ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس برای تحقق شعار سال ضروری است
حسینی‌کیا: ۸

ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس برای تحقق شعار سال ضروری است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۷ | ۳ دقیقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است می‌توان برای ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس منابع مالی مورد نیاز آنها را تأمین کرد که این موضوع سبب اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود.

نوپانا به نقل از آنا، سید جواد حسینی کیا با اشاره به ضرورت ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس، اظهار کرد: اکنون نقدینگی در کشور به سیل عظیمی تبدیل شده است که با ورود به بازارهای مختلف مانند ارز، سکه، خودرو و مسکن موجب بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این بازارها و گرانی بیشتر شده است،  این درحالی است که باید از این نقدینگی به عنوان فرصتی طلایی برای رشد تولید و بهبود وضعیت شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان استفاده کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آنجایی که شرکت‌های استارت‌آپی ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی دارند و توانستند در دوران شیوع کرونا، عصای دست مردم باشند و بسیاری از نیازهای ‌ را تأمین کنند، بهتر است دولت با تأمین مالی زمینه ورود آن‌ها به بورس را فراهم کند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه باید زمینه ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس تسهیل شود و بورس بخشی از نقصان‌های این شرکت‌ها را نیز نادیده بگیرد، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار و دولت باید از ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس استقبال کند، زیرا می‌توان با استفاده از این ظرفیت، نقدینگی را جذب و برای اشتغال به کار گرفت که این حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب را آسان می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اکنون که کشور با محدودیت ارزی و فروش نفت و به تبع آن کمبود درآمد روبه‌رو است باید از ظرفیت شرکت‌های استارت‌آپی برای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و... استفاده کرد و تحقق این امر در گروی تامین تسهیلات و منابع مالی این شرکت‌ها است، درواقع می‌توان با زمینه‌سازی برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس، منابع مورد نظر آن‌ها را نیز تامین کرد.

برچسب‌ها: استارتاپبورسورود استارتاپ‌ها به بورسسید جواد حسینی کیا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.