استارت‌آپ‌ها بهترین راه کمک‌رسانی به مردم در مواقع بحران
جواد جاویدنیا: ۸

استارت‌آپ‌ها بهترین راه کمک‌رسانی به مردم در مواقع بحران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۲:۱۳ | ۴ دقیقه

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: بهترین راه تسریع در کمک‌رسانی به مردم در مواقع بحران استفاده صحیح از استارت‌آپ‌ها و اعتماد به جوانان فعال در این عرصه است.

نوپانا به نقل از تسنیم: جواد جاویدنیا با بیان اینکه فروشگاه‌های بزرگ آنلاین بهترین گزینه برای توزیع ایمن کالا و شفافیت توزیع کالاهای بهداشتی هستند، اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌هایی انجام شده است که از این بستر شفاف و قابل نظارت برای توزیع عادلانه اقلام بهداشتی استفاده شود.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور تصریح کرد: این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون دریافت سود و حتی با هزینه ارسال رایگان این اقلام را طبق سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا توزیع کنند، این بسترها کاملاً مطمئن و قابل نظارت هستند و کوچک‌ترین تخلفی کاملاً قابل کشف و ردیابی است؛ به لحاظ گردش بالای کالا و نیز شفافیت فرآیند، مواردی همچون احتکار و گران‌فروشی در این شرکت‌ها بسیار بعید است.

جاویدنیا  افزود: اخباری که متأسفانه گاهی اوقات به صورت رسمی از تخلفات برخی فعالان بزرگ این بستر منتشر شده، عجولانه و بدون انجام بررسی دقیق و کارشناسی بوده است و  وقوع تخلف هنوز از ناحیه این کسب و کار محرز نیست همچنین طی بازدیدی که شخصاً در زمان کشف و توقیف برخی اقلام از انبار یکی از این شرکت‌ها به عمل آوردم کاملاً مشخص بود که اولاً آمار اعلامی با آمار کشف تفاوت فاحش دارد ثانیاً بخش عمده کالاهای مکشوفه فروخته شده و در حال ارسال بوده است.

وی اضافه کرد:  بر فرض وقوع تخلفاتی همچون عرضه غیرمجاز یا گران‌فروشی، مسئولیت آن بر عهده فروشندگان اصلی است که به راحتی قابل کشف و برخورد و جبران است و فروشگاه اینترنتی وظایف خود را انجام داده است؛ دستگاه قضایی قطعاً با هر تخلفی در هر سطحی برخورد می‌کند و فرقی بین فعالان بزرگ و کوچک اینترنتی قائل نمی‌شود اما نباید بر مبنای اخبار کذب کسب و کاری را که هزاران اشتغال ایجاد کرده را مورد هجمه قرار داد.

جاویدنیا متذکر شد: بهترین راه تسریع در کمک‌رسانی به مردم در مواقع بحران استفاده صحیح از استارت‌آپ‌ها و اعتماد به جوانان فعال در این عرصه است.

برچسب‌ها: جواد جاویدنیامعاونت فضای مجازی دادستانی کل کشوراستارتاپتوزیع محصولات بهداشتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.