25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند
قسمت پنجم ۸

۲۵ نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

به هر نوع ارتباط دوطرفه‌ای نمی‌توان واژه «دوستی» را اطلاق کرد.

نوپانا: هر ارتباطی به معنای دوستی نیست و در ارتباط با دوستی که بتوان روی آن حساب باز کرد نکات بسیار مهمی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به دوستی عمق بیشتری می‌دهد. قسمت پنجم:

21- صبور باشید

ساختن و حفظ یک رابطه زمان می‌خواهد. در طول این زمان، طرفین باید نسبت به تنش‌ها آگاه شده و با صبوری تلاش کنند روز به روز بهتر شوند. اگر توانایی تغییر و صبوری را در خود نمی‌بینید، توقع روابط طولانی‌مدت را نداشته باشید.

22- ارتباط چشمی داشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهد، داشتن ارتباط چشمی خوب، اعتماد و خوشایندی را بین افراد بیشتر می‌کند. با داشتن ارتباط چشمی هر رابطه‌ای عمیق‌تر و صمیمی‌تر می‌شود.

23- غُر نزنید!

ارتباط یعنی انتقال پیام بین افراد. اگر متوجه چیزی نشده‌اید، یا از چیزی ناراحت شده‌اید، با صدای رسا بپرسید و در مورد ناراحتی خود صحبت کنید. مکالمه را عجیب و غریب نکیند. غُر زدن هم نشانه ناراحتی است، هم عصبانیت و هم بی‌احترامی.

24- بخندید

خندیدن یک عادت خوب واگیردار است. علاوه بر فواید آن برای سلامتی جشم و روان، می‌تواند روابط شما را استحکام زیادی ببخشد. علاوه بر این‌ها، خنده احساسات موجود در هر رابطه را بیشتر می‌کند.

25- بی‌خیال شوید

عاقلانه برخورد کنید. همه ممکن است اشتباه کنند. اگر کسی اشتباهی مرتکب شد و خودش متوجه آن بود، لازم نیست بگویید: «من که گفته بودم...». بهترین کار بی‌خیال شدن است. کسی دلش نمی‌خواهد بعد از یک اشتباه برایش سخنرانی شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت اول)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت دوم)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت سوم)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا