متروی تهران، تبلیغات رنگ‌به‌رنگ، برندهای پولدار!
تبلیغات زیرزمینی ۹.۵

متروی تهران، تبلیغات رنگ‌به‌رنگ، برندهای پولدار!

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۶:۲۶ | ۷ دقیقه

از بالن‌های تبلیغاتی، روی هواپیماها و کف آسفالت تا زیر زمین می‌تواند فرصتی برای دیده شدن باشد.

نوپانا: ما خبرنگارها معمولا به‌خاطر شرایط و مدل شغلی خود بیشتر نقاط شهر را بلدیم و بعضا برای فرار از ترافیک شهر و زودتر به مقصد رسیدن از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنیم. اگر شما هم از مترو یا بی‌آرتی برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده کرده و دقایقی را برای رسیدن قطار یا اتوبوس منتظر بوده باشید، سیل عظیمی از تبلیغات را خواهید دید؛ اتفاقی که جدیدا در ایستگاه‌های مترو به شدت دیده می‌شود.

بیایید همراه هم از پله‌های یک ایستگاه مترو پایین رفته و زندگی برندها را در زیر شهر تهران بررسی کنیم.

اولین برخورد افراد با تبلیغات در مترو زمانی است که افراد سوار بر پله برقی می‌شوند؛ در این جا جایگاه‌های تبلیغاتی که روی دیوار نصب شده است را برندهای بهداشتی و آرایشی، آموزشگاه‌های آموزشی، بانک‌ها و ... به خود اختصاص می‌دهند. نکته قابل توجه این است که برندها و شرکت‌ها سعی می‌کنند تا هدف‌مندتر تبلیغ کنند؛ یعنی براساس شرایط جغرافیایی هر ایستگاه (پایین یا بالای‌شهر، نزدیکی به بازارهای مراکز فروش ویژه و غیره) تبلیغات متفاوتی را خواهید دید.

لازم به ذکر است این مدل جایگاه تبلیغاتی بعد از گیت‌های مترو و در مسیر ورود یا خروج از قطارها نیز وجود دارد.

گیت‌های ورودی دومین جایگاه تبلیغاتی هستند. این جایگاه‌ها که زیاد جذاب به‌نظر نمی‌آیند براساس فصول سال معمولا به فروشگاه‌های فروش فرش، آموزشگاه‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های پرداختی تعلق دارند.

متوسط انتظار برای رسیدن قطار در متروی شهر تهران ۴ الی ۶ دقیقه است؛ پس این بیشترین زمانی است که برندها می‌توانند خود را در معرض دید مردم و مشتریان قرار دهند. در کنار ریل‌های قطار، جایگاه‌های بزرگی که شبیه بیلبوردهای تبلیغاتی کنار اتوبان است وجود دارد. در این جایگاه‌ها شرکت‌های شبکه فروش و بازاریابی، شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، پوستر فیلم‌های سینمایی و ... دیده می‌شوند.

کم‌کم لرزش رسیدن واگن‌های قطار زیر پاها حس می‌شود. قطار برچسب خورده رنگارنگ از راه می‌رسد و اولین نکته‌ای که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، تبلیغات روی آن است. شبکه‌های نمایش اینترنتی، فروشگاه‌های فروش فرش و برندهای خوراکی روی بدنه واگن‌های مترو قرار دارند؛ البته پیشگام این مدل تبلیغات یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی بود که جدیدترین محصول خود را در معرض دید مسافران مترو قرار داد.

داخل مترو نیز دو جایگاه تبلیغاتی دیده می‌شود. اول نگاه‌تان به پوسترهای نصب شده روی بدنه داخلی قطار می‌افتد و اگر صندلی گیرتان نیاید، باید دستگیره‌ها را بگیرید؛ دستگیره‌هایی که به‌عنوان دومین جایگاه تبلیغاتی در داخل واگن مترو از آن‌ها استفاده می‌شود.

داخل مترو جذاب‌ترین و متنوع‌ترین جایگاه تبلیغاتی برای کسب‌وکارها و برندهاست. شبکه‌های نمایش اینترنتی، شبکه فروش و بازاریابی، شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، پوستر فیلم‌های سینمایی، فروشگاه‌های فروش فرش، برندهای خوراکی و حتی استارتاپ‌ها نیز در داخل قطار مترو هستند.

دینگ دینگ! ایستگاه بعد تاترشهر! مسافرین محترمی که قصد ادامه مسیر به سمت پایانه قائم و یا آزادگان را دارند در این ایستگاه از قظار پیاده شده و با توجه به تابلوهای راهنما، مسیر خود را مشخص کنند.

فرصت‌های تبلیغاتی در همه جا وجود دارد؛ روی زمین، در هوا، تلفن‌های همراه، وب‌سایت‌های اینترنتی و حتی مترو. از بدنه واگن‌های قطار گرفته تا جایگاه‌های تبلیغاتی و دست فروش‌های داخل واگن (ویزیتورهای محترم!)؛ پس به عنوان یک بازاریاب یا تبلیغات‌چی باید از هر فرصت یا وسیله‌ای برای نشان دادن کسب‌وکار خود به مردم استفاده کنید.

برچسب‌ها: متروتبلیغات در متروجایگاه تبلیغاتیبی آر تیحمل و نقل عمومی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.