سومین دوره «جایزه مصطفی» برندگان خود را شناخت
با حضور سورنا ستاری، ۹.۵

سومین دوره «جایزه مصطفی» برندگان خود را شناخت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۷:۲۲ | ۶ دقیقه

آیین اختتامیه سومین دوره جایزه مصطفی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیستم آبان ماه امسال در تالار وحدت برگزار شد. ۵ اندیشمند از ایران و ترکیه به عنوان برترین های این دوره از جایزه انتخاب و معرفی شدند.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آیین اختتامیه سومین دوره جایزه مصطفی در حالی به پایانی رسید که بیش از 30 کشور مسلمان از آن استقبال کردند. این جایزه بستری شد تا توانمندی مسلمانان و جهان در فناوری های آینده ساز به جهانیان معرفی شود و محور هم‌افزایی جهان اسلام قرار بگیرد.

آیین اختتامیه سومین دوره جایزه مصطفی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم اندیشمندان برگزیده مسلمانی که در مرز دانش فعالیت می کنند و آثار تاثیرگذاری در حوزه علم و فناوری ارائه کرده اند، معرفی شدند.

مشارکت زنان دانشمند مسلمان را افزایش می‌دهیم

ستاری در آیین اختتامیه سومین دوره جایزه مصطفی در جمع خبرنگاران، گفت: تعاملات علمی و فناوری پل های مستحکمی هستند که ارتباطی به دولت ها و اتفاقات سیاسی دنیا ندارد.

وی افزود: هر چه قدر این تعاملات علمی را افزایش دهیم ارتباط بین ملت ها، جوانان و دولت ها بیشتر شکل می گیرد‌.

بنا به گفته رییس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی، از امروز تا دو سال دیگر که چهارمین دوره جایزه برگزار می شود، ارتباطات و تعاملات علمی میان کشورهای اسلامی ادامه دارد و این تعاملات به روزهای برگزاری جایزه محدود نمی شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: یکی از تلاش های جایزه مصطفی، افزایش مشارکت زنان در این جایزه است. اینکه بتوانیم نقش زنان دانشمند مسلمان را در این جایزه افزایش دهیم.

معرفی توانمندی علمی جهان اسلام به دنیا

مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی در این مراسم، گفت: برگزاری جوایزی چون جایزه مصطفی به معرفی توانمندی های علمی و فناورانه پنهان و آشکار جامعه اسلامی به دنیا کمک می کند.

"تشکیل کانون های همکاری بین کشورهای اسلامی با محوریت اندیشمندان برجسته مسلمان از دیگر مزیت های برگزاری جایزه مصطفی است."

صفاری نیا با بیان این مطلب ادامه داد: هم افزایی نقش آفرینان علم و فناوری هدف دیگر برگزاری این جایزه است.

به گفته دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی، در راستای برگزاری جایزه مصطفی، ششمین نشست تبادل تجربیات فناوری با حضور ۸۰ دانشمند برجسته از ۲۷ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برگزار شد.

صفاری نیا در ادامه بیان کرد: چهارمین نشست سرمایه گذاران اسلامی با دانشمندان مسلمان برای تجاری سازی محصولات و تلاش های اندیشمندان با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان از ۱۲ کشور برنامه دیگر جامعه مصطفی در سال جاری بود. 

دانشمندان برجسته مسلمان معرفی شدند

این دوره از جشنواره در زمینه های مختلف اطلاعات و ارتباطات، زیستی و پزشکی، نانو و همه زمینه های علمی و دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی" برگزار شد.

به گفته حسن ظهور دبیر کمیته علمی این دوره از جایزه، فراخوان شرکت در جایزه از اردیبهشت ماه امسال برای ۵۲ کشور و ۲۰۲ نهاد علمی ارسال شد که در نهایت یک هزار و ۶۴۹ اثر به دبیرخانه رسید. در این دوره از جشنواره اندیشمندانی از ایران و ترکیه انتخاب شدند.

ظهور ادامه داد: در این دوره از جایزه اوگور شاهین دانشمند تابع ترکیه و علی خادم حسینی دانشمند تابع ایران به صورت مشترک در حوزه زیستی و پزشکی انتخاب شدند.

همچنین حسین بهاروند دانشمند برجسته ایرانی در حوزه زیست شناسی سلول های بنیادی، محمد عبدالاحد دانشمند مقیم ایران در حوزه نانو الکترونیک و عمران اینان دانشمند مقیم ترکیه در حوزه فیزیک نیز به عنوان دانشمندان برجسته مقیم کشورهای اسلامی معرفی شدند.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاریجایزه بین‌المللی مصطفی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.