عادت‌های افرادی که دوست‌داشتنی نیستند
کسی مهره مار ندارد ۸

عادت‌های افرادی که دوست‌داشتنی نیستند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

اغلب مردم فکر می‌کنند دوست‌داشتنی بودن ذاتی است و افراد کمی این شانس را دارند.

نوپانا: یک باور خرافی در میان اکثر مردم وجود دارد که تنها عده‌ کمی دوست‌داشتنی هستند و در اصطلاح می‌گویند که این افراد مهره مار دارند. اما این ویژگی تا حد بسیار زیادی به نحوه رفتار و عادات ما بستگی دارد. در ادامه به ده عادت مخرب اشاره می‌کنیم که داشتن هرکدام از آنها برای دوشت‌داشتنی نبودن شما کافی است:

1- اشاره بیش از حد به افراد بزرگ

شناخت افراد بزرگ خوب است، اما اشاره بیش از حد به آنها حین صحبت باعث می‌شود دیگران نسبت به شما دافعه بگیرند و شما را فرد ضعیفی تصور کنند که تنها تلاش می‌کند خودش را با استفاده از دیگران مهم جلوه دهد.

2- ابراز افراطی عواطف

ابراز عواطف یک عمل صمیمانه است، اما آیا انجام بیش از حد این کار شما را اذیت نمی‌کند؟ بیش از حد هیجانی شدن نیز همین حکم را دارد. واکنش افراطی نشان دادن به هرچیزی باعث می‌شود کسی شما را باور نکند.

3- لاف زدن

اگر فردی بیش از حد درمورد خود صحبت کند، کار به جایی می‌رسد که دیگران حرف‌های او را جدی نمی‌گیرند. این موضوع در بسیاری از فرهنگ‌ها به‌عنوان جوک استفاده می‌شود. پس یادتان باشد اغراق در مورد خود نه تنها شما را بهتر جلوه نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود همه فکر کنند دروغ می‌گویید.

4- کم‌توجهی به حرف دیگران

یا با کسی صحبت نکنید و یا اگر این کار را شروع کردید، با دقت به حرف‌های او گوش دهید. یکی از زننده‌ترین کارها، چک کردن تلفن‌ همراه حین صحبت دونفره است.

5- داشتن ذهن بسته

پافشاری زیاد روی یک حرف یا یک عقیده باعث می‌شود دیگران تمایلی برای صحبت با شما نداشته باشند. سعی کنید دنیا را از نگاه دیگران نیز ببینید و حتی اگر مخالف نظری هستید، بعد از فکر کردن و با دلایل روشن به او بگویید.

6- به اندازه گوش ندادن

بسیاری از مردم گوش نمی‌دهند و منتظرند تا حرف طرف مقابل تمام شود و آنها بدون تعلل حرف خود را بزنند. با این کار دیگران فکر می‌کنند حرف آنها برای شما اهمیتی ندارد.

7- جدیت افراطی

بیش از حد و در همه موقعیت‌ها جدی بودن، شاید در ابتدا شما را فردی کاری نشان دهد، اما بعد از مدت کوتاهی برای دیگران دافعه ایجاد می‌کند. باید یاد گرفت کجا جدی بود و کجا با خیال راحت شوخی کرد. این یعنی انعطاف داشتن، که افراد کمی این توانایی را دارند.

8- شایعه پراکنی

افرادی که همیشه به‌دنبال تعریف شکست‌های دیگران و شایعه کردن در مورد دیگران هستند، معمولاً به‌عنوان افراد منفی‌باف و کینه‌توز شناخته می‌شوند. خیلی راحت بگویید «نمی‌دانم». قرار نیست ما از تمام وقایع دنیا باخبر باشیم.

9- صمیمی شدن زودهنگام

شناخت متقابل کار اشتباهی نیست، اما زود اعتماد کردن و بیش از حد اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دادن، بالانس هر گفتگویی را بهم می‌زند و باعث می‌شود دیگران جای اینکه فکر کنند شما صمیمی هستید، شما را فردی توجه‌طلب و ضعیف بدانند.

10- زیاده‌روی در کنش در فضای مجازی

 به اشتراک گذاشتن جزییات زندگی در شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود شما فردی تایید طلب دیده شوید. اینکه مردم بدانند شما صبحانه، نهار و شام چه خورده‌اید، شما را دوست‌داشتنی نمی‌کند.

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا