دولت از ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس حمایت کند
موسوی: ۸

دولت از ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس حمایت کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۸ | ۳ دقیقه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت دولت از شرکت های استارتاپی برای ورود به بورس گفت: با توجه به رونق روزافزون بورس، دولت می تواند با ورود شرکت های استارتاپی به بورس به اهدافی همچون محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال دست پیدا کند.

نوپانا به نقل از ایسنا، سید کاظم موسوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت اقتصاد دیجیتال گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت اقتصاد دیجیتالی باعث تقویت اقتصاد مقاوتی می شود در همین راستا مجلس از شرکت‌های استارتاپی و دیگر پروژه‎های نشات گرفته از فعالیت‌های دانش‌بنیانی حمایت می کند.

وی با اشاره به رونق روزافزون بورس گفت: در شرایط فعلی باید از حضور شرکت های استارتاپی در بورس حمایت کرد، اقدامی که دستاوردهایی همچون محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت به همین دلیل می توان با جذب سرمایه‌های ملی از طریق بورس در استارتاپ های بزرگ به توسعه اقتصاد رسید. برای این کار دولت بخشی از نقدینگی‌های سرگردان را به سمت استارتاپ‌های همچون فیلیمو، تپسی، کافه بازار، دیجی کالا و شیپور سوق داده و مردم را از طریق رسانه‌ها با دستاوردهای این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها آشنا کند.

موسوی با بیان اینکه با حمایت از اقتصاد دیجیتال می توان به رونق اقتصادی و به دنبال آن ایجاد اشتغال رسید، گفت که با ورود شرکت های استارتاپی به بورس رسیدن به اهدافی همچون محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال دور از ذهن نیست، موضوعی که به حمایت دولت نیاز دارد چون حمایت از استارتاپ‌ها و احترام به تفکر استارتاپی به معنای حرکت به جلو و درنهایت ایجاد تحول در اقتصاد است؛آینده از آن اقتصاد دیجیتال، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید زیرساخت‌های رشد آن‌ها را فراهم کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان و در جمع بندی گفت: با وجودی که تا حدودی درهای بورس به روی استارتاپ‌ها باز شده اما باز هم باید دولت مسیر ورود این شرکت ها به بورس را هموار کند همان طور که این اتفاق در حوزه‌هایی همچون معادن و فروش سهام کارخانه‌ها در بورس رخ داد.

برچسب‌ها: بورساستارتاپنایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.