ستاری: ارزش افزوده حاصل از دانش اتفاقات بزرگی را در یزد رقم می‌زند
در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به یزد ۸

ستاری: ارزش افزوده حاصل از دانش اتفاقات بزرگی را در یزد رقم می‌زند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۲:۳۵ | ۴ دقیقه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به یزد از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی این استان بازدید کرد. ستاری در این بازدید به نگاه ایجاد شده در این استان برای ایجاد ارزش افزوده از دانش اشاره کرد و آن را عامل رشد و پیشرفت سریع استان دانست.

نوپانا به نقل از گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بخش نخست این سفر، فناوران شهرک صنعتی یزد میزبان ستاری شدند و دستاوردهای خود را نمایش دادند. ستاری در جمع این فناوران گفت: در این سفر برنامه‌های متعددی برای گسترش و توسعه فعالیت فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری استان دنبال می‌شود. اتفاقات بزرگی در راه است و جهت گیری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان نیز با سرعت در حال انجام است. موضوع مهمی که رشد و پیشرفت را برای یزد به همراه دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمندی‌های عجیبی مانند فضای کار ندارند، محیط زیست را آلوده نمی‌کنند و ارزش آنها به دانشی است که تولید می‌کنند. این دانش زمانی که روی یک ماده اولیه قرار می‌گیرد ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند. مواردی که برای جوانان تحصیلکرده و خصوصا در بحث اشتغالزایی آنها مهم است. این نگاه در استان یزد نیز شکل گرفته است و قطعا اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.

ستاری همچنین افزود: استان یزد ظرفیت بالایی در بحث اقتصاد دانش‌بنیان دارد. همدلی مسئولان، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردم برای توسعه این اقتصاد یکی از مزیت‌های استان است. آنها در تلاش هستند، تمام امکانات در اختیار را متمرکز کنند تا این اقتصاد داخل استان رشد کند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان کرد: این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا بیشتر در حوزه توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. در این سفر تصمیماتی گرفته می‌شود که در حوزه زیرساخت‌ها و حمایت از شرکت‌ها است.

گسترش فعالیت‌های فناورانه در استان در این سفر دنبال می‌شود. در ادامه این سفر ستاری از واحد رباتیک و تیم‌های فناور دانشگاه آزاد، نمایشگاه محصولات فناورانه و شتابدهنده سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و خانه خلاق حیرانی بازدید می‌کند. همچنین آیین آغاز به کار مدرسه نوآوری یزد، آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد و افتتاح شتابدهنده فرآیند افکار نو در پارک علم و فناوری استان از برنامه‌های دیگر سفر است.

در این سفر عملیات عمرانی پایلوت فناوری پردیس جدید پارک علم و فناوری یزد آغاز شد.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستارییزد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.