۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری بر روی ۳۰ استارتاپ
در رویداد سکوی پرتاب انجام شد، ۸

۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری بر روی ۳۰ استارتاپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۰:۴۸ | ۵ دقیقه

در رویداد سکوی پرتاب، بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری استارتاپی کشور بیش از ۷ میلیارد تومان سرمایه به ۳۰ استارتاپ منتخب اختصاص داده شد.

نوپانا به نقل از روابط عمومی 100استارت‌آپ، رویداد سکوی پرتاب با برگزاری رقابت بین ۶۰ تیم استارتاپی به پایان رسید و ۳۰ استارتاپ موفق در جذب سرمایه را برگزید. ۶۰ تیم استارتاپی ازمیان حدود ۷۰۰ طرح ارسال‌شده به این مجموعه انتخاب شدند؛ ۵۰ تیم از این میان به‌صورت حضوری و ۱۰ تیم به‌صورت مجازی داوری شدند. به‌گفته‌ی باسلی‌زاده، 100استارت‌آپ به‌دنبال تشکیل زیرساختی برای تیم‌های حاضر در مرحله‌ی بذری و پیش‌بذری است و به‌همین منظور، ۲۱۷ داوری را در یک روز رقم زد.

داوری نهایی مراسم سکوی پرتاب

روابط عمومی 100استارت‌آپ با تأکید بر لزوم حرکت هماهنگ و متحد برای کمک به استارتاپ‌ها در شرایط اقتصادی کنونی می‌گوید، باید در داوری و همچنین سرمایه‌گذاری از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استفاده شود؛ او اذعان می‌کند که صندوق سرمایه‌گذاری مجموعه نیز با حضور ۶ موسسه با عناوین بنیاد برکت، شناسا، صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خراسان رضوی، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان درحال فعالیت است. باسلی‌زاده اشاره می‌کند که این مجموعه‌ها می‌توانستند روی استارتاپ‌های خاص نیز سرمایه‌گذاری کنند.

حال ۷۰۰ میلیون تومان ازسوی داوران و دیگر شرکت‌کنندگان در رویداد، روی استارتاپ‌های منتخب رویداد سکوی پرتاب سرمایه‌گذاری شده است. صندوق 100استارت‌آپ نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در صندوق خود برای این استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

برگزاری حضوری رویداد سکوی پرتاب با ۶۰ برنده

باسلی‌زاده درمورد شرایط راهبری تیم‌های استارتاپی، به علاقه‌مندی داوران در بخش‌های مختلف اشاره می‌کند:

رضا کلانتری‌نژاد تیم‌های بوتیک و دروا، حسین اسلامی تیم‌های بوتیک و سمف کیدز، شتابدهنده همتک تیم بهزی، خانه نوآوری تیم‌های حامی باش، وی لرنو، اسپیکا، نورولند و سه کنج، شتابدهنده نیک استارتر تیم اسپو، مجید اسماعیل خانیان تیم اکسایتک

تیم های منتخب رویداد سکوی پرتاب در جذب سرمایه

ازجمله مسئولان دولتی حاضر در مرحله‌ی داوری نهایی رویداد سکوی پرتاب می‌توان به امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مشکات اسدی، مشاور زنان معاون وزیر ارتباطات، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد. باسلی‌زاده ابراز خرسندی می‌کند که با همکاری این نهادها، مساعدت‌های خوبی برای تیم‌های موفق در داوری درنظر گرفته شده است و به‌زودی درمورد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امیر ناظمی در رویداد داوری نهایی سکوی پرتاب

تیم‌های حاضر در رویداد سکوی پرتاب، پس از این، اولین نوبت جذب سرمایه را دریافت می‌کنند و به فرایند شتابدهی وارد می‌شوند؛ این شتابدهی با معرفی استارتاپ‌ها به شتابدهنده‌ی همکار صورت می‌گیرد. به‌اذعان باسلی‌زاده، 100استارت‌آپ آمادگی همکاری با شتابدهنده‌های مختلف را دارد و در حال حاضر نیز با چند شتابدهنده در تهران و شهرستان‌های دیگر کشور درحال همکاری است.

برچسب‌ها: استارتاپ۱۰۰ استارتاپرویداد سکوی پرتاب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.