ستاری: بیماران کرونایی با تجهیزات دانش بنیان درمان شدند
پنج مرکز نوآوری در همدان افتتاح شد ۸

ستاری: بیماران کرونایی با تجهیزات دانش بنیان درمان شدند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۲:۰۶ | ۵ دقیقه

پنج مرکز نوآوری در استان همدان به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد. مراکز نوآوری انگور و کشمش ملایر، نوآوری تعاون، نوآوری اجتماعی، نوآوری نهاوند و نوآوری سفال و سرامیک لالجین این مراکز هستند.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری با حضور در پارک علم و فناوری همدان در جمع خبرنگاران، بر تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: تقریبا هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم و همه نیازمان با اتکا به توان داخلی تامین شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر این‌که زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود، بیان کرد: در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تامین کردند.

ستاری ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها توانستند دستگاه ونتیلاتور که یک دستگاه پیچیده فنی است را هم در داخل تولید کنند و در اختیار بیماران قرار دهند. ما در این مدت حتی یک دستگاه ونتیلاتور هم از خارج وارد نکردیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند. این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد. 

ستاری معتقد است که زیست‌بوم فناوری و نوآوری در زمان بحران مسیر خود را به درستی پیدا کرد و با تمام قوا به میدان مقابله با بیماری کرونا آمد.

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان همدان

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به تاخیر استان همدان در ایجاد صندوق پژوهش و فناوری، گفت: این اتفاق با تاخیر افتاد اما قطعا تاثیر زیادی در توسعه اقدامات فناورانه استان خواهد داشت.

ستاری معتقد است که صندوق های استانی بهتر عمل می‌کنند  تا اینکه صندوقی از تهران نیازهای استانی را رفع کند. این صندوق با شناسایی مشکلات و نیازهای فناوران، خدمات مختلفی به آنها ارائه می کند. البته این کار به فرهنگ‌سازی هم نیاز دارد اینکه فرهنگ سرمایه گذاری های خطرپذیر در استان ها توسعه یابد.

 بر اساس این گزارش، در این سفر فاز نخست ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان همدان با مساحت 6 هزار متر مربع افتتاح شد. واگذاری زمین‌های پارک به شرکت‌های دانش بنیان و فناور هم برنامه دیگری بود که با حضور ستاری اتفاق افتاد.

همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کار خود را آغاز کرد. این صندوق بازوی مالی پارک است و فعالیت‌هایی مانند دادن وام و ضمانت بانکی برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپارک علم و فناوریهمدان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.