29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت دوم ۸

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست.»؛ این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارج از كشور بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت دوم:

6- شروع پس‌انداز

شاید فکر کنید که برای فکر کردن به دوران بازنستگی زود باشد، اما هرچه زودتر پس‌انداز کردن را شروع کنید، پول بیشتری خواهید داشت. حتی اگر لازم باشد، از خرج‌های روزانه و کمتر ضروری خود بزنید و ماهانه پولی کار بگذارید. ارزش این‌کار را در آینده می‌فهمید.

7- میزبانی کردن

هرچه بزرگ‌تر شوید، به مهمانی‌‌ها و مراسم‌های بیشتری دعوت می‌شوید و از طرفی بدلیل مستقل‌تر شدن، باید میزبان دوستان و همکاران خود باشید. آداب مهمانی و پذیرایی را یاد بگیرید. این کار تاثیر بسیاری روی بهبود روابط اجتماعی شما خواهد دارشت

8- پیدا کردن بهترین دوست

هنگامی‌که جوان‌تر هستیم، خیال می‌کنیم همه دوست ما هستند، اما هرچه بزرگ‌تر می‌شویم می‌بینیم که فقط به به چند دوست و همراه واقعی نیاز داریم. از همین چند دوست صمیمی هم یکی از آنها بهترین است و با او صمیمی‌تر می‌شویم. یعنی کسی که همه چیز را درمورد ما می‌داند و ما را کامل می‌شناسد. دوستی پیدا کنید که قدر دوستی واقعی را بداند و برای آن تلاش کند.

(همچنین در این زمينه بخوانید: 25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند)

9- انجام کار مورد علاقه

انجام کارهای مختلف، به شما توانایی و تجارب گوناگونی می‌دهد، اما آیا قرار است بیست یا سی سال این‌ شاخه و آن شاخه بپرید؟ این کار یکی از بزرگترین اشتباهات جوانی است و فقط باعث می‌شود استعداد شما در زمینه‌های مختلف بسوزد. کار مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن‌را حفظ کنید و ادامه‌اش دهید.

10- هدف داشتن

برای دیگران کار کردن، شما را قوی‌تر می‌کند و به زندگی شما جهت می‌دهد. اما ادامه همسن مسیر روزی شما را با این پرسش مواجه می‌کند که «برای خودم چه کاری کرده‌ام؟». اهداف شخصی خود را بشناسید و با انگیزه به سمت آنها بروید.

(همچنین در این مورد بخوانید: 50 روش باانگیزه شدن)

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت اول)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا