شعبه تامین اجتماعی ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌دهد
با توافق معاونت علمی و فناوری ریسات جمهوری با سازمان تامین اجتماعی، ۸

شعبه تامین اجتماعی ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌دهد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۴ | ۳ دقیقه

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش دارد تا با انجام تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و رایزنی با نهادهای مختلف، خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند. یکی از این خدمات، بیمه است. بر این اساس یک واحد ویژه خدمات تامین اجتماعی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شد.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ارائه خدمات بیمه‌ای یکی از سرفصل‌های خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان است. بیمه تامین اجتماعی یکی از حوزه‌‌هایی است  که شرکت‌های دانش‌بنیان با آن تعامل دارند. بر این اساس، توافقاتی صورت گرفت تا  یک واحد ویژه خدمات بیمه تامین‌اجتماعی شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی شود.

سازمان تامین اجتماعی پیش از این، بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن باید تمام خدمات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت متمرکز ارائه شود. واحد ویژه تامین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان بر این اساس تاسیس شده است. این واحد  در شعبه 13 تامین اجتماعی شهر تهران مستقر است.  شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به این مرکز کد کارگاهی خود را به این شعبه منتقل کنند و دیگر امور بیمه‌ای خود را از طریق این شعبه انجام دهند.

در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از 5 هزار شرکت فراتر رفته است، رشد چشمگیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش گردش مالی این شرکت‌ها، باعث شده است که توسعه خدمت‌رسانی به آنها به یک اولویت تبدیل شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال حاضر بیش از 110 بسته خدمتی متفاوت برای خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند. صدها پارک‌علم‌و‌فناوری،صندوق‌های مالی،کارگزاران تبادل‌فناوری، مراکز رشد و دیگر اجزای زیست بوم نوآوری کشور نیز در حال خدمت‌رسانی به این شرکت‌ها هستند.

 

برچسب‌ها: سازمان تامین‌ اجتماعیبیمهاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.