همکاری مجموعه حرکت اول و شرکت همراه مکانیک آغاز شد
فرصت‌های سرمایه‌پذیری فراهم است؛ ۸

همکاری مجموعه حرکت اول و شرکت همراه مکانیک آغاز شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۰ | ۵ دقیقه

مراسم امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مجموعه حرکت اول روی شرکت همراه مکانیک با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، مدیران و اصحاب رسانه در دفتر حرکت اول برگزار شد.

نوپانابر اساس خبری که ماه گذشته منتشر شد این استارتاپ صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و اسمارت‌آپ ونچرز را نیز در لیست سرمایه‌گذاران خود دارد.

رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی در این مراسم گفت: به دلیل شرایط کشور، سرمایه‌گذارها وارد حوزه‌های دیگر شده‌اند. شرایط اقتصادی و رکود منجر شده از کرونا باعث شده تا نیازمند یک جریان سازی جدید در اکوسیستم استارتاپی باشیم که خوشبختانه این کار توسط مجموعه حرکت اول شکل گرفته است.

 

به گفته زرنوخی چنین فعالیت‌هایی می‌تواند تحول خوبی در اکوسیستم کشور ایجاد کند.

سجاد باقری، مدیرعامل همراه مکانیک نیز گفت: «تشکر می‌کنم از حرکت اول که کمک بسیاری به این اکوسیستم می‌کند. این کارها باعث دمیده شدن خون تازه به این حوزه شده است. در شرایط حاضر نیز شرایط ما به‌ گونه‌ای بوده که شرکت حرکت اول روی ما سرمایه‌گذاری کند.» به گفته سجاد باقری، شرکت همراه مکانیک نمایشگاه آنلاین خودروهای تایید شده خواهد شد.

محمدمهدی عباس‌خانی، مدیرعامل حرکت اول با بیان اینکه این شرکت چند سالی است وارد سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها شده گفت: «اولین سرمایه‌گذاری ما روی استارتاپ‌های آچاره و اوبار بود. همچنین این سرمایه‌گذاری پس از سه ماه مذاکره به نتیجه رسیده و سرانجام توانستیم به توافق برسیم.»

او ادامه داد: «حوزه‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری مدنظر داریم و سعی می‌کنیم تا گزینه‌های روبه‌رشد و دارای پتانسیل را جذب این مجموعه کنیم. سعی داریم تا تعداد شرکت‌ها را بیشتر کنیم و خبرهای بیشتری از این مجموعه خواهید شنید.»

 

به نظر می‌رسد نهادهای سرمایه‌گذاری کشور دید خوبی به این فضا ندارند. شاید با ورود چند استارتاپ به بورس این دید تغییر کرده و فرصت‌های بهتری روی استارتاپ‌ها ایجاد شود.

پتانسیل جوانان کارآفرین کشور تا حدی است که اگر یک شور و انگیزه در آن‌ها ایجاد شود، روند رشد خوبی را در پیش خواهند گرفت که سبب شکوفا شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

همراه اول برای تغییر در ساختار بازار دیجیتال کشور سعی کرده تا فرصت‌های سرمایه‌پذیری از این مجموعه را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. علاوه بر این تمام توانایی‌ها و زیرساخت‌های شرکت در اختیار شرکای این شرکت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاریاستارتاپهمراه مکانیکحرکت اول
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.