حجم بازار یک میلیارد دلاری صنعت پذیرایی برای استارتاپ مزبار
ایمان ضیایی مطرح کرد: ۸

حجم بازار یک میلیارد دلاری صنعت پذیرایی برای استارتاپ مزبار

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۵:۲۰ | ۶ دقیقه

نشست خبری استارتاپ مزباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور اندک خبرنگاران امروز ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ در خانه کارمان برگزار شد.

نوپانا: استارتاپ مزبار از بهمن ۹۶ فعالیت خود را با مدل درآمدی بوت استرپ و براساس احساس نیاز شخصس فعالیت خود را آغاز کرده است. به گفته ایمان ضایی، مدیرعامل و بنیان‌گذار مزبار، اکنون آن‌ها توانسته‌اند مبلغ ۳ میلیارد تومان از سرمایه‌گذار فرشته و شخصی، جذب سرمایه داشته باشند.

ضیایی در خصوص ایده مزبار گفت: «معمولا تهیه خوراکی و فینگرفود برای دورهمی‌های دوستانه مشکل ساز بوده و وقت زیادی را از شما می‌گیرد. با استفاده از سرویس مزبار، خیلی راحت می‌توان برنامه یک دورهمی صمیمی و شیک را تدارک دید.»

او ادامه داد: «ما سعی کردیم زمان آماده‌سازی و درست کردن فینگرفود را با ارائه یک منوی ۱۱۰۰ آیتمی به ۴ ساعت کاهش دهیم؛ این زمان حتی برای سرویس‌های بین‌المللی نیز ۲۴ ساعت است.»

سرویس مزبار هم‌اکنون در ساسر تهران و البرز خدمات ارائه می‌کند. به گفته ضیایی، صنعت پذیرایی حجم بازار یک میلیارد دلاری دارد. به عنوان مثال هزینه پذیرایی از هر فرد در تهران هفته‌ای ۳۰ هزارتومان است.

ایمان ضیایی در خصوص تغییر استراتژی کسب‌وکار خود گفت: «اتفاقات ارزی سال ۹۷ برای‌مان مشکل‌ساز شد. پس به تغییر سیستم فکر کردیم و سعی کردیم از الگوهای خارجی استفاده کرده و وارد بازار آجیل و خشکبار شدیم. این کار باعث شد روند رشد خوبی داشته باشیم اما شیوع و همه‌گیری کرونا خسارت زیادی به ما زد و یک افت ۸۵ درصدی فروش را تجربه کردیم.»

همانطور که گفته شد این استارتاپ اخیرا جذب سرمایه ۳ میلیارد تومانی داشته است؛ همچنین ضیایی گفت که قصد دارند تا آخر امسال جذب سرمایه مجددی داشته باشند.

مارکت پلیس مزبار

مدیرعامل مزبار خبر از راه‌اندازی مارکت پلیس اختصاصی صنعت پذیرایی توسط این استارتاپ داد و گفت: «از امروز تمام بازیگران صنعت پذیرایی می‌توانند در تهران و البرز برای خدمات و محصولات، و سراسر ایران در سطح محصولات از مزبار استفاده کرده و به مشتریان خدمات ارائه کنند.»

ضیایی افزود: «بازار صنعت آجیل در کل ایران هم اندازه بازار پذیرایی در تهران است. پس می‌توان از دانش لجستیک در این زمینه استفاده کرد و با شناخت صحیح از بازار و مشتریان و بودجه منطقی و هدفمند، به مشتریان مناسب دسترسی پیدا کرد.»

به گفته ضیایی، مزبار برنامه جذب سلر داشته و افرادی که در حال فعالیت در صنعت پذیرایی مانند قنادی، شیرینی فروشی، نظافت، پذیرایی و ... هستند می‌توانند در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و خدمات ارائه کنند.

او در خصوص حجم بازار و سفارش‌های مزبار گفت: «حجم سفارش‌ها متنوع است؛ در روزهای آخر هفته و تعطیلات حجم بالای سفارش‌ها سمت ما می‌آید. همچنین یک بخش ۴۵۰ آیتمی داریم که باید تازه آماده شوند. از طرفی مشتریان ما بسیار به زمان رسیدن سفارش حساس هستند. مثلا در بازه ۴ تا ۸ پنجشنبه‌ها یک فشار به اندازه کل هفته سمت ما می‌آید. برای این کار ما تعدادی راننده ثابت داریم و اضافه سفارش‌ها از طریق رانندگان دیگر سازمان‌ها به دست مشتریان می‌رسد.»

به گفته ضیایی تیم مزبار ۲۷ نفر است و بسیاری از کارها به شکل برون‌سپاری مدیریت می‌شود. هم‌اکنون مزبار ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ثبت سفارش دارد.

 

استارتاپ مزبار سعی دارد تا در فضای آجیل و خشکبار، محصولات مختلف برندهای سراسر ایران را برای ارسال به مشتریان فراهم کند. همچنین سعی دارد تا فعالیت خود در این صنعت را برون مرزی کند.

برچسب‌ها: استارتاپمزبارصنعت پذیرایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.