رویداد بلاک‌چین ایران برگزار شد
در وزارت ارتباطات: ۸

رویداد بلاک‌چین ایران برگزار شد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۸:۰۰ | ۴ دقیقه

دومین روز از رویداد بلاک‌چین، روز ۷ مهر ۹۸ در مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

نوپانا: روح‌الله رحمانی معاون نوآوری شرکت دیجی‌کالا و رئیس هیئت مدیره مرکز نوآوری دیجی‌کالانکست، در دومین روز این رویداد درباره بلاک‌چین و جهان اسلام سخنرانی کرد.

دکتر رحمانی که مدیر برنامه سابق مایکرو‌سافت و آمازون بوده است، با ارائه تجربیات خود در حوزه هوش مصنوعی گفت: «در جهان حدود ۱/۸ میلیارد مسلمان وجود دارد و در بیشتر کشورهای جهان، بخشی از قوانین طبق دین و شریعت است؛ بنابراین موضوع بلاک‌چین در جهان اسلامی موضوع بسیار مهمی است. با وجود مشکلات اقتصادی زیاد در کشور، شاید فکر کنید برای حل آن‌ها فقط باید با کشورهای اروپایی تجارت کنیم؛ اما مشکل این است که عمده محصولاتی که کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید می‌کنند مطابق با ارزش‌های خودشان است. جمعیت افراد مسلمان در دنیا، یک بازار بسیار مهم است و ما باید تلاش کنیم تا نیاز این بازار را درک کنیم.»

رحمانی در این رویداد، چند تفکر اشتباه در حوزه بیت‌کوین را بررسی کرد و گفت: «تصور اکثر افراد از بیت‌کوین این هست که این ارز با نوسان زیاد بالا و پایین می‌شود؛ آن‌ها از بالا رفتن این ارز خوشحال و از پایین رفتن آن ناراحت می‌شوند. این دیدگاه کاملا اشتباه است.»

او ادامه داد: «ما با این شرایط نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم؛ اما وجود ارز مستقل می‌تواند این مشکلات را حل کند. برای مثال در ژاپن حتی بسیاری از مغازه‌ها با بیت‌کوین کار می‌کنند، اما کشور کره بیت‌کوین را ممنوع کرده است. کشورهای موفقی مانند ژاپن، به این مسئله دید بانکداری دارند اما کشورهایی مثل کره، با داشتن دید بورس بازی باعث شدند که مارکت‌ها آشفته شوند و به اقتصاد آن‌ها صدمه وارد شود. پس این مسئله نشان می‌دهد دید و فرهنگ ما نسبت به بلاک‌چین باعث می‌شود که ما یا به موفقیت برسیم یا شکست بخوریم.»

رحمانی در پایان گفت: «بازار اسلامی بازار بزرگی است و مهم‌ترین نکته این است که بلاک‌چین در جهان اسلام باعث رشد اقتصادی می‌شود و امنیت و سرعت بالایی هم دارد. در ایران نیز بعضی از بانک‌ها در این حوزه کار می‌کنند، اما به حمایت احتیاج دارند. این مسئله باعث می‌شود که یک حرکت بزرگ و تاریخی را در ایران ایجاد کنیم و بتوانیم کشورهای اسلامی را به یکدیگر متصل کنیم، توانایی جابه‌جایی ارز بین این کشورها را داشته باشیم و در نهایت تجارت خود را گسترش دهیم.»

برچسب‌ها: دیجی‌کالابلاک‌چینبیت‌کوینروح‌الله رحمانیدیجی‌کالانکستوزارت ارتباطات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.