داروی ایفرمکتین برای درمان ویروس کرونا موثر است
براساس یک پژوهش آزمایشگاهی در استرالیا ۸

داروی ایفرمکتین برای درمان ویروس کرونا موثر است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۷:۳۳ | ۲ دقیقه

محققان دانشگاه «موناش» استرالیا می‌گویند: «یک داروی ضد شپش سر به نام ایفرمکتین (Ivermectin) در مدت ۴۸ ساعت ویروس کرونا را در شرایط آزمایشگاهی از بین برده است.» این دارو به صورت عمده در سراسر جهان موجود است.

نوپاناداروی به نام ایفرمکتین (Ivermectin) می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد. به گفته محققان استرالیایی، یک دوز از این دارو می‌تواند جلوی رشد ویروس SARS-CoV-۲ را که عامل بیماری کرونا است را در مرحله کشت سلولی بگیرد.

دکتر کایلی وکتاف (Kylie Wagstaff) محقق این پژوهش گفت: «ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت RNA ویروس را حذف کرده و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد؛ حتی ظرف ۲۴ ساعت نیز کاهش قابل توجهی در ساختار RNA ویروس ایجاد کرد.»

در حالی که نحوه عملکرد این دارو بر ویروس هنوز مشخص نیست اما قدم بعدی دانشمندان این است که دوز مناسب آن برای انسان را تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که دوز مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی‌خطر است.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند تا آزمایش این دارو روی انسان احتمالا یک ماه طول خواهد کشید.

ایفرمکتین یک داروی ضد شپش سر تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا است که پیشتر در شرایط آزمایشگاهی روی از بین بردن ویروسهای HIV، زیکا و آنفلوآنزا نیز موثر بوده است.

برچسب‌ها: داروی درمان کروناکروناداروی ایفرمکتین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.