آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در چین
دومین اقتصاد بزرگ جهان ۸

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در چین

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۹:۲۰ | ۴ دقیقه

شرکت ورلدپی (worldpay) در گزارش مفصلی پرداخت خرد بخش تجارت الکترونیکی ۱۷ کشور مختلف را بررسی کرده است. در این گزارش به شیوه‌های پرداخت خرد در کشور چین می‌پردازیم.

نوپانا به نقل از راه پرداخت، اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ به تندی تغییر کرده و در حال رشد است و براساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است و چنانچه رشد اقتصادی کنونی چین ادامه پیدا کند، احتمال دارد به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هم تبدیل شود و حتی برخی معتقدند که تا سال ۲۰۲۵، چین می‌تواند ۱۰ شهر در حد و اندازه‌های نیویورک احداث کند.

براساس گزارش اخیر ای‌مارکتر، تجارت الکترونیکی ۱.۹۴ هزار میلیارد دلاری چین در سال ۲۰۱۹، این کشور را در رتبه نخست تجارت الکترونیکی در دنیا قرار داده و رقم منتشرشده در این گزارش نشان می‌دهد که این بازار، سه برابر بازار تجارت الکترونیکی ایالات متحده آمریکا است. باتوجه به اینکه چین بزرگ‌ترین جامعه آنلاین دنیا را دارد درنتیجه پیش‌بینی‌ ای‌مارکتر بر این است که مصرف‌کنندگان امسال حدود دو هزار میلیارد دلار در حوزه تجارت الکترونیک خرد هزینه کنند.

علی‌بابا بزرگ‌ترین بازیگر این حوزه است که توانسته در کنار بازیگران دیگری مانند جی‌دی و پیندودو ۸۳.۶ درصد بازار تجارت الکترونیکی خرد سال ۲۰۲۰ را در اختیار داشته باشند. علی‌بابا را نه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیکی در چین بلکه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در دنیا هم می‌شناسند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰، حدود ۷۲ میلیارد دلار عنوان شده است.

همچنین به گفته ای‌مارکتر، مصرف‌کنندگان چینی چه برای انجام خریدهای آنلاین و چه خرید از فروشگاه‌های فیزیکی، وابستگی زیادی به اپلکیشن‌های پرداخت دارند. حدود ۸۱ درصد کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در چین پرداخت‌های موبایلی انجام داده‌اند درحالی که این درصد در ایالات متحده فقط ۲۷ درصد است.

به گفته اکسنچر، میزان سرمایه‌گذاری چین در حوزه فین‌تک در سال ۲۰۱۹، ۱.۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به سرمایه‌گذاری ۲۵.۵ میلیارد دلاری سال قبلش، کاهش قابل توجهی داشته است. با این حال نمی‌شود تاثیر چین در دنیای فین‌تک را نادیده گرفت و گزارش‌ها حاکی از آن است که چین جزو رهبران فین‌تک دنیا محسوب می‌شود.

برچسب‌ها: چینفین‌تکاستارتاپپرداخت خرد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.