ثبت‌نام نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ آغاز شد
همزمان با رونمایی از پوستر نمایشگاه ۸

ثبت‌نام نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ آغاز شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۹:۴۵ | ۱۳ دقیقه

امروز هزمان با آغاز مهلت ثبت‌نام در این نمایشگاه، از پوستر اینوتکس ۲۰۲۰ نیز در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۰) از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نوپانا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مجموعه نهمین نمایشگاه اینوتکس را سال آینده طی روزهای ۱۸ الی ۲۱ خردادماه ۱۳۹۹ برگزار می‌کند. اینوتکس ۲۰۲۰ با حضور «شرکت‌های فناور»، «استارتاپ‌ها»، «شتابدهند‌ها و مراکز رشد»، «منتورها و مشاوران»، «مخترعان»، «پارک‎های فناوری»، «دانشگاه‌ها»، «صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذارن»، «ارائه‌کنندگان فضای کار اشتراکی»، «ارائه دهندگان خدمات تجاری‌سازی»، «برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی»، «کارگزاران تبادل (بروکرهای) فناوری» و «رسانه‌های استارتاپی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. متقاضیان شرکت در نهمین دوره از نمایشگاه اینوتکس می‌توانند از ۱۰ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ فروردین ماه سال ۹۹ برای ثبت‌نام به آدرس www.inotex.com مراجعه کنند.

زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف 

نمایشگاه اینوتکس با اهداف اصلی «توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست­بوم نوآوری و فناوری»، «جذب سرمایه برای استارتاپ­ها و شرکت­ها و نیز معرفی فرصت­های نوین سرمایه­گذاری» و «شبکه‌سازی بین‌المللی و تولید محتوای ناب آموزشی» برگزار می‌شود و محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است. این نمایشگاه بر سه حوزه «هوشمند‌سازی»، «دیجیتال»، و «توسعه پایدار» تمرکز می‌کند. افراد و شرکت‌های حاضر در اینوتکس، امکان ارتباط رودررو با نقش‌آفرینان موثر زیست‌بوم نوآوری و فناوری از قبیل کارآفرینان، مسئولان دولتی و چندین هزار نفر بازدیدکننده خواهند داشت و در مرکز توجه آنها و رسانه‌ها قرار می‌گیرند. اطلاع از آخرین تغییرات نوآوری منطقه، آموزش آخرین استراتژی‌های کارآفرینی با حضور فعال کارشناسان و صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی، یافتن بازار جدید برای محصولات و خدمات، با توجه به حضور هزاران بازدیدکننده و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فناوری و نوآوری برای سرمایه‌گذاران و نیز جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها، از دیگر فرصت‌هایی است که برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اینوتکس وجود دارد.

پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به آمار سال‌های گذشته، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. بیش از ۵۰۰ شرکت‌، استارتاپ، سرمایه‌گذار و ... در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت. بیش از ۶۰۰ جلسه B2B و بیش از ۲۰ پیش رویداد و رویداد برگزار خواهد شد.

اینوتکس ۲۰۲۰ متفاوت از سال‌های قبل

در این دوره، نمایشگاه اینوتکس به جز شرکت‎ها و استارتاپ‌ها و ...، میزبان بخش‌های مختلفی اعم از «ایرانیان مقیم خارج از کشور»، «پاویون فن‌بازار (Reverse Expo)»، «بخش بازی‌سازها»، «ستادهای توسعه فناوری»، «طرح‌های کلان ملی فناوری»، «بخش ویژه نمایش فناوری» و ... خواهد بود که هریک نمایانگر قدرت علمی دانشمندان و کارآفرینان ایرانی در ساخت و ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه است.

دبیرخانه نمایشگاه به منظور کاهش هزینه‌های سفر و اقامت برای استارتاپ‌هایی که از شهرهای دور به منظور شرکت در نمایشگاه و دریافت کانتر ثبت‌نام می‌کنند، برای اولین بار امکان فروش کانترهای نمایشگاهی را به طور روزانه ایجاد کرده است. به گونه‌ای که استارتاپ‎ها در صورت نیاز می‎توانند کانترهای نمایشگاهی را به طور روزانه رزرو کنند.

دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۰ به منظور حمایت از حضور نوآوران و فناوران در نهمین دوره این نمایشگاه و ارائه دستاوردهای خود به مخاطبان، تخفیف‌های ویژه‌ای را نیز در نظر گرفته است. متقاضیان با ثبت‌نام اولیه در سایت نمایشگاه می‌توانند از جزئیات این تخفیف‌ها مطلع شده و جهت دریافت آنها اقدام کنند.

بازاریابی، برندینگ و شبکه‌سازی

نمایشگاه اینوتکس از سه بخش «نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی» و «رویدادهای جانبی» تشکیل شده است. تمامی بازیگرانی که به نحوی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور موثرند در نمایشگاه حضور فعال دارند. «اینوتکس استیج»، « اینوتکس پیچ»، «اینوتکس تلنت»، «اینوتکس بتل» و «ریورس پیچ اینوتکس» رویدادهای بخش تجاری و ترویجی نمایشگاه اینوتکس را تشکیل می‌دهند.

«اینوتکس استیج» طی ۳۰ ساعت، شامل برنامه‌هایی مانند «سخنرانی‌های الهام بخش توسط افراد شناخته‌شده و تاثیرگذار داخلی و بین المللی»، «پنل‌های داغ و کاربردی» و «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حوزه نوآوری و فناوری» است.

رویداد «اینوتکس پیچ» کار خود را در شش استان از دی ماه سال ۹۸ آغاز کرده است. در این رویداد استارتاپ‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اصفهانف خوزستان، گیلان و تهران در حضور سرمایه‌گذران به رقابت پرداختند. تیم‌های برتر هر شهر، علاوه بر دریافت کمک هزینه رفت و برگشت به رقابت نهایی در تهران همزمان با نمایشگاه اینوتکس و اقامت در طول مدت برگزاری نمایشگاه، می توانند به صورت رایگان در نمایشگاه اینوتکس غرفه دریافت کنند. در نهایت سه تیم اول از جوایز نقدی اینوتکس بهره‌مند خواهند شد.

تیم های برتر اینوتکس پیچ در نهایت بر روی استیج این نمایشگاه به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت در اینوتکس ۲۰۲۰ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و تیم‌های منتخب با به چالش کشیدن کسب و کار یک دیگر، در قالب رویداد «اینوتکس بتل» به رقابت می پردازند.

«اینوتکس تلنت» هم یک رویداد شتابدهی شغلی است که شرکت‌ها و جوانان به ‌ویژه دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان را در کنار یکدیگر جمع می کند و در نهایت به ایجاد فرصت‌های شغل مناسب منجر خواهد شد.

رویداد دیگری که در اینوتکس ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، «ریورس پیچ اینوتکس» است. رویدادی که طی آن سازمان‌ها و صنایع بزرگ به معرفی نیازهای فناورانه خود می‌پردازند. استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور با حضور در این رویدادها می‌توانند مشتری بزرگی را برای محصولات خود بیابند. حضور کارگزاران تبادل فناوری در نمایشگاه، تسهیل‌گر این ارتباط خواهد بود.

«کافه سرمایه»، «پاویون مشاوران»، «تجربه فناوری»، «اینو جوان» «هاب رسانه‌ای» رویدادهای جانبی اینوتکس ۲۰۲۰ هستند. «کافه سرمایه» فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها جهت مذاکره با سرمایه‌گذارن است. در «پاویون مشاوران» استاتاپ‌ها و بازدیدکنندگان  می‌توانند از منتورهای شناخته شده اکوسیستم نوآوری در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، توسعه محصولات، فنی، منابع انسانی و ... مشاوره بگیرند. در بخش «تجربه فناوری» تکنولوژی‌های جدیدی که به زودی وارد زندگی عموم جامعه می‌شود، معرفی شده و افراد می توانند خود با این فناوری‌ها کار کرده و از نزدیک آنها را تجربه و لمس کنند. «اینو جوان» مخصوص نوجوانان زیر ۱۵ سال است. در این بخش  نوجوانان به حل مسائل خلاقانه و یادگیری مبانی کارآفرینی خواهند پرداخت. این بخش هم دارای یک فضای نمایشگاهی و رویداد بازی به صورت روزانه است. در بخش «هاب رسانه‌ای» رسانه‌های فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری به مخابره اخبار پرداخته و در بخش دیگری از آن، امکان رونمایی از محصولات جدید و انعقاد رسمی قراردادهای همکاری و مشارکت برای مشارکت­کنندگان اینوتکس فراهم خواهد بود.

استقبال از هشت دوره قبل نمایشگاه اینوتکس

طی سال‌های گذشته، هشت دوره از نمایشگاه اینوتکس با بیش از ۱۴۰۰ شرکت و استارتاپ و بازدید بیش از ۴۰۰۰۰ نفری مخاطبان و انعقاد ۱۴۰ تفاهم نامه برگزار شده است. تا کنون ۲۵ کشور نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. متوسط سن بازدیدکنندگان هشتمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۹ بوده است. ۲۵ درصد شرکت کنندگان دوره مذکور بانوان بوده و ۷۵ درصد آن‌ها را آقایان تشکیل داده بودند. پیش‌بینی شده است در اینوتکس ۲۰۲۰ تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر شود.

اتاق فکری چند جانبه

اتاق فکر نهمین دوره از نمایشگاه ۲۰۲۰ با ترکیببی از بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور تشکیل شده است. «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس اینوتکس ۲۰۲۰، «سید علی هزاوه» معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس، «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰، «سید داوود متولی» دبیر رویداد پردیس سامیت، «اکبر هاشمی» رئیس هیئت مدیره سراوا، «حسام حسینی یزدی» مدیرعامل شرکت اثنا اثر نوآور، «راحله میلادی» مدیرعامل شتابدهنده تیک، «رضا غیابی» مدیرعامل شرکت فرصت‌آفرین نوآور، «محمدرضا علومی» بروکر فناوری استان یزد، « محمدمهدی شریعتمدار» مدیرعامل [اپلیکیشن] جبییت، «محمود کریمی» مدیر عامل پلنت و «حسین خسروی» مدیر عامل شتابدهنده وی‌کست، از اعضای اتاق فکر این دوره از نمایشگاه اینوتکس هستند.

برچسب‌ها: اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقفاستارتاپاینوتکس ۲۰۲۰نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰نمایشگاه استارتاپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.