کافه سرمایه، فرصتی برای دوستی سرمایه‌گذارها و استارتاپ‌ها
مدیر سرمایه‌گذاری کارن کراد: ۸

کافه سرمایه، فرصتی برای دوستی سرمایه‌گذارها و استارتاپ‌ها

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۶:۵۰ | ۷ دقیقه

پنجمین رویداد کافه سرمایه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه توسط گروه کارن کراد و به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تجارى سازى فناورى، اشتغال دانش آموختگان(ستفا) و اتاق بازرگانى صنايع، معادن و كشاورزى ایران در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

نوپانادر همین راستا با امیررضا صادقی، مدیر سرمایه‌گذاری و لیلا اکبری مدیر روابط‌عمومی سامانه تامین مالی کارن کراد گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه آمده است.

امیررضا صادقی در خصوص رویداد کافه سرمایه گفت: «رویداد کافه سرمایه یک رویداد از جنس سرمایه‌گذاری است که جلسات خصوصی بین سرمایه‌گذاری‌ها و استارتاپ‌ها است. روند این رویداد به‌طوری است که سرمایه‌گذاران با مطالعه اطلاعات و مشخصات استارتاپ‌ها، نسبت به استارتاپ‌هایی که برای آنها جذاب است ابراز علاقه‌مندی کرده و به ما اعلام می‌کنند تا یک جلسه خصوصی با آن داشته باشند. عملا کافه سرمایه یک شروع فرایند مذاکراتی است.»

لیلا اکبری، مدیر روابط‌عمومی شرکت کارن کراد در ادامه گفت: «ما رویدادهای مختلفی برگزار می‌کنیم که در آن استارتاپ‌ها بتوانند با سرمایه‌گذارها به صورت مستقیم ارتباط داشته باشند که هم خودشان را معرفی کنند و هم طرح‌شان را ارائه دهند. رویداد کافه سرمایه یکی از همین رویدادهاست که یکی از نتیجه‌های آن جذب سرمایه است.»

اکبری افزود: «هیچ‌کدام از سرمایه‌گذارها، میتورها و استارتاپ‌های ما فقط محدود به شهر تهران نیستند و ما داریم کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دهیم. همچنین ما سعی میکنیم با سرمایه‌گذارها به صورت شخصی در ارتباط باشیم تا افراد بیشتر با ما آشنا شوند اما کسانی که ما را می‌شناسند می‌توانند در سایت ما ثبت‌نام کنند.»

مدیر روابط‌عمومی شرکت کارن کراد در خصوص رویداد کافه سرمایه گفت: «در این رویداد ما در حال حاضر ۲۶ استارتاپ را داریم که تقریبا با بیش از ۱۲۶ سرمایه‌گذار در حال صحبت کردن هستند جلسه می‌گذارند.»

مدیر سرمایه‌گذاری سامانه تامین مالی کارن کراد در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاضر، چرا متقاضی سرمایه‌گذاری بیشتر از استارتاپ ها شده است گفت: «بسیاری از سرمایه‌گذارهایی که الان در رویداد شرکت کرده‌اند پیش‌تر اصلا از اکوسیستم استارتاپی شناختی نداشتند؛ همین موضوع عدم شناخت نیز باعث ایجاد یک گارد وحشتناک برای سرمایه‌گذاران سنتی شده بود. به‌طور کلی با فعالیت بیشتر در بازارها و حوزه‌های جدید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌توان فعالان این حوزه را بیشتر کرد.»

صادقی در خصوص نتایج این سلسله رویداد گفت: «ما از طریق رویداد کافه سرمایه تا به امروز تقریبا بیش از ۱۶ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم؛ در حال حاضر نیز استارتاپ‌هایی هستند که فرایند مذاکره برای جذب سرمایه آن‌ها در مرحله اجرا است. تا الان نیز ما تجربه برگزاری چهار رویداد کافه سرمایه داشتیم که به‌طور معمول ۶۰ الی ۷۰ درصد جلسات به راند بعدی مذاکرات کشیده می‌شد که فیدبک‌های خوبی است.»

امیررضا صادقی در پاسخ به این سوال که چه استارتاپ‌هایی برای سرمایه‌گذاران جذاب است گفت: «به‌طور مشخصی نمی‌توانم جذابیت‌ها را بگویم؛ زیرا هر استارتاپ جذابیت خاص خودش را دارد. بعضی از سرمایه‌گذار ها دنبال تلنت‌های فوق‌العاده می‌گردند و بعضی دیگر دنبال ایده‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن بیزینس‌های خود را بزرگتر کنند. همچنین بعضی‌های دیگر تصور می‌کنند تنها راه نجات از این وضعیت اقتصادی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هاست.»

صادقی ادامه داد: «معمولا سرمایه‌گذارها و استارتاپ‌ها با هم نمی‌توانند هماهنگ شوند؛ زیرا نوع نگاه هر کدام با هم متفاوت است. اول از همه آن‌ها باید به یک ادبیات مشترک برسند که این اتفاق با تشکیل کارگاه‌های استاندارد امکان‌پذیر می‌شود. گام دوم نیز گوش دادن به دغدغه‌های هم‌دیگر است.»

لیلا اکبری مدیر روابط‌عمومی کارن کراد در پایان گفت: «ما سعی داریم تا گستره این حوزه را زیادتر کنیم و آدم‌های بیشتری را به هم معرفی کنیم. به‌همین دلیل جلسه و رویداد‌های مختلفی را در دیگر شهرها برگزار می‌کنیم تا تیم‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاران ساکن آن شهرها نیز بتوانند با مجموعه کارن کراد آشنا شوند. همچنین دوره بعدی کافه سرمایه را در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه به‌عنوان رویداد سرمایه‌گذاری با همکاری جایزه مصطفی(ص) و رویداد ایسا (EISA) برگزار خواهیم کرد.»

برچسب‌ها: سامانه تامین مالی جمعی کارن کرادکارن کرادسرمایه‌گذاریرویداد کافه سرمایهاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.