مستربلیط در سال جدید نونوار می‌شود
همزمان با جشن تولد چهار سالگی؛ ۸

مستربلیط در سال جدید نونوار می‌شود

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۳۲ | ۷ دقیقه

نشست خبری رونمایی از اپلیکیشن مستربلیط در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نوپانا: حمیدرضا اشجع، قائم‌مقام هلدینگ عتیق گشت و موسس و مدیرعامل مستربلیط در این نشست خبری گفت: «مستربلیط در تابستان ۹۴ متولد شد و تا امروز که چهار سال از تولد آن می‌گذرد، سرویس خرید آنلاین بلیط در اختیار مسافران قرار گرفته است.»

مدیرعامل مستربلیط تاکید کرد: «در آن زمان با فروش ۳۰۰ بلیط در روز مشتریان این دید را داشتند که قیمت ارزان‌تر است. در ادامه تیر ۹۵ فروش بلیط اتوبوس و مرداد ۹۵ فروش بلیط قطار را در این سامانه راه‌اندازی کردیم.»

او با ارائه آماری از درصد فروش اپلیکیشن و وب‌سایت مستربلیط ادامه داد: «۶۵درصد فروش آنلاین است که ۴۵درصد آن از طریق وب‌سایت است. همچنین روزانه بیش از ۱۰هزار بلیط سفر صادر می‌شود.»

مستربلیط در جشن تولد چهارمین سال فعالیت با راه‌اندازی باشگاه مشتریان تلاش کرده‌ است تا تجربه مشتریان ما برای خرید بلیط به صورت یکسان کنند.

اشجع با اشاره به برنامه‌های مستربلیط ادامه داد: «ارائه سرویس سفرهای ترکیبی داخلی کشور، نوآوری دیگر ما خواهد بود. این کار در سطح بین‌المللی رایج بوده و حتی در سفرهای با ماشین شخصی بسیار صورت می‌گیرد.»

او با تاکید بر این نکته که نسخه دوم محصول به مرور زمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به ارائه پیشنهاد‌های ویژه به مشتریان اشاره کرد و ادامه داد: «در سامانه یکپارچه مشتریان، مشتری می‌تواند با استفاده از اطلاعات درج شده در سوابق فعالیتی، کارهای خود را انجام دهند.»

مدیرعامل مستربلیط با اشاره به همکاری مستربلیط با استارتاپ اکیپ ادامه داد: «اکیپ استارتاپی در زمینه کارپولینگ است. یعنی می‌توانید برای سفر، تعداد مسافران خود را مشخص کرده و مسافران بتوانند با پیدا کردن شما سفر راحت‌تری داشته باشند.»

اشجع با تاکید بر برنامه‌های آینده مستربلیط افزود: «طراحی هویت بصری جدید با تغییرات در رنگ و لوگو، ورود به بازار سفرهای سازمانی، ورود به بازار فروش تلفنی بلیط سفر (باتوجه به اتفاقات اخیر اینترنت این تصمیم گرفته شده است)، ورود به بازار تاکسی‌های بین‌شهری که با همکاری پلتفرم ماکسی‌تاکسی از برنامه‌های مستربلیط است.»

او در ادامه برنامه‌های آتی مستربلیط افزود: «ورود به بازار حمل‌ونقل دریایی با کشتی‌ها و ورود به بازار اجاره خودرو که با همکاری تیم ناواران این کار صورت خواهد گرفت. البته این کار نیازمند فرهنگ‌سازی در سطح کشور است.»

مدیرعامل عقیق گشت با اشاره به سوابق ۱۱ ساله فعالیت عتیق گشت گفت: «عقیق گشت سه مرتبه تغییر داشته است. در ابتدا یک آژانس فروش بلیط بود، در مرحله دوم مستربلیط راه‌اندازی شد و در سومین مرحله، عتیق گشت به بستری برای ارائه خدمات گردشگری تبدیل شده است.»

او به قابلیت های متفاوت اپلیکیشن جدید اشاره کرد و افزود: «ایرپلین تیکت، رادار ۳۶۱، وینوپر (دستیار حرفه‌ای برای تورلیدرها)، گردگرد (مجله گردشگری)، بازی گردشگری پوآرو بر بستر گیمیفیکیشن، ایران‌گرد، ایران تاپ تورز (IranTopTours) مارکت‌پلیس تورهای گردشگری برای خارجی‌ها از جمله زیرمجموعه‌های هلدینگ ماست.»

او در پاسخ به سوالی در رابطه با دوران قطعی اینترنت و حوادث اخیر و میزان تاثیرات منفی این وقایع در صنعت گردشگری و اثرات آن بر فعالیت مستربلیط گفت: «در دوره قطعی اینترنت، با استفاده از ‌sms سعی کردیم تا مسافران و گردشگران را از اخبار مطلع کنیم اما خسارت ۹ میلیاردی به‌خاطر کنسلی بلیط‌ها به ما وارد شد. همچنین در زمان حادثه هواپیمای اوکراینی نیز ترس مسافران خارجی خسارت زیادی به ما وارد کرد. در موضوع کرونا نیز تعداد زیادی از سفرها و بلیط‌های گردشگران به سراسر جهان کنسل شد که این موضوع شامل حال مستربلیط نیز می‌شود.»

مدیرعامل مستربلیط در پاسخ به سوال خبرنگار نوپانا در رابطه با بحث میان اسنپ‌تریپ و علی بابا که برای رتبه یک بودن در بازار فروش بلیط آنلاین مطرح است و همچنین مستربلیط رتبه چندم را در این میان به خود اختصاص داده، گفت: «در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ هزار بلیط می‌فروشیم و می‌توان گفت در این صنعت رتبه دوم متعلق به ماست. اما در رابطه با موضوع اسنپ‌تریپ باید به این نکته اشاره کنم که اغلب فروش این تیم طریق کانال‌های فروش زیادی از جمله آپ است که به آن‌ها تعلق دارد؛ البته آپ کانال فروش ناپایداری برای آن‌هاست. از طرفی نیز از دامپینگ استفاده می‌کنند. با این اوصاف فروش این تیم ناپایدار است و تمرکز آن‌ها بیشتر بر موضوع رزو هتل است.»

برچسب‌ها: خرید بلیط آنلاینحمل‌و‌نقلاستارتاپمستربلیطفروش بلیط آنلاین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.