لزوم رفع موانع بر سر راه استارت‎آپ‎ها
دبير كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات: ۱۰

لزوم رفع موانع بر سر راه استارت‎آپ‎ها

توسط معصومه بخشی‌پور | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۷:۲۷ | ۵ دقیقه

دبير كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام بر لزوم رفع موانع بر سر راه فعاليت شركت‌هاي نوپا و استارتاپ‌ها تاکید کرد.

محمدحسن انتظاري، دبير كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‎وگو با نوپا نیوز درکنار لزوم رفع موانع بر سر راه فعاليت شركت‌هاي نوپا و استارت‌آپ‌ها بر لزوم تطبيق قوانين و مقررات كشور با پيشرفت فضاي مجازي تاكيد كرد.

انتظاری با اشاره به بررسي تاثير كسب‎و‎‌كارهاي نوپاي فضاي مجازي در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: پيشنهادات مربوط به اين موضوع آماده ارائه به دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

وي با تاكيد بر اهميت توسعه كسب‌وكارهاي نوپا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرد: توسعه درون‎زا و برون‎نگر اقتصاد مقاومتي به راحتي در فضاي مجازي قابل انجام است و در صورتي كه كسب‌وكارهاي نوپا در اين بخش مورد حمايت قرار گيرند اين اهداف اجرايي خواهد شد.

دبير سابق شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به تصويب آيين‌نامه حمايت از صادرات و توسعه نرم افزار در اين شورا گفت: آن زمان نيز با تصويب اين آيين‌نامه موضوع حمايت از كسب‌و‌كارهاي نوپا در بخش نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفت و اكنون نيز اين موضوع را در مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري كرده‌ايم چرا كه معتقديم تحقق اقتصاد مقاومتي با توسعه كسب‌و‌كارهاي نوپا در كشور امكان‌پذير است.

انتظاري ادامه داد: يكي از اهداف اقتصاد مقاومتي اتكا به داخلي بودن است و شركت‌هاي نوپا با توجه به دانش‌بنيان بودن و تكيه بر نيروي انساني نخبه مي‌توانند زمينه‌ساز تحقق اين اهداف باشند.

وي بر رفع معضل بيكاري و اشتغال‌زايی از سوی استارت‌آپ‌ها تاكيد كرد و ادامه داد: متاسفانه اين شركت‎ها براي فعاليت با موانعی از جمله موانع قانونی مواجه هستند كه بايد رفع شود. قوانين و مقررات كشور بايد با پيشرفت فضاي مجازي تطبيق يابد، در اين صورت شرايط براي رشد شركت‌های نوپا آماده مي‌شود اما متاسفانه هنوز در كشور، وارث قوانين و نظام قديمي هستيم.

دبير كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه نحوه صدور مجوز فعاليت براي شركت‌ها بايد اصلاح شده و ارتقا يابد، افزود: البته حضور كسب‌و‌كارهای جديد نبايد مانع فعاليت كسب‌و‌كارهاي قديمی شود. به همين دليل لازم است كه وزارتخانه‌هاي مربوطه پيشنهاد تدوين قوانين و مقررات جديد و ايجاد تعادل و تعامل در فضاي كسب و كارهاي سنتی با كسب و كارهاي نوپا را ارائه دهند.

انتظاري تصريح كرد: قوانين مربوط به فعاليت كسب‌و‌كارهای نوپا در تقابل با كسب‌و‌كارهاي سنتی نيازمند اصلاح و بازنگري است تا هر دو مدل كسب‌وكار بدون دغدغه بتوانند در فضاي ايجاد شده فعاليت كنند.

برچسب‌ها: ایرانتکنولوژیقوانیناستارت‌آپفرهنگ و جامعهتجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره معصومه بخشی‌پور