25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند
قسمت دوم ۸

۲۵ نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

به هر نوع ارتباط دو طرفه‌ای نمی‌توان واژه «دوستی» را اطلاق کرد.

نوپانا: هر ارتباطی به معنای دوستی نیست و در ارتباط با دوستی که بتوان روی آن حساب باز کرد نکات بسیار مهمی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به دوستی عمق بیشتری می‌دهد. قسمت دوم:

6- برای دوست خود زمان بگذارید

هرچقدر هم سرتان شلوغ باشد، بالاخره باید زمانی را صرف غذا خوردن کنید. گذراندن این زمان‌ها با دوست خود، می‌تواند به عمیق‌تر شدن دوستی کمک زیادی کند.

7- خودتان باشید

هرچقدر هم جلوی دیگران نقش بازی کنید، خودتان را که نمی‌توانید فریب دهید. یعنی اگر خودتان نباشید، نمی‌توانید به دیگران اعتماد کنید، زیرا در وهله اول به خودتان اعتماد ندارید.

8- فهرستی از دوستان خود داشته باشید

بعضی از دوستی‌ها همیشگی و برخی دیگر موقت هستند. فهرستی از دوستان خود داشته باشید و بر اساس صمیمیت و اولویت آنها را بشناسید. با این کار از اتمام برخی از دوستی‌ها نگران نمی‌شوید و بهتر می‌توانید دوستان تازه‌ای پیدا کنید.

9- پاسخگو باشید

پیام‌ها، ایمیل‌ها، کامنت‌ها و تماس‌های تلفنی خود را برای دوستان مهم خود دست کم نگیرید و تا جایی که می‌توانید پاسخ آنها را بدهید. گاهی تلفن را بردارید و حال دوست خود را بپرسید. این کار نشانه احترام و ارزشمندی رابطه است.

10- علایق مشترک پیدا کنید

فیلم‌های مورد علاقه، آهنگ‌ها، تیم ورزشی محبوب و هرچیز مشترک دیگر را مهم بدانید. مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد. داشتن علایق مشترک، بهترین روش برای پایه‌گذاری روابط معنادار است.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت اول)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا