شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی مقابل تحریم ایستادند
در حاشیه بازدید سورنا ستاری از استان مرکزی؛ ۸

شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی مقابل تحریم ایستادند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۶:۲۳ | ۴ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها از موفقیت‌آمیز بودن پیاده‌سازی برنامه‌های معاونت علمی برای مقابله با تحریم‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان درمورد محصولات خاص خبر داد.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی رییس جمهوری، ستاری در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان مرکزی به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن گرامیداشت هفته دولت ظرفیت‌های استان مرکزی را با توجه به پیشینه صنعتی آن، ارزشمند دانست و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را با تمام توان ادامه می‌دهیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان درباره وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سالهای گذشته گفت: یکی از عواملی که باعث شد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار شوند مقابله با  تحریم‌ها بود.شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و بومی کردن محصولات ضمن مقابله با تحریم‌ها، وضعیت  خود را نیز بهبود دادند.

برنامه‌های وسیع معاونت علمی برای مقابله با تحریم‌ها

ستاری در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی و حمایت از این شرکت‌ها برای مقابله با تحریم‌ها گفت: این معاونت برنامه‌های وسیعی در حوزه‌های گوناگون مانند مواد اولیه دارویی، حوزه دام و طیور آبزیان، واکسن‌های دامی و انسانی در حال پیاده‌سازی دارد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را با تمام توان ادامه می‌دهد.

اشتغال ۳۰۰ هزار شغل مستقیم

ستاری در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی معاونت علمی پرداخت و گفت: این معاونت ۱۴۰ خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با توجه به شرایط و نوع عملکردشان ارائه می دهد که برخی معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و‌ تسهیلات کم‌بهره را شامل می‌شود.

معاون رییس  جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه اشتغال گفت: در حال‌ حاضر حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که توانسته‌‌اند ۳۰۰ هزار شغل مستقیم ایجا‌د کنند و این جدا از شغل های غیر مستقیم است.

معاون علمی  و فناوری رییس جمهوری در پایان ضمن اشاره به فروش ۹۰ هزار میلیارد تومانی از انتظار افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال  خبرداد.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریاشتغال‌زاییشرکت دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.