توان دانش‌بنیان‌ها توانمندی‌های برجسته بخش دفاعی کشور را تقویت می‌کند
ستاری: ۸

توان دانش‌بنیان‌ها توانمندی‌های برجسته بخش دفاعی کشور را تقویت می‌کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۹:۳۰ | ۵ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع فرماندهان ارتش، گفت: تامین نیازهای دفاعی کشور با توان دانش بنیان‌ها میسر می‌شود. حوزه دفاعی کشور نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌ها اعلام کنند تا این نیازها به بهترین شکل ممکن تامین شود.

نوپانا: ظهر دیروز جمعی از فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی همراه با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری بازدید کردند.

ستاری در این بازدید، با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ پارک فناوری در کشور، گفت: در میان همه این پارک ها، پارک فناوری پردیس با همه متفاوت است. این پارک قرار است به شهر فناوری تبدیل شود. این پارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی رشد کرده و توسعه یافته است. اگر سرمایه بخش خصوصی نبود نتیجه درست هم حاصل نمی شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: پول دولتی محصول محور نیست. اگر می خواهیم در بخش پژوهش به نتیجه برسیم باید سرمایه بخش خصوصی را به میدان بیاوریم.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: بخش خصوصی که به جای سرمایه گذاری در بازار مسکن و طلا به سمت دانش و فناوری سرریز می شود ارزش آفرین است و باید به این سرمایه ها نگاهی درست داشته باشیم.

به گفته رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ماهیت پول محصول آفرین است. ما هم اعتقاد داریم پول بخش خصوصی می تواند منتج به محصول شود نه پول دولتی.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیشرفت خوب فازهای اجرایی و پروژه های پارک فناوری پردیس، تاکید کرد: همه این کارها با سرعت بالایی پیشرفت می کند. شاید مهم ترین دلیل آن هم حضور سرمایه بخش خصوصی باشد.

ستاری با تشبیه پارک فناوری پردیس به مجموعه ای آدم ربا، گفت: این پارک در تلاش تا نیروهای نخبه داخلی و مقیم خارج را جذب کند و از ظرفیت و توان آنها برای توسعه علم و فناوری کشور بهره بگیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: شرکت های بزرگ و نوپا در این زیست بوم کنار هم فعالیت می کنند. در این پارک، شرکت های بزرگی مستقر هستند که سرمایه آنها در بورس قابل توجه است.

به گفته ستاری، در این پارک شرکت های بزرگی در حوزه های زیست فناوری، تجهیزات پزشکی و آی تی حضور دارند. شرکت هایی هم هستند که در حوزه تولید محصولات مورد نیاز دفاعی کشور فعالیت می کنند. باید بخش دفاعی نیازهای فناورانه و محصول محور خود را به شرکت های مستقر در پارک ارائه کند تا محصولاتی دانش بنیان و با کیفیت خوب تحویل بگیرد.

رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: بخش دفاعی کشور هم با این کار نیاز خود را داخلی و از بخش خصوصی تامین می کند.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپارک علم و فناوری پردیساستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.