برگزاری دوره‌‏های آموزشی جامع و تخصصی اینترنت اشیا
به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا: ۸

برگزاری دوره‌‏های آموزشی جامع و تخصصی اینترنت اشیا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۱:۴۵ | ۴ دقیقه

دوره‌های تخصصی اینترنت اشیا، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در آذر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهند شد.

نوپانا: دوره‏‌های آموزش جامع و تخصصی اینترنت اشیا به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حمایت ستاد توسعه فناوری‏‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در آذر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهند شد.

در راستای افزایش ظرفیت‏‌های دانشی و آموزشی کشور در بخش فناوری‏‌های نوین دیجیتالی، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا بر آن شد تا پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا (IoT WAY5) و دومین دوره تخصصی امنیت اینترنت اشیا (IoT Safe2) را با هدف توانمندسازی دانشجویان، مهندسین و متخصصین کشور جهت حضور در اکوسیستم هوشمندسازی و اینترنت اشیا، برگزار نماید.

پنجمین دوره جامع که تلفیقی از بوت‏کمپ اینترنت اشیا و دوره‏‌های جامع (IoTWay) پیشین است، در قالب آموزش مفهومی و عملیاتی برگزار خواهد شد که در پایان دوره، شرکت‏‌کنندگان علاوه بر فراگیری لایه‏‌های اینترنت اشیا بر اساس سرفصل‏‌های زیر، قادر به پیاده‏‌سازی سناریوهای هوشمندسازی به صورت آزمایشگاهی نیز خواهند بود.

سرفصل‏‌های پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا (IoT WAY5):
مفاهیم، اقتصاد و مدل‏‌های تجاری اینترنت اشیا
سخت‏‌افزار، ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا
پلتفرم‏‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی
امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیا

همچنین، در دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت اشیا (IoT Safe2)، به اهمیت امنیت اینترنت اشیا با تکیه بر الزامات امنیتی بر اساس چارچوب چهار لایه‏‌ای پیشنهادی مبنی بر لایه سخت‏‌افزار، لایه شبکه، لایه هوش مصنوعی و لایه برنامه کاربردی پرداخته خواهد شد. در این دوره، علاوه بر بحث در خصوص تهدیدات و آسیب‌پذیری‏‌های متداول در معماری اینترنت اشیا، روش‏‌های طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی مورد استفاده در لایه‏‌های مختلف نیز مطابق با معماری امن چهار لایه، تدریس خواهد شد.

سرفصل‏‌های دومین دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت اشیا (IoT Safe2):
مفاهیم، ابعاد و تهدیدات امنیتی و حریم‌خصوصی در اینترنت اشیا
راهکارهای موجود برای حفظ حریم‌خصوصی
اصول طراحی پروتکل‌های امنیتی و بررسی اجزای پایه امنیتی رمزنگاری
تشریح نمونه‌های جدید پروتکل‌های امنیتی ارائه ‌شده برای اینترنت اشیا در سال‌های اخیر
آموزش نحوه تحلیل امنیتی پروتکل‌ها و بررسی حملات مطرح
مروری بر فناوری بلاکچین و کاربرد آن در امنیت اینترنت اشیا

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌‏نام و کسب اطلاعات بیشتر، به سایت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا مراجعه نمایند.

برچسب‌ها: مرکز تحقیقات اینترنت اشیابوت کمپ اینترنت اشیاصندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریدوره آموزش جامع اینترنت اشیاامنیت اینترنت اشیا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.