حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونا همچنان ادامه دارد
مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری: ۸

حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونا همچنان ادامه دارد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۴:۳۰ | ۳ دقیقه

مهدی عظیمیان، رئیس مرکز شتابدهی نوآوری و مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس خبر داد: حمایت دولت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همچنان ادامه دارد و برای فعال نگه‌داشتن زیست‌بوم کارآفرینی کشور در شرایط همه‌‌گیری ویروس کرونا تلاش می‌کنیم.

نوپانا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «مهدی عظیمیان» با اشاره به تاثیرگذاری شیوع بیماری کرونا بر اکوسیستم استارتاپی گفت: پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، این بحران ابعاد و اثرات مخربی مانند سایر بخش‌های جامعه بر اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی نیز داشت. در این حال دولت تلاش خود را برای حمایت از اکوسیستم کارآفرینی ادامه می‌دهد.

عظیمیان در مورد اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در این زمینه اظهار داشت: مركز شتابدهي نوآوري با بررسی ابعاد و جوانب موضوع و تاثير آن بر روند برگزاري رويدادهاي كارآفريني و فعاليت شتابدهنده‌هاي نوآوري كشور، پيشنهاد كمك به شتابدهنده‌هاي نوآوري و فضاهاي كار اشتراكي را به معاونت علمي و فناوري ارائه کرده است.

وی افزود: از طرفي با پيگيري‌هاي معاونت علمي و فناوري و نظر مساعد صندوق نوآوري و شكوفايي چارچوب حمايتي در این زمینه فراهم شده است. بر همین اساس، تاکنون ۴۱ شتابدهنده نوآوري موفق به اخد تسهيلات مناسب از منابع صندوق نوآوري شكوفايي شده‌اند و حدود ۲۰ شتابدهنده ديگر نيز در آستانه دريافت تسهيلات هستند.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری اظهار داشت: همچنين با پيشنهاد این مرکز، ۹ فضاي كاري اشتراكي نيز به صندوق نوآوري جهت اخذ تسهيلات معرفي شدند كه تشكيل پرونده آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین دهها رويداد كارآفريني با كمك مركز شتابدهی نوآوری به صورت مجازي برگزار شده و تيم‌هاي مختلفي از شتابدهنده‌هاي نوآوري كشور توانستند خدمات شاياني را به جامعه عرضه كنند. با مجموع این اقدامات تلاش شده است فضاي كارآفريني كشور در دوران ويروس كرونا همچنان فعال نگه داشته شود.

برچسب‌ها: اکوسیستم استارتاپیکرونامهدی عظیمیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.