بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد
تمرکز روی فعالیت‌های بشردوستانه؛ ۸

بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۲:۲۷ | ۳ دقیقه

بیل گیتس، هم‌بنیانگذار مایکروسافت از هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد. بیل گیتس که در گذشته مدیریت مایکروسافت را برعهده داشته، علت اقدام اخیر خود را تمرکز بیشتر روی فعالیت‌های بشردوستانه عنوان کرده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، استعفای «بیل گیتس» از هیئت مدیره مایکروسافت موضوع عجیبی نیست چرا که در سال 2000 نیز گیتس با هدف تمرکز روی بنیاد بیل و ملیندا گیتس، صندلی مدیریت این شرکت را ترک کرد. در سال 2008، گیتس تصمیم گرفت به صورت کامل در مایکروسافت حضور نداشته باشد و به‌جای آن، به دنبال کارهای بشردوستانه باشد.

حال گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت نیز کناره‌گیری کرده است. گیتس دلیل این تصمیم خود را تمرکز بیشتر روی کارهای بشردوستانه عنوان کرده و وقت بیشتری را به آن‌ها اختصاص خواهد داد. وی به عنوان مشاور فناوری مدیرعامل کنونی مایکروسافت، «ساتیا نادلا» به فعالیت خود ادامه می‌دهد. نادلا در سال 2014 که گیتس از ریاست هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد، چنین موضوعی را از او درخواست کرد.

بیل گیتس
 
ساتیا نادلا در رابطه با تصمیم گیتس بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد: «همکاری با بیل و یادگیری از او در طول سال‌ها، یک افتخار و امتیاز بزرگ بود. بیل شرکت ما را با اعتقاد به دموکراتیک کردن نرم افزار و عشق به رفع جدی‌ترین چالش‌های جامعه تاسیس کرد. مایکروسافت و جهان برای آن بهتر هستند. هیئت مدیره از رهبری و دیدگاه بیل بهره‌مند شده‌اند. مایکروسافت در آینده همچنان از اشتیاق و مشاوره بیل برای محصولات و خدمات خود بهره خواهد برد. از دوستی با بیل سپاسگزارم و به کار با وی برای تحقق ماموریت ما جهت توانمندسازی هر فرد و هر سازمانی در کره زمینی برای دستیابی به موفقیت بیشتر، ادامه می‌دهم.»
 
در حالی که گیتس همچنان به عنوان مشاور در شرکت مایکروسافت فعالیت خواهد کرد، اقدام اخیرش بزرگترین قدم وی از سال 2000 برای دور شدن از شرکتی که با همکاری پل آلن تاسیس کرد، محسوب می‌شود.
برچسب‌ها: مایکروسافتبیل گیتس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.