایع دستی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱ میلیارد تومان است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول، شناسایی برندهای برتر، امکان خرید مستقیم مشتری از تولید کننده (عدم واسطه) و ایجاد یک وب‌سایت مرجع در زمینه سوغات و صنایع دستی با امکان خرید آنلاین است.

«بارخشک» ششمین استارت‌آپ ارائه دهنده این رویداد بود که بعنوان یک فروشگاه اینترنتی، خرید مستقیم حبوبات از کشاورز را با استفاده از سایت و اپلیکیشن موبایل میسر کرده است. ویژگی منحصربه‌فرد این استارتاپ، شناسایی محصولات درجه یک با قیمت کمتر و بسته‌بندی بهتر است.
سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ، ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات، حقوق پرسنلی، هزینه تبلیغات و سرمایه در گردش است.
در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

برچسب‌ها: کارن کرادصندوق نوآوری و شکوفاییرویداد جذب سرمایه در حوزه کالاهای تند مصرف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.