جک ما بازنشستگی خود را از علی‌بابا رسما اعلام کرد
خداحافظی باشکوه کارآفرین چینی؛ ۸

جک ما بازنشستگی خود را از علی‌بابا رسما اعلام کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۱:۵۲ | ۲ دقیقه

جک ما موسس و مدیرعامل کمپانی علی‌بابا روز گذشته طی یک مراسم ۴ ساعته که با حضور خوانندگان مشهور چینی برگزار شد، رسما بازنشستگی خود را اعلام و با همکارانش خداحافظی کرد.

نوپانا به نقل از آی‌تی ایران، این مراسم روز سه شنبه در یک استادیوم با گنجایش ۸۰ هزار نفر در چین برگزار شد و طی آن خوانندگان و مجریان مشهور چینی نیز به اجرا پرداختند.

جک ما سال گذشته هم بازنشستگی خود را اعلام کرده و گفته بود قصد دارد فعالیت‌های خیریه در زمینه آموزش را دنبال کند. «دنیل ژانگ» مدیرعامل فعلی جای او ار در شرکت خواهد گرفت.

جک ما پس از تاسیس علی‌بابا در سال  ۱۹۹۹، توانست ارزش این شرکت را به ۴۶۰ میلیارد دلار برساند. این غول تجارت الکترونیکی طی این سال‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پرداخت دیجیتالی، بانکداری آنلاین و سرویس‌های کلود توسعه پیدا کرده و به بزرگترین سایت فروش آنلاین محصولات در چین تبدیل شده است. ما هچنین در حال حاضر ثروتمندترین فرد در کل کشور چین محسوب می‌شود و ثروت خالص او چیزی حدود ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده شده.

او در مراسم روز سه‌شنبه در جمع شرکت کنندگان گفت: «از امشب من یک زندگی جدید را آغاز خواهم کرد. من معتقدم که دنیا جای زیبایی است و فرصت‌های زیادی وجود دارند. همچنین من به هیجان علاقه شدیدی دارم و می‌خواهم به همین زودی اعلام بازنشستگی کنم.»

برچسب‌ها: علی‌باباجک مااستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.