گزارش فصلی بهار ۹۹ بازار خودروی شیپور منتشر شد
افزایش تقاضا برای خرید در بازار؛ ۸

گزارش فصلی بهار ۹۹ بازار خودروی شیپور منتشر شد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۹:۰۰ | ۶ دقیقه

شیپور گزارش فصلی بازار خودرو را به منظور شفافیت و تسهیل دسترسی به اطلاعات برای پژوهشگران و کاربران خود منتشر می کند. این گزارش تلاشی است برای ایجاد مسیر شفاف برای رصد فرایند خرید و فروش خودرو و بررسی سلیقه و ذائقه کاربران ایرانی در فروش آنلاین.

نوپانااین گزارش از تحلیل داده‌های کاربران شیپور به دست آمده است و به مواردی مثل روند خريد و فروش خودرو، قیمت و مشخصات خودروها پرداخته است. امیدواريم انتشار این گزارش به تمامی فعالین صنعت خودرو کمک کند تا در فضایی روشن تر و با آگاهی بیشتر در این بازار فعالیت کنند.

کاهش محسوس عرضه خودرو در بهار ۹۹

بررسی های شیپور نشان می دهد که عرضه خودرو در فصل بهار دچار کاهش محسوسی شده است. درواقع معاملات نسبت به زمستان ۹۸، ۱۸درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از عوامل موثر بر این روند کاهشی می توان به کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازها و کم شدن خودروی صفر در بازار، نوسانات قیمت ارز و قیمت خودرو و عدم تمایل فروشندگان به فروش خودرو و در نهایت به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

افزایش تقاضا برای خرید در بازار

در این گزارش اما شاهد افزایش درخواست خرید خودرو از سوی کاربران هستیم. تعداد تماس با آگهی دهنده نسبت به زمستان ۹۸، ده درصد و نسبت به بهار سال گذشته چهل درصد افزایش داشته است.

روند افزایشی غیرعادی قیمت خودرو و افزایش شدید تقاضا برای خريد خودرو، حذف قیمت خودرو از پلتفرم های خريد و فروش آنلاین از جمله شیپور از عواملی هستند که موجب بروز این واکنش از سوی کاربران شده اند.

پژو ، پراید صبا و سوناتا پرفروش ترین کاربران شیپور

گزارش شیپور نشان می ‌دهد که برند پژو پرفروش‎ترین برند خودرو بوده است و بعد از آن پراید و سمند در رده‎های بعدی قرار دارن . همچنین پراید صبا، پراید  ۱۳۱ و پژو ۴۰۵ پرفروش‎ترین مدل های خودرو در بهار امسال بوده‌اند.

سوناتا نیز پرفروش‎ترین خوردوی وارداتی در میان کاربران شیپور بوده و بعد از آن Hyundai  Santafe iX45 و Hyundai Tucson iX35  در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سفید و نقره ای محبوب ترین رنگ خوردو

این گزارش نشان می دهد که حدود ۵۵ درصد خودروی های فروش رفته سفید بوده و ۹.۱۱ درصد نقره‌ای و ۴.۵ نیز خودروهای دارای رنگ نوک مدادی بوده اند. همچنین بر اساس این گزارش ۴.۸۸ درصد خودروها دنده ای بوده و مابقی را خودرو های دنده اتومات تشکیل می‎دادند. بیشترین فروش در میان خودروهای آگهی شده در شیپور در فصل بهار را خودروهای ساخت سال ۹۸ تشکیل می‎دادند و بعد آن خودوهای ساخت سال ۹۶ و سپس ساخت سال ۹۷.

گران ترین خودروی آگهی شده

گران ترین خودرویی که در فصل بهار در شیپور آگهی شده است بنز ۵۰۰ S مدل ۲۰۱۴ به قیمت نه میلیارد و پانصد هزار تومان بوده است. بعد از آن مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۱۳ به قیمت شش میلیارد و بی ام و ۷۳۰li مدل ۲۰۱۴به قیمت ۵ میلیارد تومان آگهی شده است.

بیشترین و کمترین افزایش قیمت

دنا بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته است . این خودرو نسبت به بهار سال ۹۸ ، ۶۳ درصد افزایش قیمت را نشان می دهد. همچنین تیبا یک با ۴۲ درصد کمترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته است.

شرح کامل گزارش فصلی شیپور از بازار خودرو را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

برچسب‌ها: شیپورخرید و فروش خودروبازار خودروآگهی خودرو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.