فناوران تا سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات اخذ گواهینامه دریافت می‌کنند
قدمی جدید برای افزایش صادرات محصولات فناور، ۸

فناوران تا سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات اخذ گواهینامه دریافت می‌کنند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۵ | ۳ دقیقه

ارائه بسته حمایت مالی برای اخذ استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی یکی از ۱۴۰ بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود. در یک برنامه ویژه، مرکز توسعه تجارت فناوری معاونت علمی، برای اخذ استانداردها، گواهینامه‌ها و مجوزهای بین‌المللی، تا ۷۰درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

نوپانا: این حمایت با هدف افزایش صادرات محصولات تخصیص یافته است و در راستای تسهیل تولید محصولات دانش‌بنیان و فناور و یافتن مقاصد جدید صادراتی عرضه می‌شود.

یکی از الزامات صادرات محصولات فناورانه به اکثر بازارهای بین‌المللی، دارا بودن استانداردهای بین‌المللی است. بازارهای بسیار کمی هستند که می‌شود بدون داشتن استانداردها و تاییدیه‌های بین‌المللی با آنها داد و ستد کرد. اکثریت بازارهای بین‌المللی به تولیداتی که دارای تاییدیه‌های مورد نیاز و استانداردهای لازم نیستند، اجازه ورود به کشور را نمی‌دهند. 

مرکز توسعه تجارت فناوری معاونت علمی با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در این زمینه حمایت‌هایی را برای اخذ تاییدیه‌ها، گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و دیگر فعالان فناوری که در این حوزه فعال هستند را ارائه می‌دهد. این حمایت‌ها برای مهیا کردن زمینه‌های لازم جهت ورود شرکت‌ها به بازارهای بین‌المللی، به آنان اعطا می‌شود.

بر اساس این طرح میزان قابل توجهی از هزینه‌های صرف شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای اخذ استانداردها، تاییدیه‌ها و گواهی‌های بین‌المللی، توسط مرکز توسعه تجارت فناوری معاونت علمی، پوشش داده می‌شود. این حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است.

تمامی هزینه‌های اخذ گواهینامه‌ها و استانداردها، شامل مشاوره، پیاده سازی، انجام آزمون‌های خارج از شرکت و صدور گواهینامه‌های مرتبط با سیستم‌های مدیریتی مانند و نظیر آنها و یا سایر گواهینامه‌ها و نشان‌های محصول در قالب این طرح پوشش داده می‌شوند.

این بسته حمایتی هزینه‌های تمدید، مراقبت و بازرسی‌های دورهای گواهینامه‌ها را شامل حمایت نمی‌شوند.

برچسب‌ها: صادرات محصولات دانش‌بنیانمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریاستارتاپمحصول فناور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.