اختتامیه بوت‏‌کمپ اینترنت اشیا برگزار شد
به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا: ۸

اختتامیه بوت‏‌کمپ اینترنت اشیا برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۸:۰۲ | ۳ دقیقه

بوت‌کمپ اینترنت اشیا به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به پایان رسید.

نوپانا: بوت‌کمپ اینترنت اشیا که به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت ۴۵ روز برگزار گردید، در روز ۱۵ شهریورماه به پایان رسید. در اختتامیه بوت‌کمپ اینترنت اشیا، از محصولات اولیه ۱۱ تیم استارتاپی در حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر مدیران مرتبط با اکوسیستم نوآوری و کارافرینی رونمایی شد. 


پیش از شروع بوت‌کمپ، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا جهت هدفمند شدن آموزش‌های مهارت محور این دوره و همچنین کمک به اشتغال‌زایی، نسبت به جمع‌آوری ۳۰ کاربرد اینترنت اشیا که مورد توجه و درخواست سازمان‌ها بود اقدام نمود و بر اساس آن‌ها ۱۱ کاربرد تقاضامحور بازار انتخاب شد تا جهت پیاده‌سازی به هر تیم اختصاص داده شود. در حین برگزاری بوت‌کمپ اینترنت اشیا، شرکت‌کنندگان بر اساس تخصص و مهارت خود به ۱۱ گروه تقسیم‌بندی شدند و به هر گروه یک سناریو در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، سلامت، معدن، توانمندسازی معلولین، روشنایی هوشمند، خانه و ساختمان، پارکینگ، پسماند، خودروهای هوشمند و دامپروری جهت پیاده‌سازی تخصیص داده شد.


این ۱۱ تیم در طی برگزاری دوره با کمک مربیان فنی و تجاری اقدام به تولید نمونه‌های آزمایشگاهی خود نمودند که پس پایان روند تولید، در اختتامیه دستاوردهای خود را جهت جذب سرمایه و تأسیس کسب‌وکارهای نوپا برای مسئولان کشوری، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های حاضر در بوت‌کمپ ارائه کردند. پس از ارائه تیم‌ها، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهندگان با اعضای تیم‌ها به گفتگو و مذاکره پرداختند تا زمینه همکاری بیشتر برای رشد و حمایت از آن‌ها فراهم شود.

برچسب‌ها: اینترنت اشیابوت‌کمپ اینترنت اشیاصندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.