سفرمارکت و خدمات جدید آن در گردشگری
رپرتاژ آگهی؛ ۸

سفرمارکت و خدمات جدید آن در گردشگری

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۲:۰۶ | ۱۱ دقیقه

مدتی است برند جدیدی در عرصه گردشگری با نام سفر مارکت با هدف کمک به اقتصاد گردشگری و خریداران وارد بازار شده است. در این مقاله بیشتر به هویت این برند جدید و رسالت آن می‌پردازیم.

نوپانایک پاساژ یا مرکز خرید را در نظر بگیرید که مخصوص فروش پوشاک است. فروشندگان گوناگون کالاهایشان را برای عرضه گذاشته‌اند و قیمت هایشان هم مشخص است. وقتی خریداران وارد این مرکز خرید می‌شوند، می‌توانند همه این فروشندگان را ببینند و متناسب با سلیقه و بودجه مورد نظرشان دست به انتخاب بزنند. اما اگر مرکز خرید نبود و این فروشندگان در مغازه هایی در سرتاسر شهر پراکنده بودند، سر زدن به آن‌ها و بررسی قیمت و کالاهایشان ممکن بود؟ طبیعتا نه. پس مشتری مجبور بود پس از بازدید از چند مغازه انتخابش را بکند و معمولا هم آن انتخاب بهینه و ارزانی نبود. اینترنت هم به مانند یک شهر بزرگ است و هر سایت رزرو بلیط هواپیما، فروشگاهی است در یک گوشه شهر. شما نمی توانید برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط به صدها سایت مختلف سر بزنید. اما خدمات نوین گرشگری سفرمارکت تا حدودی این مشکل را برطرف کرده. بازار مجازی سفرمارکت، حکم آن مرکز خرید را دارد که همه فروشندگان خدمات نوین سفر را یکجا گردآورده است. درنتیجه مسافران به‌جای آنکه مجبور باشند در اینترنت سردرگم شوند، با مراجعه به یک سایت می‌توانند همه قیمت‌های ارائه شده را با هم مقایسه و گزینه مطلوبشان را خریداری کنند.

سفرمارکت موتور جستجویی برای دوستداران سفر

سفر مارکت همانگونه که از نامش هم می‌توان فهمید یک marketplace برای خدمات سفر است. این بازار اما می‌تواند برای کاربران به مانند یک موتور جست‌وجو تخصصی سفر (travel search engine) عمل کند. اما چگونه؟ کافی است شما وارد سایت سفرمارکت شوید و مبدا، مقصد و تاریخ سفرتان را مشخص و جست‌وجو خود را انجام دهید. با همین جستجوی ساده، همه بلیط هواپیما عرضه شده توسط موفق‌ترین و معتبرترین آژانس های مسافرتی حاضر در بازار گردشگری کشور، به‌صورت یکپارچه و یکجا برای شما نمایش داده می‌شود. و به‌راحتی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را با اطمینان بخرید و از آنجایی که سفرهای هوایی نسبت به دیگر انواع سفر گران تر می باشد، مسافرانی که قصد دارند از هواپیما برای مسافرت استفاده کنند، روی بودجه و هزینه های سفر تمرکز می کنند. از این رو شما با خرید یک بلیط هواپیما ارزانتر می توانید در بودجه سفر خود صرفه جویی کنید و به بخش های رفاهی و تفریحی سفرتان بیشتر بپردازید. این موضوع موجب می شود مسافران برای پیدا کردن بلیط هواپیما لحظه آخری و ارزان وقت زیادی صرف کنند. موتورهای جستجویی مثل سفرمارکت، امکان این پیگیری مداوم را آسانتر می کنند. چون کاربر را از گشتن بین صدها سایت مختلف و سر زدن به تک تک آنها بی نیاز می کنند. حتی درباره بلیط های در زمان عادی هم، عرضه کننده های گوناگون قیمت های مختلفی ارائه می دهند و مقایسه و سبک و سنگین کردن آنها خسته کننده و زمانبر است. امکانی که سفرمارکت ایجاد کرده است، بیش از همه، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. به همین دلیل می‌توان سفرمارکت را یک «گوگل» تخصصی برای صنعت گردشگری دانست.

تورهای مسافرتی داخلی و خارجی متناسب با اقتصاد خانواده ایرانی در سفرمارکت

یکی از خدماتی که سفرمارکت عرضه می کند، ایجاد بازار مجازی یا مکانی برای عرضه مستقیم و بدون واسطه تورهای مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی است که توسط آژانس های مسافرتی معتبر و موفق ارائه شده است. آژانس های گوناگون تورهای مختلف به مقصدهای گوناگون را در سفرمارکت عرضه می کنند و کاربر می تواند با بررسی آنها، بهترین گزینه را انتخاب کند.

با شرایط اقتصادی پیش آمده و فشار روزافزونی که بر سبد خانوارها وارد شده است، سفر یکی از اولین اقلامی است که معمولا از سبد خرید خانواده های ایرانی حذف می‌شود. دلیل این موضوع، گران شدن همه اجزای سفر از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه های اقامت است. اما این پدیده موجب کاهش کیفیت زندگی خانواده ها از یک سو و رکود صنعت گردشگری از سوی دیگر می‌شود. سفرمارکت با هدف افزایش سفر و بهبود روحیه عمومی جامعه و بهره وری نیروی انسانی کشور و همچنین ایجاد تحرک در صنعت گردشگری، طرحی را برای آسان شدن سفر ارائه کرده است. در این طرح تورهای داخلی و خارجی گوناگون به‌صورت اقساطی و با آسانترین شرایط، به مسافران عرضه می‌شود. 

در این طرح که برای تشویق خانوارهای ایرانی به سفر و ایجاد تحرک در بازار گردشگری است، تورهایی به مقاصد داخلی و خارجی پرطرفدار به  صورت اقساطی و تنها با ارائه چک بانکی (چک صیاد) به متقاضیان عرضه می شود. در نتیجه هزینه گاه نسبتا بالای تورهای مسافرتی در چندین قسط تقسیم شده و استفاده از آن برای خانواده ها، آسانتر خواهد بود.

توجه به چه مواردی در خرید بلیط هواپیما مهم است؟

ایجاد بازار مجازی خرید اینترنتی بلیط هواپیما از دیگر اقدامات مفید و کاربردی در سفرمارکت است. بلیط هواپیما مانند هر کالا و خدمات دیگری دارای مواردی است که بهتر است در هنگام خرید از آن‌ها اطلاع داشته باشیم تا خریدی مقرون به صرفه و آگاهانه داشته باشیم. هنگام خرید بلیط هواپیما با طیف متنوعی از قیمت‌ها رو‌به رو می‌شویم که براساس عرضه‌کننده‌های مختلف، متفاوت است. البته قیمت‌ها بر اساس خدمات متنوعی که هر ایرلاین ارائه می‌کند می‌تواند متنوع باشد زیرا هر شرکت هواپیمایی دارای ناوگان و کلاس‌‌های پروازی مختلفی است که در قیمت خرید بلیط موثر است. پس بهتر است به هنگام خرید به مواردی چون نوع ایرلاین، ساعت پرواز، و کلاس پروازی ایرلان خود اطلاعات کافی داشته باشید. البته شما می‌توانید تمام اطلاعاتی که نیاز است درباره ایرلاین پروازی خود بدانید در قسمت اضافه بار شرکت‌های هواپیمایی در مجله سفرمارکت مطالعه کنید.

مجله گردشگری سفرمارکت

سفرمارکت علاوه بر ارائه خدمات گردشگری یعنی مارکت پلیس بلیط هواپیما، تور مسافرتی و هتل داخلی و خارجی، در زمینه عرضه اطلاعات و دانش حوزه گردشگری هم فعالیت می کند. فرض کنید شما مسافری هستید که قصد دارید به شهری دیگر سفر کنید. چه جاذبه های گردشگری در آن شهر قرار دارد؟ هتل های آن شهر کدام ها هستند و چه خدمات و امکاناتی عرضه می کنند؟  دسترسی به امکانات اقامتی و گردشگری هر استان چگونه است؟ چه برنامه سفری می تواند برای بازدید از هر شهر مناسب باشد؟ این وبسایت در قالب مجله گردشگری سفرمارکت (blog) تلاش کرده به این پرسش ها پاسخ دهد. هر روز ده ها، نوشته جدید شامل برنامه های سفر، راهنمای سفر، معرفی جاهای دیدنی شهرهای مختلف و... در همه حوزه های گردشگری به این مجموعه افزوده می شود و به مسافران کمک می کند تا با اطلاعات جامع تری به سفر بروند.

برچسب‌ها: گردشگریسفرمارکتمجله گردشگری سفرمارکت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.