آغاز ثبت نام غرفه‌داران نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ از ۲ تیر ماه
تجربه غرفه‌آرایی مجازی در شرایط کرونا ۸

آغاز ثبت نام غرفه‌داران نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ از ۲ تیر ماه

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۳ | ۱۶ دقیقه

صبح امروز نشست خبری مجازیِ نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2020) با حضور مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد. این نمایشگاه به همراه تمامی رویدادها و بخش‌های جانبی آن، در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و از طریق وب سایت و اپلیکیشن آن برگزار خواهد شد.

نوپانا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در آستانه برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2020) صبح امروز ۲ تیرماه، نشست خبری این رویداد با حضور «مهدی صفاری‌نیا» رئیس، «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری و «سجاد عباسی فشمی» دبیر اجرایی INOTEX 2020 برگزار شد.

حضور ۱۴۰۰ شرکت، عقد ۱۴۰ قرارداد و مشارکت ۲۵ کشور از دستاوردهای دوره‌های گذشته اینوتکس

مهدی صفاری‌نیا در این نشست گفت: نمايشگاه‌هاى بين‌المللى با گرايش‌های علمي و فناوری پل ارتباطى بين بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون هستند. این رویدادها تنها براى نمايش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پيرامون آنها برگزار نمى‌شوند؛ بلکه اطلاعات گوناگون در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرين استانداردهاى کيفی، آخرين پيشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى اقتصادى - تکنولوژیکی نيز در خلال برگزارى نمايشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گيرند  امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا نگران برگزار شدن اینوتکس بودیم که دوستان در دبیرخانه این نمایشگاه ساختاری را فراهم کردند تا به صورت آنلاین برگزار شود.

وی در مورد تاریخچه نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری بیان کرد: تلاش ما در پارک، توجه و کمک به فعالانی در حوزه فناوری و نوآوری است که حضور کم‌رنگ‌تری دارند. با همین رویکرد فعالیت شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران خطر پذیر آغاز شد. در راستای موارد ذکر شده و برای برقراری ارتباط بین اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری،  پارك فناوري پرديس با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین­المللی نوآوري و فناوري INOTEX را  با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی  برگزار کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: این رویداد با رویکرد تبادل فناوری و با هدف توسعه روابط در حوزه فناوري‌های پیشرفته و تعریف همکاری‌های بین‌المللی جهت دستیابی مجموعه‌های ایرانی به آخرین فناوری‌های روز دنیا و بومی‌سازی آنان برگزار شد.

وی به ارائه آماری از دستاورهای دوره‌هایی قبلی نمایشگاه اینوتکس پرداخت و گفت: اگر بخواهیم نگاهی به آمار دوره‌های گذشته اینوتکس داشته باشیم باید به حضور بیش از ۱۴۰۰ شرکت و استارتاپ و نیز بازدید بیش از ۴۰۰۰۰ نفری مخاطبان و انعقاد ۱۴۰ تفاهم نامه اشاره کرد. همچنین حضور ۲۵ کشور در این رویداد از نکات حائز اهمیت است که نشان دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشورهاست.

دوره سوم اینوتکس؛ دوره تحقق شعار«همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف»

اکبر قنبر پور رئیس نمایشگاه اینوتکس در این نشست گفت: نمایشگاه اینوتکس، سه دوره یا نسل را پشت سر گذاشته است. دوره اول که مربوط به برگزاری اینوتکس اول و دوم است، تنها شرکت‌های خارجی در آن پذیرش شدند. در دوره دوم که اینوتکس سومین سال برگزاری خود را پشت سر می‌گذاشت دو اتفاق افتاد. هم تعداد شرکت‌کننده‌های خارجی افزایش یافت و هم امکان مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فراهم شد. از سال ۹۷ اینوتکس دوره سوم خود را آغاز کرد. از این سال با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در ایران این امکان فراهم شد که علاوه بر شرکت‌ها، تمامی اجزای این اکوسیستم در اینوتکس حضور پیدا کنند. در واقع این دوره، شعار «همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» را محقق کرد.

وی افزود. امسال سومین سالی است که اینوتکس با این شعار برگزار می‌شود. شیوع کرونا باعث شد ما مجبور شویم اینوتکس را به صورت برخط برگزار کنیم. این بحران شاید ما را مجبور کند تا سبک زندگی خود را کمی تغییر داده و درک کنیم که بدون صرف وقت و الزام به جابجایی فیزیکی، می‌توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم. برگزاری برخط نمایشگاه اینوتکس هم می‌تواند در این مسیر کمک کند.

قنبرپور در مورد زیرساخت تهیه شده برای آنلاین برگزار شدن این نمایشگاه خبر داد: زیرساختی که برای برگزاری اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت آنلاین تهیه شده است، بعد از برگزاری نمایشگاه امکان واگذاری به علاقه‌مندان برای برگزاری دیگر نمایشگاه‌ها به صورت آنلاین را دارد.

رئیس نمایشگاه اینوتکس پیش‌بینی کرد: در دو سال گذشته هر شرکت در نمایشگاه اینوتکس به طور متوسط دو محصول خود را ارائه کرد. بنابراین در سال ۹۷ که ۳۰۰ شرکت کننده داشتیم ۶۰۰ محصول و در سال ۹۸ که ۴۰۰ شرکت‌کننده داشتیم ۸۰۰ محصول ارائه شد. پیش‌بینی ما این است که امسال این عدد از هزار عبور کند و تعدادی از محصولات جدید هم رونمایی خواهند شد.

معان توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در مورد اینکه محصولاتی که در نمایشگاه ارائه می‌شوند در چه حوزه‌ای هستند، گفت: در دو سال گذشته محصولات شرکت‌ها از محصولات مبتنی بر اینترنت به محصولات فیزیکی  به سمت حرکت داشته و آمار تولید این محصولات افزایش داشته است. بنابراین امسال هم احتمالا بیشتر شاهد حضور این نوع محصولات باشیم. ضمن اینکه شرکت‌های حوزه سلامت در ایران رشد خوبی داشته‌اند و شیوع ویروس کرونا هم باعث شد آنها بتوانند محصولات خود را توسعه دهند. تنها در پارک ۳۰ محصول در جهت، مقابله، تشخیص و درمان کرونا تهیه شده است. بنابراین فکر می‌کنم امسال تمرکز شرکت‌ها بر حوزه سلامت بیشتر باشد.

امکان حضور فیزیکی در اینوتکس ۲۰۲۰ با رعایت فاصله اجتماعی فراهم است

سجاد عباسی فشمی در نشست خبری اینوتکس ۲۰۲۰ در مورد اهداف اصلی نمایشگاه اینوتکس گفت: توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست‌بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری و همچنین شبکه‌سازی بین‌المللی و تولید محتوای ناب آموزشی سه هدف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس هستند.

عباسی در مورد برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه به صورت آنلاین توضیح داد: با توجه رشد و گسترش ویروس کرونا، نهمین دوره این نمایشگاه که قرار بود در فضایی بالغ بر ۲۱۰۰۰ متر مربع، یعنی دو برابر فضای سال گذشته، با حضور کلیه  اجزای زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور اعم از استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور، سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد و ... در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شود، به ناچار لغو شده و به تعویق افتاد.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ ادامه داد: پس از اعلام تعویق نمایشگاه در رسانه‌ها، دبیرخانه این نمایشگاه اقدام به بررسی مطالعات اپیدمیولوژی معتبر، به منظور تنظیم سناریوهای مختلف برگزاری نمایشگاه اینوتکس در سال جاری کرد. لذا در راستای تعیین سرنوشت اینوتکس ۲۰۲۰ دو سناریو و طرح پیشنهاد شد.

وی گفت: طرح اول این بود که نمایشگاه را طبق سیاق گذشته اما با ۵ تا ۶ ماه تاخیر در نیمه دوم سال ۹۹ برگزار شود. البته این طرح به دلیل برهم زدن نظم اجرایی نمایشگاه اینوتکس، فاصله کم با اینوتکس ۲۰۲۱ و احتمال افزایش همه‌گیری مجدد ویروس کرونا رد شد.

عباسی افزود: طرح دوم برگزاری اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت آنلاین بود. این طرح چند مزیت دارد. در  صورت افزایش شیوع ویروس کرونا در هر زمان و مکانی می‌توان نمایشگاه را برگزار کرد. شرکت‌‌کنندگان خارجی بدون نیاز به سفر به ایران می‌توانند در اینوتکس ۲۰۲۰ شرکت کنند. امکان استفاده حداکثری از سخنران‌ها و پنلیست‌های خارجی وجود خواهد داشت و همچنین برگزاری اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی کمکی است به شکست زنجیره رشد کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ از امکان حضور فیزیکی محدود در نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال در دو بخش حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و بخش‌های جدیدی نیز به این نمایشگاه اضافه شده است. برای آن دسته از بازدیدکنندگان که تمایل به حضور فیزیکی در استیج نمایشگاه را دارند، امکان تهیه بلیط حضوری به تعداد محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم است. برای برگزاری بخش حضوری از پتانسیل‌های پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری منطقه استفاده خواهد شد. افرادی که از شهرستان برای حضور در نمایشگاه به تهران می‌آیند امکان استقرار در هتل پارک فناوری پردیس را خواهند داشت.

وی افزود: بازدیدکنندگانی که امکان حضور در استیج نمایشگاه را ندارند، می‌توانند با تهیه بلیطِ بازدید مجازی از نمایشگاه، علاوه بر امکان بررسی غرفه شرکت‌های مختلف و ارتباط گرفتن با آنان، امکان استفاده از سایر بخش‌های جانبی نمایشگاه همچون استیج، اینوجوان، کافه سرمایه و ... را نیز داشته باشند. با توجه به آمار مشارکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی و آنلاین برگزار شدن این دوره پیش‌بینی ما این است که در اینوتکس ۲۰۲۰ بیش از ۵۰۰ شرکت و استارتاپ مشارکت خواهند داشت.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در مورد چگونگی بازدید از غرفه‌ها اظهار داشت: بخش اصلی نمایشگاه که بازدید از غرفه‌هاست، بر بستر مجازی برنامه‌ریزی شده و زیرساخت های سایت اینوتکس برای این موضوع طراحی و به روزرسانی شده است. این بخش محدود به زمان برگزاری رویداد اینوتکس نبوده و حتی پس از پایان رویداد اینوتکس امکان مشاهده غرفه­های آن برای تمامی مخاطبان فراهم است.

وی توضیح داد: در این بخش غرفه‌های نمایشگاه به صورت مجازی و سه بعدی طراحی خواهد شد. هر غرفه‌دار علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر محصولات، کاتالوگ و ویدیو معرفی مجموعه خود، امکان برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و استفاده از سایر بخش‌های نمایشگاه مانند استیج، کافه سرمایه، پاویون منتورشیپ، کوآپ و ... را خواهد داشت. ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه تا یک روز قبل از آغاز آن میسر است. اما با توجه به اینکه این نمایشگاه مجازی دائمی خواهد بود، علاقه‌مندان بعد از پایان اینوتکس ۲۰۲۰ هم می‌توانند برای حضور در آن اقدام کنند و دوباره امکان ثبت‌نام میسر می‌شود.

عباسی در مورد بخش‌های مختلف اینوتکس ۲۰۲۰ گفت: بخش‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ شامل غرفه‌های مجازی، استیج، اینوتکس کوآپ (جلسات B2B برای شرکت‌ها)، کافه سرمایه، پاویون مشاوران، فینال اینوتکس پیچ و اینوتکس بتل، اینوجوان، هاب رسانه، تجربه فناوری (امکان مشاهده ویدیو بررسی آخرین فناوری‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور) و اینوتکس گیم (رقابت بین بازدید کنندگان در بازی های متنوع) می شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به برگزاری آنلاین نمایشگاه و به منظور استقبال بیشتر مخاطبان و راحتی حضور آنان در این نمایشگاه، زمان برگزاری رویدادهای آن از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

شایان ذکر است که ثبت نام غرفه‌داران نمایشگاه از تاریخ ۲ تیرماه آغاز شده و علاقه‌مندان جهت حضور و معرفی محصولات و خدمات خود هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com اقدام به ثبت نام کرده و یا جهت ارتباط و اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس ۸۸۵۰۳۰۳۰ اقدام کنند.

برچسب‌ها: inotex 2020اینوتکس ۲۰۲۰مهدی صفاری‌نیا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.